Avainresurssit ja kyvykkyydet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työelämäyhteistyön tiedonhallinnan kehittäminen Vaiheet, työkalut ja roolit Case Sedu, Primus ja Työ tekijäänsä opettaa -hanke.
Advertisements

Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina.
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
AVOIMEN DATAN KÄYTTÖ JA HYÖDYNTÄMINEN KOULUTUSTILASTOINNISSA
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
Vaikuttavuuden arviointi
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Viestinnän tilanne kesä 2016
NYKYTILAN KUVAUS Maaseudun kehittäminen
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille
Kansallisen palveluväylän viitearkkitehtuurin päivitys
Sairaalatekniikan päivät Kuopio
Digitalisaation vaatima osaaminen
Metlan julkaisumittarit
Tutkimusinfrastruktuurien tietopankki
Työntekijöiden, yritysten ja yrittäjien sopeutuminen muutoksiin
Työkaluja tehtävien tueksi
Ennakkotehtävä, työpaja
Tervetuloa Innokylään
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
DMPTuulin ohje ylläpitokäyttäjille
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
1. Millä tavoin tämä osa-alue parantaa hyötyä asiakkaalle?
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
Tieteellisen tekstin peruselementit
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Tiimien toimintasuunnitelmapohja
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
eKuitti – vastaanottajan näkökulma
Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
<Hankkeen nimi>
<Hankkeen nimi>
Tervetuloa tiedolla johtamisen seminaariin
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Karkea tiekartta Vuosi Vuosi Vuosi Tehtävä- ja/tai tuotoskokonaisuus
Nyt kannattaa toimia!.
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Tiedon avaaminen Trafissa ja avaamisen haasteet
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuuri
Henkilökohtainen budjetointi
Kestävää kasvua ja työtä – Suomen rakennerahasto-ohjelma
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Kokeilun nimi: Lohkoketjuteknologian hyödyntäminen liikennevakuutuksen laiminlyöntimaksujen käsittelyyn Kehittämispäällikkö Tuuli Karjalainen Ratkaisuarkkitehti.
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Tietosuoja-asetus ja Finna
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

Avainresurssit ja kyvykkyydet Visiolakana Tarve Ratkaisu Ainutlaatuinen arvo Avainresurssit ja kyvykkyydet Mitä käyttäjien tarvetta ratkaistaan? Miten tarve on todennettu? Millä loppukäyttäjän ongelma aiotaan ratkaista? Miten ratkaisun toimivuus on todennettu? Mikä on se tekijä joka saa käyttäjät valitsemaan tämän ratkaisun muiden ratkaisuiden sijaan? Tärkein ominaisuus jolla helpotamme omaa työtämme? Miten ainutlaatuinen arvo on todennettu? Mitkä resurssit ja kyvykkyydet ovat elintärkeät onnistumiselle? Mitä toteuttajilta vaaditaan? Budjetti projektille? Budjetti jatkokehitykselle ja ylläpidolle? Kenelle Käyttäjäpalaute Rajoitukset Millainen henkilö tärkein käyttäjä tai asiakas on? Mistä tiedämme että onnistumme käyttäjän ongelman ratkaisemisessa? Miten onnistuminen todennetaan kehityksen aikana (kyselyt, proton testaus, analytiikka, tutkimukset)? Toiminnan sykli, johon aikataulun on osuttava. Lainsäädäntö tai muut säännökset. Tekniset rajoitukset. IT-arkkitehtuuriperiaatteet. Tarvittava tietoturvan ja tietosuojan taso. Ratkaisun tekniset riskit. Toteutusvisio Toimintamittarit Millä teknologialla ratkaisu toteutetaan? Mitä sillä korvataan? Mikä on onnistumiselle ensiarvoista? Mihin jatkokehitettävyys perustuu? Voidaanko käyttää valmisratkaisuja? Mihin järjestelmiin ratkaisu liittyy ja mitä tietoa on liikuttava näiden välillä? Minkä muutoksen ratkaisu tuo (laadun paranemista, toiminnan nopeutumista)? Mitkä ovat välittömät toiminnan mittarit? Mitkä ovat välilliset mittarit muutoksen todentamiseksi? 18.9.2018 Etunimi Sukunimi

Voit täydentää visiolakanaa myös strategiakartaksi Jos haluat avata näkökulmia enemmän, tee jokaisesta näkökulmasta vaikkapa oma diansa. 18.9.2018

Strategiakartta Strateginen hyötytavoite Asiakashyötytavoite Kuvaa tässä mihin strategiseen tavoitteeseen arvolupaus kohdistuu ja miten: Jaottelu: Kasvustrategia: uutta toimintaa, uusi palvelu, uusi markkina? Toiminnan tuloksellisuus: millä lailla olemassa oleva palvelu tai toiminta tuottaa parempaa hyötyä tai enemmän lisäarvoa asiakkaalle? Tehokkuus: millä lailla olemassa oleva toiminta tehostuu tai vaikkapa käyttöaste lisääntyy? Mainitse myös mihin kaupunkistrategian, tai toimintasuunnitelman strategiseen tavoitteeseen juuri tällä kehitysaktiviteetilla tuotetaan tulosta. Strateginen hyötytavoite Kuvaa tähän, millä tavalla ratkaisu, palvelu tai tarjoama tarjoaa… laatua ja/tai joustavuutta hinta- tai kustannusetua asiakaskokemusta brändihyötyä Asiakashyötytavoite Kuvaa tähän, millä tavalla ratkaisu, palvelu tai tarjoama tuotetaan… Osa-alueita: toiminta- tai hallintamalli- tai sisäiset prosessiparannukset pääasialliset sidosryhmät miten käytetään brändiä tai kehitetään sitä Sisäiset toimintahyödyt Kuvaa tähän, mitä kyvykkyyksiä ratkaisun, palvelun tai tarjoaman tuottamiseksi tai kehittämiseksi tarvitaan… osaaminen ja kyvykkyydet oman organisaation kulttuurin huomiointi tai hyödyntäminen mitä rooli on teknologialla Jatkuva kehittyminen, kyvykkyydet 18.9.2018 Etunimi Sukunimi