Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu."— Esityksen transkriptio:

1 Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa
Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

2 Tutkimuksen toteutus Turun Osuuskaupan hotellit
Sokos Hotel Hamburger Börs & City Börs Sokos Hotel Seurahuone Radisson Blu Marina Palace Millä perusteilla asiakkaat valitsevat hotellinsa TOK:n hotellien välillä? Kvantitatiivinen tutkimus Sisäänkirjautumisvaiheessa jaettu lomake Yhden sivun mittainen, yksinkertainen, nopeasti täytettävä Sekä suomeksi että englanniksi Tavoitteena 100 vastausta/hotelli Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

3 Kuluttajakäyttäytyminen majoituspalveluissa
Hankkiminen/Kuluttaminen/Luopuminen Asiakkaan päätöksentekomalli Päätöksiin vaikuttavat Henkilökohtaiset tekijät demografiset/psykologiset/sosiaaliset Yritykselliset tekijät Mainonta, hinta, laatu… Tarpeen tunnistaminen Tiedon etsiminen Vaihtoehtojen arviointi Osto Kuluttaminen Kulutuksen jälkeinen arviointi Hankinnasta luopuminen Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

4 Kuluttajakäyttäytyminen majoituspalveluissa
Palveluiden kuluttaminen Osittain aineettomia Asiakas mukana toteutuksessa Kulutetaan samalla kuin tuotetaan Asiakkailla erilaisia odotuksia, joita ei välttämättä itsekään tiedosta  Vaikuttaa laatukokemukseen Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

5 Kyselyn toteutuminen Hamburger Börs 38 kpl (45) 19 miestä, 21 naista
Hotelli Vastauksia Sukupuoli Matkan tarkoitus Keski-ikä Hamburger Börs 38 kpl (45) 19 miestä, 21 naista Vapaa-aika: 90,5% Työ: 9,5% 42,6 vuotta City Börs 4 kpl 2 miestä, 2 naista Vapaa-aika 53,8 vuotta Seurahuone 58 kpl (63) 40 miestä, 18 naista Vapaa-aika: 36,2% Työ: 63,8% 43,5 vuotta Marina Palace 92 kpl (97) 31 miestä, 59 naista Vapaa-aika: 88,0% Työ: 12,0% 46,1 vuotta Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

6 Varauskanavat Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu
Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

7 Matkaseura Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu
Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

8 Valintakriteerit Hotelli 1. 2. 3. Hamburger Börs Seurahuone
Aikaisemmat kokemukset Hinta Saavutettavuus/ kanta-asiakkuus Seurahuone Saavutettavuus Kanta-asiakkuus/ aikaisemmat kokemukset Marina Palace Imago/hinta Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

9 Valintakriteerit Hotellit valittu melko samanlaisin kriteerein
City Börs: saavutettavuus, kanta-asiakkuus, huoneen hinta Kyselystä kävi ilmi hotellien ”järjestys” Seurahuone  Hamburger Börs  Marina Palace Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

10 Työn onnistuminen ja hyöty
Varauksista suuri osa tehdään edelleen puhelimitse  henkilökohtaisen palvelun arvostus Selkeästi eniten vaikuttavat tekijät kaikkien hotellien kesken: Saavutettavuus Kanta-asiakkuus Hinta Aikaisemmat kokemukset Imago Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

11 Työn onnistuminen ja hyöty
Tulevaisuudessa palvelujen tuottamiseen vaikuttavat mm. Ikääntyminen Teknologian kehitys Verkostoituminen Turun Osuuskaupan sisällä hyvät mahdollisuudet verkostoitumisen hyödyntämiseen  Palvelujen räätälöinti Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

12 Työn onnistuminen ja hyöty
Kansainvälisesti tulee huomioida myös alle 30-vuotiaiden asiakasryhmä Kyselyn perusteella esimerkiksi ystävien kanssa matkustavia hyvin vähän TOK voisi keskittää eri asiakassegmentit tiettyihin hotelleihin Seurahuone (+City Börs): hinta (nuoret) Hamburger Börs: perheet Marina Palace: pariskunnat Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu

13 Kiitos! Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu
Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu


Lataa ppt "Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa 18.9.2018 Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google