Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille"— Esityksen transkriptio:

1 Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille
Suomi.fi-viestit Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille

2 Mitä Viestit-palvelu tarjoaa
Viranomaisviestit tietoturvallisesti loppukäyttäjille Päätökset, tiedotteet, lisätietopyynnöt jne. Viestien sisällölle ei rajoitteita Loppukäyttäjä saa viestit valintansa mukaan sähköisinä tai postitse Sähköiset viestit näkyvät Suomi.fi-verkkopalvelussa ja puhelimeen ladattavassa sovelluksessa Heräte saapuneesta viestistä tekstiviestillä tai sähköpostilla Loppukäyttäjä pystyy myös vastaamaan viesteihin. Viranomainen määrittelee kaksisuuntaisuuden

3 Keille Viestit-palvelu on tarkoitettu ja kuka sen tuottaa?
Palvelun voivat ottaa käyttöön kaikki julkishallinnon organisaatiot Yritykset tai järjestöt eivät toistaiseksi voi tulla asiakasorganisaatioiksi Palvelun kehittämisestä, ylläpidosta ja käyttöönotoista vastaa Väestörekisterikeskus Valtori vastaa ylläpidosta asti Palvelu korvaa tuotantoon tulleessaan Kansalaisen asiointitili - palvelun

4 Mitä hyötyjä Viestit-palvelu tarjoaa viranomaiselle?
Turvallinen tapa viestiä, vähemmän paperipostia Tieto siitä, haluaako vastaanottaja viestit sähköisenä vai kirjeenä Maksuton lähettäjälle ja vastaanottajalle Paperipostin maksaa edelleen asiakasorganisaatio Myös todisteellinen tiedoksianto ja korotettu tietoturvataso (STIII) mahdollisia

5 Miten Suomi.fi-viestit eroaa Asiointitilistä?
Asiakasorganisaatio ei tarvitse omaa kirjepostitussopimusta Viestit-palvelu tietää missä muodossa loppukäyttäjä haluaa viestit Ei tarvetta ko. tiedon ylläpidolle Asiakasorganisaatio ei tarvitse enää sopimusta palvelukäytössä Liittymisvaiheessa organisaatio hyväksyy VRK:n käyttöehdot

6 Mistä asiakasorganisaation viesti asiakkaalle lähtee
Sähköpostista Yksittäinen virkailija tai viranomainen Asianhallintajärjestelmästä Voi käyttää järjestelmän tuottajan valmista rajapintaa (connector) Sähköiseltä lomakkeelta Vaatii jonkin muun liityntätavan olemassaolon Mistä tahansa järjestelmästä erikseen rakennettavan rajapinnan kautta Viraston paperipostin lähetysjärjestelmän kautta

7 Miten edetään – Viestit-palvelun käyttöönottojen aikataulu
Suomi.fi-viestit tulee tuotantoon viimeistään kesällä 2017 Asiointitilin asiakasorganisaatiot siirtyvät palvelun käyttäjiksi automaattisesti Asiakkaaksi liittymisilmoituksella osoitteessa esuomi.fi Käyttöönoton tekninen toteutus vie yhdestä neljään viikkoa

8 Milloin Viestit-palvelun asiakkaaksi voi ilmoittautua?
NYT!


Lataa ppt "Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google