Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014"— Esityksen transkriptio:

1 Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014

2 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Mikä on taustaorganisaatiosi?

3 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Kuinka hyvin tunnet kokemustoimintaa? (1 = Vaihtoehto 1= en/en lainkaan, 5 = Vaihtoehto 5= kyllä/erittäin paljon)

4 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Onko organisaatiosi tehnyt yhteistyötä kokemustoimijoiden kanssa? (1 = Vaihtoehto 1= en/en lainkaan, 5 = Vaihtoehto 5= kyllä/erittäin paljon)

5 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Onko organisaatiollasi tarve tehdä yhteistyötä kokemustoimijoiden kanssa? (1 = Vaihtoehto 1= en/en lainkaan, 5 = Vaihtoehto 5= kyllä/erittäin paljon)

6 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Jos yhteistyötä on ollut, onko se ollut helppoa? (1 = Vaihtoehto 1= en/en lainkaan, 5 = Vaihtoehto 5= kyllä/erittäin paljon)

7 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Jos yhteistyötä ei ole ollut, minkä vuoksi? olen vasta suorittanut kokemuskouluttaja tutkinnon Kaikki) Ei ehdi. Kaikki)

8 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Mikä on kokemuksesi siitä, mitä lisäarvoa kokemustoiminta tuo organisaatioosi toimintaan? tietoa lisäävä sekä ennakkoluuloja vähentävä Kaikki) On äärimmäisen tärkeää, että omia kokemuksia on kertomassa aitoja ihmisiä ja näin ollen asiat tulevat paremmin huomioiduiksi!! Kaikki) lähitietoa , omakohtaisia selviytymistarinoita, upeita ihmisiä Kaikki) Järjestämämme vertaistuki on koettu voimaannuttavana. Omaan työhön on saanut uutta näkökulmaa ja perspektiiviä. Kaikki) Sen kautta tulee järjestölle tietoon kohderyhmän käytännön arjen konkreettiset tarpeet ja haasteet ja kuinka he ovat niitä ratkaisseet. Se tuo lisäresursseja ja parhaan mahdollisen vertaistiedon järjestöön. Kaikki) Se on hyvin tärkeä, toiminnan keskeinen osa. Kaikki) Sairaus näkyville, potilaan kokemus sairaudesta kuuluville hoitavien ihmisten tietoon, työtehtävien tuoma kiire ei häiritse kuulemista kuten hoitotilanteessa Kaikki) Aina omakohtainen tarina on kiinnostava ja sen kautta voi antaa neuvoja ja kokemuksia,mikä on parantanut isensä tilaa ja toipumista.Elävämpi esimerkki kuin tilastot jaym.Ei jätä ketään kylmäksi.Kokemusasintuntijoita täytyisi kunnioittaa ja heille tulisi maksaa toiminnastaan palkkio.Näin arvostus nousisi kokemusasiantuntijoilla nousisi itseä kohtaan ja eri tahot ymmärtäisivät että arvokkaasta kokemuksesta ja avusta on hyvä maksaa palkkaa;) Kaikki) se tuo erittäin tärkeää tietoa Kaikki) Lähellä ihmistä omalla kokemuksella Kaikki) - Kaikki)

9 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Mikä on kokemuksesi siitä, mitä lisäarvoa kokemustoiminta tuo organisaatioosi toimintaan? Se tuo esiin olennaista tietoa, ns. hiljaista tietoa, jota ns. ammattilaisilla ei voi olla. Ammattilaisen ja kokemustoimijan dialogi avaa uusia näköaloja esim. koulutuksissa ja vertaisryhmissä. Moilempia tarvitaan, mutta kumpikaan ei voi korvata toista. Kaikki) Vakuuttavampaa tietoa kuulijoille...kun omakohtaista tietoa ja kokemusta tuodaan esille Kaikki) palvelut vastaavat paremmin palvelutarpeeseen Kaikki) Elävöitää opetusta, tuo siihen kokemuksellisen mausteen Kaikki) Lähihoitajaopiskleijoille todella tärkeitä kohtaamisia ja arkipäivän selviytymistarinoita oman ammatillisen kasvun tueksi.Erilaisissa elämäntilanteissa olevien ihmisten kokemusmaailmaan lähelle pääsemistä. Kaikki) rakentaa yhteydet eri toimijoiden välille, erittäin tarpeellinen Kaikki) Asiakkaita, kuntalaisia paremmin, kohdennetummin palvelevia palveluita Kaikki) He vievät meidän yhdistyksen toiminnan tarkoitusta eteenpäin ja antavat sitä tietoa muille ketkä työskentelevät sairastuneiden kanssa. Heidän oma kokemus on myös paras oppi uusille valmistuville hoitoalan henkilöille. Kaikki) ensikäden kokemustietoa, asiakas-/jäsennäkökulmaa, kehittämisehdotuksia Kaikki) Järjestön perusta on sairauden, vamman tai läheisen kokemuksissa ja niiden kohtaamisessa, auttamisessa, ennaltaehkäisevässä- ja vaikuttamistyössä. Kokemustoiminta antaa mahdollisuuden tiedon välittämiseen ja asenteiden vaikuttamiseen / muokkaamiseen pitkäaikaissairaita ja heidän läheisiään kohtaan. Kaikki)

10 KOKEMUSTIETO HYVINVOINNIN EDISTÄJÄNÄ- seminaari Itä-Suomen kokemustoimijoille 3.2.2015 KLO 10 -15
Mikä on kokemuksesi siitä, mitä lisäarvoa kokemustoiminta tuo organisaatioosi toimintaan? Yhdistyksemme vapaaehtoiset toimivat kokemusasiantuntijoina ja sitä on pidetty antoisana vuorovaikutuksena ja tärkeänä mahdollisuutena vaikuttaa. Kaikki) Tekee järjestöä tunnetuksi. Kaikki) Jaa ah Kaikki) Erittäin tärkeä. Voitaisiin käyttää paljon enemmän ja monipuolisemmin. Erittäin hyvä kokemus viime keväältä kansainvälisen intensiivikurssin tiimoilta johon kokemuskouluttajia osallistui Kaikki)

11

12 Osa-alueiden keskiarvot

13 Osa-alueiden keskiarvot suuruusjärjestyksessä

14 Kiitos!


Lataa ppt "Itä-Suomen kokemusseminaari -kysely 2014"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google