LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hoitotyön koulutuksen keskeyttäminen - opiskelijan näkökulma
Advertisements

Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
YHTEISTOIMINTAMALLI OHJATTUUN HARJOITTELUUN
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
11/20061 Erasmus Uusi Erasmus-ohjelma – osa Elinikäisen oppimisen ohjelmaa (LLP)
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
Ohjaus työtehtävänä.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
KANSAINVÄLINEN HARJOITTELU OSANA OPINTOJA Bolognan vanavedessä – seminaari, Turku Helli Kitinoja Kansainvälisten asiain päällikkö Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
Minä oppijana 1 ov..
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Opettamisesta osaamiseen -seminaari
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Esiintyjän nimi Harjoittelupaikka Harjoittelun ajankohta Harjoitteluseminaariesitys Liiketalous, Kuopio.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Opintojen ohjauksen organisointi
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
KEHITYSKESKUSTELUT OPISKELIJOIDEN KANSSA
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Toimintaterapian harjoittelut
Opintokaaren ammatillinen juonne kasvatustieteiden koulutuksessa TIINA KEMPPAINEN OULUN YLIOPISTO
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
TELI / Logistiikan koulutusohjelma Työssä oppiminen, nykyinen käytäntö Koostuu kolmesta pääelementistä: - projektiopinnot, - ohjattu harjoittelu ja - opinnäytetyö.
, 60 op = 25 op kandidaatin tutkintoon, = 35 op maisterin tutkintoon Aineenopettajan pedagogiset opinnot Filosofinen tiedekunta.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Kainuun ammattiopisto. Opetussuunnitelmien laatiminen.
Työpaikalla tapahtuva oppiminen VAMMAISTYÖN OSAAMISALA.
Joustava perusopetus eli JOPO. Saarijärven JOPO-luokka Aloitti toimintansa elokuussa 2011 Aloitti toimintansa elokuussa oppilasta
Kokemuksia opinnollistamisesta Saimaan amk:n pilotissa Kristiina Helminen Lehtori, ESH, Terveydenhoitaja, TtM, Projektipäällikkö Verkkovirta-projekti
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Joustavat oppimispolut
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Kone- ja metallialalla
Vaasan ammattiopisto / cpa & kjo
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Väyläopintoihin ohjautuminen
Omaopettajatoiminta Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa
Väyläopintoihin ohjautuminen
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU Harjoittelun suunnittelu Orientoituminen harjoitteluun Harjoittelun toteutus Harjoittelun arviointi Harjoittelun ohjauksen kehittäminen 1. Opetussuunnitelman ja lukusuunnitelman tekeminen yhdessä työelämän kanssa 2. Harjoittelun suunnitelman tekeminen (yhdysopettaja) Toiveet Vuosisuunnitelma Tarkisteet Vakuutukset Harjoittelupaikan valinta 3. Sopimuksen tarkastaminen (yhdysopettaja) / laatiminen (tulosaluejohtaja ja ylihoitaja) 4. Lukukauden suunnittelu (opettajat, klinikka opettaja) 1. Harjoittelun suunnittelu ja järjestäminen (vastuuopettaja) Opintojaksolle ilmoittautuminen Ohjaavienopettajien nimeäminen ja harjoittelu- paikkojen jakaminen Ohjaajien kouluttaminen ja tukeminen (1x/lukukausi) Opiskelijan orientaatio: harjoittelupaikkasijoitus, opsin ja omat tavoitteet, lähtötason kuvaus, vaate- tilaus, ruokakortit, avaimet, kulkuluvat, työturvallisuus, opiskelun ja ohjauksen toteuttaminen ja oppimisen arviointi 1. Opiskelijan oppiminen sisältöalueet (kts. opiskelu- suunnitelma) : Eettinen ja arvo-osaaminen Terveyden edistämisen osaaminen Teoreettinen osaaminen Kliininen osaaminen Opetus- ja ohjausosaaminen Yhteistyöosaaminen Monikulttuurisen hoitotyön osaaminen 2. Oppimisen ohjaus Opiskelukäytännöistä sopiminen: lähtötasoanalyysi, oppimis- ja ohjaustyylit, tavoitteet , työajat, oppimistapahtumat , palautteet (ohjaaja ja opiskelija) 3. Oppimisen seuranta: keskustelut ja väliarviointi (opettaja, opiskelija, ohjaaja) jatkuvat palautteet (vihko) 4. Oppimistilanteet (opettaja/ klinikkaopettaja): kliininen seminaari os. tunnit (merkittävät tapahtumat) vertausohjaus osallistuminen klinikan tapahtumiin 1. Loppuarviointi (opettaja, opiskelija ja ohjaaja): Opiskelijan ammatillinen kehittyminen Harjoittelun ja ohjauksen toteutuminen Ohjaajan ohjausvalmiudet 2. Ylihoitajan tapaaminen 3. Opiskelijoiden toteutuneiden työvuorojen tarkistus (ohjaaja) + laskutus (vastuu ohjaajat) alkuperäiset työvuorot opettajalle, kopio vastuu ohjaajalle 1. Yhteistyön arviointi ja harjoittelun kehittäminen (opettajat, vastuu ohjaajat, klinikkaopettaja ja hoitotyön kehittämisryhmä) 2. Ohjaajien tuki- ja vertaisryhmä: tapaamiset (opettaja, klinikkaopettaja ja ohjaajat) (merkitykselliset tapahtumat) ja Verkkosalkku 2. Harjoittelupaikkojen oma orientoituminen: työyksikön vastuu ohjaajille harjoittelujakson dokumentit henkilökohtaisen ohjaajien valinta (tarvittaessa yhteistyössä tutoropettajan kanssa) ohjaajien informointi (työyksikön vastuu ohjaajat) 3. Klinikkaopettajan perehdytys opiskelijoille: Kys:n ja lasten- yksiköiden esittely, ”pelisäännöt”, oppimismahdollisuudet, vastuu- henkilöt ja toimenkuvat, oppimistyyli testaus 4. Yhteistyötapaaminen huhti -toukokuussa (yhdysopettaja, klinikkaopettaja ja työyksiköiden vastuu ohjaajat) 3 . Opintojakson arviointi Opipal (opiskelijat) Dokumentit Oppimisen arviointilomake Ohjauksen arviointilomake Ohjaajan palautelomake Tavoitteet, sisällöt ja osaamisalueet HOPS Lähtötasoarviointi Oppimistehtävät Työvuorotaulukko Harjoittelun/ohjauksen laatukriteerit Dokumentit Toimipaikkakohtainen muistio sovituista kehittämistoimenpiteistä Palautelomake 8.3.2004 Dokumentit Harjoittelun suunnitelma: tavoitteet ja sisällöt, ajankohta, kesto viikoissa ja tunneissa, harjoittelun ja ohjauksen laatukriteerit, oppimistehtävät, Arviointilomakeet opiskelijoiden viikko-ohjelma oppimistyylimittari Dokumentit: Opiskelijan opiskelusuunnitelma Lähtötasoarviointi Työvuorotaulukko Palautevihko Harjoittelun ja ohjauksen laatukriteerit Dokumentit Lasten ja nuorten hoitotyö opintojakson suunnitelma Lukusuunnitelma Ryhmäkoodit Ohjatun harjoitteun vuosisuunnitelma/tarkisteet Vakuutukset