Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSimo Haavisto Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Opintokaaren ammatillinen juonne kasvatustieteiden koulutuksessa TIINA KEMPPAINEN OULUN YLIOPISTO tiina.kemppainen@oulu.fi
2
MIKSI? 3EI SELKEÄÄ AMMATTIKUVAA VAAN MONIA AMMATILLISIA MAHDOLLISUUKSIA 3KOULUTUS PAINOTTUNUT TIETEELLISESTI 3JOITAKIN YKSITTÄISIÄ KOKEILUJA 3AMMATILLINEN ORIENTAATIO KAIPASI SYSTEMAATTISEMPAA KEHITTÄMISTÄ
3
“joka vuosikurssille jotain” ¶Opiskeluun orientoituminen ja pienryhmäohjaus ·Uraohjausryhmä (“Polkuja tulevaisuuteen”) ¸Vierailut alan työpaikkoihin & varsinainen työharjoittelu ¹Mentorointi ºAlumnitoiminta lpakollisia lvapaaehtoisia
4
Opiskeluun orientoituminen ja pienryhmäohjaus 31. vuoden syksy 3opetutorit ja pienryhmäohjaajat yhdessä suunnittelevat ja toteuttavat 3opiskelu hyvään alkuun 3omat opiskelusuunnitelmat tekeille (HOPS…) & suunnitelmien katsastus syyslukukauden lopulla
5
Uraohjausryhmä “Polkuja tulevaisuuteen” 3lähti liikkeelle Työllistymispalveluissa harjoitelleen opiskelijan kiinnostuksesta gradu 3opiskelijan omien valintojen, reittien jne. miettimistä ja selkiyttämistä 3nykyään kuuluu jo opintoihin (3 ryhmää käynyt PT-kurssin)
6
Vierailut alan työpaikkoihin & työharjoittelu 3pitkään ollut ainut ammatillinen opintojakso (6 ov) 3vähitellen lisätty omien ammatillisten valmiuksien pohtimista: seminaarit ja vierailupäiväkirjat 3työharjoittelun aikainen työnohjauksellinen seminaari
7
Mentorointi 3Opintojensa loppuvaiheessa olevan opiskelijan keskustelu- ja ohjaussuhde työelämässä toimivan henkilön kanssa 32001-2002 mukana 7 mentorparia
8
Alumnitoiminta 3verkoston oman alan asiantuntijoista 3työelämäpäivät 3apua harjoittelupaikkojen hankintaan, projekti- ja harjoitustyöaiheita, graduaiheita...
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.