Virtuaalikuuntelun hyödyntäminen Ohjaan.fi- hanke 2016-17
Virtuaalikuuntelun hyödyt Mitä vielä tehtävää, jotta em. toteutuu Osallisuus Vaikuttaminen Asiakaslähtöisyyden vahvistaminen Seurannan väline Taloudellisuus, ajan säästö Omasta toiminnasta oppiminen ja kehittäminen -kuuleminen suoraan asiakkaan näkökulmasta käsin Suora palaute, työhyvinvointi Arjen työkalu suhteiden, kumppanuuksien hoidossa Yhteistyön kehittäminen, ajasta, paikasta riippumatonta Laajemman kohderyhmän tavoittaminen, ison joukon kutsuminen, käytännön järjestelyt kevenevät Lisää kokeiluja ja kokeilijoita Kokemusten jakamista työyhteisössä ja asiakkailla Osaamisen jakamista työyhteisössä Tiedon jakamista toimintamallista Asiakkaiden, esimiesten valmentamista, innostamista Dataa, tuloksia, vaikuttavuutta (analyysiä) Tulosten hyödyntämistä (vinkkejä, esimerkkejä), miten kytketään käytäntöön Soveltamiskohteiden tunnistamista Hyötyjen esiin nostamista, mitä on saatu aikaan ko. sovelluskohteissa Ohjaan.fi- hanke 2016-17
Mihin teemoihin / kohderyhmiin soveltuu Laatutyö koko oppilaitosorganisaation tasolla Kehittämistyössä asiakastiedon hankkimiseen Opettajien työelämäjaksojen kehittämiseen Sisäisen yhteistyön kehittämisessä, hanketoimijoiden, verkostojen kesken Ulkoisille verkostoille eri hanketoimijoille Työnantajien, työpaikkaohjaajien kuuleminen Rekry-opsojen kehittämiseen Opiskelijat, opiskelijaryhmät Ohjausryhmätyöskentely Arjen yhteistyö, kumppanuus, moniammatillinen kuuleminen Osallisuuden edistämiseen, vaikuttamiseen, yhteiskunnalliseen keskusteluun, tekemiseen foorumityyppisesti Ohjaan.fi- hanke 2016-17
Tarvitaan lisäksi Järjestäjän muistilista Asiakkaita Eri roolit näkyväksi- muistilista eri rooleissa oleville Tekninen tuki Hyödyt kootusti Lisää kokeiluja, yhdessä, parityönä Taustatukea Materiaalit kootusti saataville Dokumentoinnin ja johtopäätösten tekemisen Ohjaan.fi- hanke 2016-17
Materiaalit ja dokumentointi Kaikki materiaali ohjaan.fi hankkeen Trellossa https://trello.com/b/giqqvUAW/ohjaan-fi-hankkeen-avoin-kansio Valmennusmateriaalit, muistiot, lomakkeet jne. Prosessikuva (avautuu parhaiten Chromella) https://magic.piktochart.com/output/22023069-virtuaalisen- asiakaskuuntelun-prosessi Ohjaan.fi- hanke 2016-17
Go to meeting, AC ja Skype ohjeet Trellossa Go to meeting ohjeet (PP) https://trello.com/c/xuOLYubL/30-go-to-meeting-ohjeet Skype ohjeet (nauhoite) AC ohjeet (nauhoite) https://trello.com/c/Ku7aMAW6/11-ac-webinaari Go to meeting webinaarin järjestäminen Ohjaan.fi- hanke 2016-17
Uudet kokeilut ja virtuaalituki Mitä toimintaa kuuntelu palvelee? -laatutyö, kumppanuuksien rakentaminen, opiskelijaseuranta jne. Mikä on se lisäarvo mitä (virtuaalinen)kuuntelu tarjoaa? Hyödynnä parityötä seuraavissa kokeiluissa Kokeilukuuntelussa mukana olleet tarjoavat virtuaalitukea- kukin omista rooleistaan. Rohkeasti uusia kokeiluja kohti! Ohjaan.fi- hanke 2016-17
Lisätietoja Päivi Kalliokoski, paivi.kalliokoski@keuda.fi Tuija Peussa, tuija.peussa@hel.fi Stadi: Ulla Kangas, ulla.kangas@hel.fi Keuda: Anssi Kakko ja Anneli Manninen @keuda.fi Omnia: Kirsi Niskala ja Päivi Kalliokoski @omnia.fi Tredu: Erja Luttinen ja Päivi Myllymaa, @tampere.fi Ohjaan.fi- hanke 2016-17