Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

Viestintä, tiedottaminen ja vuorovaikutus
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Tietotekniikka on hyvä renki, mutta huono isäntä.
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Korkeakoulujen arkkitehtuuripäivä Helsinki
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
Elinvoiman edistäminen kunnan toiminnan keskiössä
Asiakkuudet luovalla alalla
Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
KORKEAKOULUN JA TYÖELÄMÄN UUSI TOIMINTAKONSEPTI Riitta Konkola.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä- tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä,
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela

Maatilojen kilpailukyky
TEOS - Ihmisten oma teatteri Q-Teatteri Helsingin Yrittäjät - Töölö ry Tuula Styrman Create amove Oy.
STARTTI PAREMPAAN ELÄMÄÄN!
Lapselle hyvä päivä tänään
Lahden kaupungin vanhusten kotihoidon palvelujen uudistaminen tarinateatterin keinoin Prosessi liittyy Lahden kaupungin "Kotiin kohdistuvien palveluiden.
Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
Työkykyjohtaminen Serviisissä
Loppuyhteenveto. Miltä tuntuu session päätteeksi? Mitä on päällimmäisenä mielessä? –Uupumus? –Onnistumisen olo? –Pettymys?
Palvelun muotoilu, Workshop
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Esimiesviestintä.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Nuorisopalveluiden tavoitetila
YHTEINEN IDEOINTI. Mitä yhteisiä työpäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme? Kirjatkaa keskeisimmät asiat ylös. Voisiko joitain näistä asioista.
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Arki sujuu helpommin, kun apu löytyy läheltä. Johtokunnan kokous Ajankohtaiskatsaus Pertti Mäkelä
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
© T 2 O Consulting Oy Liiketoiminnan tasapainoinen kehittäminen T 2 O Consulting Oy Juhani Pylkkänen Maj-Britt Rytkönen.
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
 Mikä päätös pitää tehdä  Tunnista ja kokoa yhteen tarvittava informaatio päätöstä varten  Listaa vaihtoehdot, joita on tarjolla  Kirjoita muistiin.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Tietoa ja tukea työpaikkakouluttajien arkeen.. OHJAAN. fi sivusto kokoaa Tpk- hankkeen tulokset ASIAKASKUUNTELUT Tpk:t ja TA:t OPSO-PEDAGOGIIKAN UUSIA.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Seurastrategian lyhyt suunnittelutyökirja urheiluseuroille
Laadunhallintajärjestelmä/ laatujärjestelmä
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Työmarkkinoiden ajankohtaiset
Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Kuntoutuksen Living Lab suomalaisen yhteiskunnan vahvistajana
NÄKÖKULMIA PERSOONALLISUUSTEORIOIHIN
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Opinahjo Oy Liiketoimintaa tukeva kumppani
Aineettoman pääoman merkitys organisaation menestymiselle - Antti Lönnqvist
Toimivat palkeet – ikääntyvän hengityssairaan arki –hanke Kouvolassa
Miten Turussa edistetään hvvinvointia ja ehkäistään syrjäytymistä?
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
Arvioinnista arkipäivää
Yritys CableX on 2008 perustettu sähkökomponenttien ja kaapeleiden maahantuontiyritys. Yritys perustettiin alan kokeneiden ammattilaisten palavasta intohimosta.
Keskustelukooste hyvien kehittämistyön edellytysten luomisesta
Käsitemäärittely Osallisuus / Osallistuminen / osallistaminen
Brändi sosiaalityössä
Työskentelyn tuloksia
Terveyttä työpaikoille – suositukset
Esityksen transkriptio:

Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä Tuula Uitto TeliaSonera Finland Oyj yyyy-mm-dd Internal / Relation / Identifier 0.1 Draft

Enemmän elämää 3703 4,4 miljoonaa 1,4 miljardia € 211 miljoonaa € Soneralaisia Liittymiä Liikevaihto Investoinnit 4,4 miljoonaa 1,4 miljardia € 211 miljoonaa € * Luvut pyöristettyinä vuodelta 2015

Asiakaskokemusjohtaja – kuka hän on? 2 M asiakaspalvelukohtaamista vuodessa 10 M online kohtaamista vuodessa 50 M asiakasviestiä vuodessa 20 M laskua vuodessa Palvelujen käyttö 24/7 Sosiaalinen media, mediajutut, mainonta… Asiakaskokemuksen johtaminen on liiketoiminnan johtamista

Pitääkö asiakaskokemusta erikseen johtaa? Jos se on strategian olennainen osa Kaikkea, missä halutaan onnistua, pitää johtaa Kaikkea, mitä halutaan muuttaa / parantaa, pitää johtaa

Kovat luvut esiin yyyy-mm-dd Internal / Relation / Identifier 0.1 Draft

YKSINKERTAISUUS JA KILPAILUKYKY TOIMINNASSA PARAS ASIAKAS- KOKEMUS SITOUTUNUT HENKILÖSTÖ TULOS YKSINKERTAISUUS JA KILPAILUKYKY TOIMINNASSA PARAS ASIAKAS- KOKEMUS LIIKEVAIHDON KASVU

Asiakaskokemus = Brandi Kulttuuri

Asiakaskokemusjohtajan arjen valinnat – Mitä valitsen? Strategian Tahtotilan Tavoitteet Toimintatavat Valmentamisen Innostamisen Tulosvastuullisuuden Valitsen asiakkaan osaksi jokapäiväistä arkeani

Johtaminen? Vision, tahtotilan kirkkautta Tiedetään miltä hyvä näyttää Johtamismalli, yhteinen tapa toimia Systematiikka, rutiinit, jatkuvuus Tavoitteita, mittaamista, sparria Haastavat tavoitteet, sovitut mittarit, läpinäkyvyys kaikille Yhdessä tekemistä innostamista Innostuksen pitää näkyä ja kuulua Ymmärrykseen perustuvaa päätöksentekoa, ei kompromisseja

Johtamismalli – mitä se pitää sisällään Missä mennään - missä onnistumme, missä emme, miten parannustoimet vaikuttavat Pääsy numeroiden taakse; kuka, mitä, miksi, milloin? Mittarit ja tavoitteet Mitä tapahtuu päivittäin, viikoittain, kuukausittain Halutun palveluidentiteetin / tunteiden luomiseen liittyvät toimet kaikissa kohtaamisissa Roolit ja vastuut – operatiiviset vastuut keskiössä Rutiinit ja käytännöt Laajan asiakasymmärryksen muodostaminen Mitä tulokset kertovat? Mikä on oleellista? Mihin keskittää voimat? Syvemmälle löydöksissä; asiakkaiden ja asiakasrajapinnan haastattelut ja havainnointi  palvelumuotoilun keinot Jatkuva parantaminen

Asiakkaan ääni ja mittaaminen NPS Relationship Survey Sell Join Get Help Fault Fix Life cycle Exit Some sentiment CRM-data, analyysit ja mallit, palvelumuotoilu…

Järki vai tunteet? Tunteet ohjaavat käyttäytymistä Inhimillinen, empaattinen asiakassuhde vahvistaa uskollisuutta Innokkaat työntekijät ilahduttavat asiakkaita Positiivisia tunteita herättävä viestintä (sisäinen ja ulkoinen) inspiroi työntekijöitä ja asiakkaita Kun hygieniatekijät ovat kunnossa, se joka saa tuntemaan itsesi erityiseksi, voittaa.

Luo merkityksen ja intohimon, kehitän ja innovoin. Otan menestyksen ydintekijäksi, kannan vastuun. Sisäistän merkityksen, olen aktiivinen. Systematiikka luodaan, olen osallinen. Ymmärrän merkityksen, mutta se ei koske minua. Kulttuurinmuutos kohti aitoa asiakaskeskeisyyttä vaatii määrätietoisuutta ja kärsivällisyyttä.

https://fi.linkedin.com/in/TuulaUitto Twitter: @TuulaUitto Tuula.uitto@teliacompany.com 040 3022132 yyyy-mm-dd Internal / Relation / Identifier 0.1 Draft