Markkinointisuunnitelma 2.1.2018 Markkinointisuunnitelma Nimi
Markkinayhteenveto Markkinat: menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus 2.1.2018 Markkinayhteenveto Markkinat: menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus Tarkastele markkinaosuuksien, markkinajohtajuuden, toimijoiden, markkinavaihtelun, kustannusten, hinnoittelun ja kilpailutilanteen muutoksia
2.1.2018 Tuotemääritys Kuvaa markkinoitavia tuotteita tai palveluja
Kilpailutilanne Kilpailutilanne 2.1.2018 Kilpailutilanne Kilpailutilanne Laadi yleiskatsaus kilpailevista tuotteista ja niiden vahvuuksista sekä heikkouksista Vertaa kunkin kilpailijan tuotetta uuteen tuotteeseen
Asemointi Tuotteen tai palvelun asemointi Tuotelupaus 2.1.2018 Asemointi Tuotteen tai palvelun asemointi Seikat, jotka erottavat tuotteen markkinoilla olevista kilpailijoiden tuotteista Tuotelupaus Palvelun tai tuotteen keskeiset hyödyt asiakkaalle tiivistetysti esitettynä
Viestintästrategiat Viestintä yleisön mukaan Kohdeasiakastilastot 2.1.2018 Viestintästrategiat Viestintä yleisön mukaan Kohdeasiakastilastot
Pakkaaminen ja toimittaminen 2.1.2018 Pakkaaminen ja toimittaminen Tuotepakkaukset Käsittele tuotteen muotoa, hinnoittelua, ulkoasua ja strategiaa Käsittele sellaisten nimikkeiden toimittamista, joita ei toimiteta suoraan tuotteen kanssa Myyntikustannukset Laadi yhteenveto myyntikustannuksista ja tuoterakenteista
Julkistusstrategiat Julkistussuunnitelma Myynninedistämisbudjetti 2.1.2018 Julkistusstrategiat Julkistussuunnitelma Jos tuote julkistetaan virallisesti Myynninedistämisbudjetti Esitä yksityiskohtaiset budjettitiedot sisältävä tukiaineisto
Suhdetoiminta Strategia ja toteutus Suhdetoimintastrategiat 2.1.2018 Suhdetoiminta Strategia ja toteutus Suhdetoimintastrategiat Suhdetoimintasuunnitelman keskeiset kohdat Laadi tukisuunnitelma, johon sisältyy muun muassa julkaisukalenteri, julkiset esiintymiset ja kokousaikataulu
Mainonta Strategia ja toteutus Yleistä strategiasta 2.1.2018 Mainonta Strategia ja toteutus Yleistä strategiasta Yleistä välineistä ja ajoituksesta Yleistä mainoskuluista
Muu myynninedistäminen 2.1.2018 Muu myynninedistäminen Suoramarkkinointi Yleistä strategiasta, välineistä ja ajoituksesta Yleistä kohdeyleisöstä, tavoitteista ja budjetista Kolmannen osapuolen tekemä markkinointi Yhteiset markkinointijärjestelyt muiden yritysten kanssa Markkinointiohjelmat Muut myynninedistämisohjelmat
Hinnoittelu Hinnoittelu Käytännöt 2.1.2018 Hinnoittelu Hinnoittelu Laadi yhteenveto hinnoittelusta tai hinnoittelustrategioista Vertaile samankaltaisia tuotteita Käytännöt Laadi yhteenveto käytännöistä, jotka auttavat ymmärtämään hinnoittelun perusongelmia
Jakelu Jakelustrategia Jakelukanavat Jakelu kanavakohtaisesti 2.1.2018 Jakelu Jakelustrategia Jakelukanavat Laadi yhteenveto jakelukanavista Jakelu kanavakohtaisesti Esitä suunnitelma, esimerkiksi ympyräkaavio, mikä on kunkin kanavan prosenttiosuus jakelusta
Toimiala Toimialan mahdollisuudet 2.1.2018 Toimiala Toimialan mahdollisuudet Pohdi eri markkina-alueiden mahdollisuuksia Keskity eri markkina-alueiden jakelustrategioihin Käsittele kolmansien osapuolten roolia jakelussa toimialan sisällä
Kansainväliset markkinat 2.1.2018 Kansainväliset markkinat Kansainvälinen jakelu Käsittele jakelustrategioita Käsittele kansainvälisen jakelun erityisongelmia Kansainvälinen hinnoittelustrategia Lokalisointiasiat Käsittele tuotteiden lokalisoimisen edellytyksiä
Myynninseuranta Ensimmäisen vuoden tavoitteet Muut vuositavoitteet 2.1.2018 Myynninseuranta Ensimmäisen vuoden tavoitteet Muut vuositavoitteet Onnistumisen tai epäonnistumisen mittaaminen Onnistumisen edellytykset
Aikataulut 18 kuukauden aikataulun merkkipaalut Ajoitus 2.1.2018 Aikataulut 18 kuukauden aikataulun merkkipaalut Ajoitus Erottele menestymisen kannalta tärkeät ajoituksen riippuvaisuudet