KLUBIEN JULKISUUSKUVA - Tilanne

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suomen Rotary © Viestintä ja PR-seminaari Tietotekniikka viestinnässä Markku Kalliomäki.
Advertisements

Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Ennen kuin aloitat. Apua saat oman klubin IT-vastaavalta tai elektronisesta oppimiskeskuksesta osoitteessa: Tämä koulutus tulee.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Inspiraatiota hankeviestintään! Viestinnän suunnittelija Aino Kivelä / CIMO.
Opetusteknologia. Kysymykset Voisitko kertoa työstäsi? Kytöharju työskentelee Tampereen yliopiston tietohallinnossa. Onko työsi mielestäsi mielenkiintoista?
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Viestinnän tilanne kesä 2016
Future Vision Plan IIb Rotarysäätiö
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Rotaryn jäsentilanne – Yleiskatsaus ja piiri 1410
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
Tutki tasaista ja kiihtyvää kävelyliikettä
Inspiraatiota hankeviestintään!
Bridgekurssi BK-Slam ª©¨§
VAPAAEHTOISTEN KOULUTUSPÄIVÄ
Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Tervetuloa Innokylään
Teknologia ja toinen varapiirikuvernööri
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
MEDIAA TUTKIMASSA.
Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä…
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
Elisa Oyj – Elisa Partinen / VI12DI
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Koodaamista Ohkolan koululla
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Janne Hyvärinen Pohjois-Savon Reserviupseeripiiri ry
Yhteinen keittiö -hanke
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Viestinnän työkalupakki
Käyttöönoton tietopaketti
Viestintäsuunnitelma
Käyttöönoton tietopaketti
Osallistu – Jäsenhankkijaryhmä Mikä on Jäsenhankkijaryhmän idea!
JOPOX-laskutusohje Manse PP ry
Rajat ylittävä terveydenhuolto ja järjestöyhteistyö
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Strategiset painopisteet Strategiset tavoitteet
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Kentän uudet nettisivut Kentän
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

KLUBIEN JULKISUUSKUVA - Tilanne Julkisuuskuvakomitean jäsen Pentti Pirttilä Piirin 1410 Syysseminaari 10.10.2015 Säkylä

JULKISUUSKUVAKOULUTUS Julkisuuskuvakoulutukset syksyllä 2015 15.9. Pori 30.9. Forssa 8.10. Turku Koulutuksiin osallistunut/ilmoittautunut noin 20 henkilöä/tapahtuma Yhteensä ilmoittautuneita 25 eri klubista (piirissä 60 klubia)

Johdanto: mitä on julkisuus, mikä on julkisuuskuva KOULUTUSTEN SISÄLTÖ Johdanto: mitä on julkisuus, mikä on julkisuuskuva Tutustuminen My Rotary –sivustolle ja Brand Centeriin – Rotaryn visuaalinen ilme ja valmiit materiaalit Ideoita ja hyviä käytäntöjä viestintään (malleja, työkaluja) Klubin www-sivut ja Facebook Rotary-lehti (klubin tai alueen) Keskustelua / ryhmätöitä

JULKISUUSKUVAKOULUTUSTEN MATERIAALI Julkisuuskuvakoulutusten materiaali löytyy piirin www-sivuilta http://www.rotary1410.fi/ >> Jäsenille >> Julkisuuskuvakomitea salasana: ratas

Hyvää keskustelua, hyvää palautetta MITEN MENI PORISSA? Hyvää keskustelua, hyvää palautetta Rotaryn uusi logo ja visuaalinen ilme ei tuttu kenellekään – ei vielä käytössä. Koulutuksen jälkeen moni klubi kävi tekemässä uuden klubilogon My Rotary -sivustolla Paljon myös keskustelua siitä, tarvitseeko Rotary julkisuutta Edelleen näkemyksiä siitä, että Rotaryn ei kuulu näkyä eikä osallistua paikallisiin tapahtumiin tms.

MISTÄ SYNTYY ROTARYN JULKISUUSKUVA? Julkisuuskuva syntyy vain tekemällä ja aktiivisella toiminnalla Rotaryn julkisuuskuva syntyy rotaryklubeissa tehdyistä teoista – panostusta ”ruohonjuuritasolla” tarvitaan! Mitä me teemme, on sitä mitä me olemme! Eli millainen on meidän julkisuuskuvamme, jos emme tee mitään?

HYVÄ JULKISUUS PALKITSEE

NÄISSÄ KAIKISSA VOI OLLA MUKANA – NÄISTÄ VOI KERTOA KAIKILLE! Hanke, tempaus, palveluprojekti, tapahtuma Oma tapahtuma tai osallistuminen paikalliseen tapahtumaan yhtenä toimijana Keräys tai muu valtakunnallinen teema Mielenkiintoinen puhuja/vieras viikkokokouksessa Vaihto-oppilas Ystävyysvaihto, matkat Ryla

KAIKKI KANAVAT OVAT KÄYTÖSSÄ ! WWW-sivut Klubin omat sivut Piirin sivut Facebook ja muu sosiaalinen media Paikallismediat > tiedotteet, juttuvinkit >>> Vastaanottajien määrä moninkertaistuu pienillä oivalluksilla!

Klubien www-sivujen ylläpito koetaan hankalaksi KLUBIEN WWW-SIVUT Klubien www-sivujen ylläpito koetaan hankalaksi Kaikilla ei ole edes suoraa domain-osoitetta Nykyisten palveluntarjoajien alustat eivät vastaa millään tavalla Rotaryn uutta graafista ilmettä Järjestelmä liian kankea ja ankea Piiriltä toivotaan tähän apuja!! >> Palaute saatu Porissa pidetyssä koulutuksessa

WWW-SIVUT TÄRKEIN IKKUNA ROTARYLLE www-sivut tärkein tiedonlähde Ajantasaisuus Ulkoasu Mielikuva Ovatko houkuttelevat? Rotaryn virallinen ilme Toimivatko mobiililaitteilla? >> Tuleeko klubien sivuista sellainen mielikuva, että olemme nykyaikaisia, aktiivisia, avuliaita….?

Jokainen rotari vie viestiämme eteenpäin MINÄ ROTARI Jokainen rotari vie viestiämme eteenpäin Kulje ylpeästi Rotarymerkki rinnassasi Ole valmis kertomaan, mikä on Rotary (hissipuhe) Jaa Facebookissa Rotaryn tarinoita Asia, joka on sinun mielestäsi hyvä juttu, on varmasti myös ystäviesi ja tuttaviesi mielestä hyvä juttu.

UUDEN BRÄNDIOHJEISTUKSEN MUKAINEN LOGO Joko sinun klubillasi on uuden ohjeistuksen mukainen logo?

MEILLÄ ON PALJON KERROTTAVAA – KIRJOITA NE LISTALLE Mitä tapahtui viikkokokouksessa Missä rotarimme olivat mukana? Mikä rotarykuukausi on nyt? Mitä tapahtuu maailmalla, mikä on ajankohtaista? Ja miten rotarit siihen reagoivat? >> Mikä on rotareiden rooli esim. pakolaisasiassa?

KOTITEHTÄVÄT JOKAISEEN KLUBIIN Kirjautukaa My Rotary –sivulle / tutustukaa Brand Centeriin Tehkää klubille oma graafisen ohjeistuksen mukainen logo Suunnitelkaa viestintää / hyödyntäkää vuosikelloa Panostakaa www-sivuihin ja Facebookiin Take action!

Klubeissa vähän tietoa julkisuuskuva-asioista SUMMA SUMMARUM Klubeissa vähän tietoa julkisuuskuva-asioista Tarvitaan paljon käytännön opetusta, neuvoja ja valmiita sapluunoita hoitaa viestintää Piirin rooli tässä merkittävä – julkisuuskuvakomitean tosissaan autettava klubeja Työ on alkanut – tästä jatketaan isosti ja näkyvästi!

Piirin julkisuuskuvakomitealta APUA VIESTINTÄÄN Piirin julkisuuskuvakomitealta Pj. Johanna Talikainen johanna.talikainen@mainossatama.fi 0400 851 704 Suomen Rotaryn Brand Manager assistant Niko Niemi nikoniemi@hotmail.com