Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014"— Esityksen transkriptio:

1 Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Opus-perehdytyspeli Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014

2 Pelin johtajalle 1/4 Perehdytyspeliä voi käyttää piirin omissa tilaisuuksissa, kun Opusta perehdytetään luottamushenkilöille ja/tai työntekijöille. Peliin kuuluvat seuraavien diojen lisäksi tehtävälaput (taulukon tukitehtävät), jotka voi tulostaa suoraan taulukosta. Aikaa peliin kuluu noin tunti keskusteluineen: molempien erien täyttämisvaiheeseen noin 15 minuuttia ja kumpaankin purkuun noin 15 minuuttia. Enemmänkin voi käyttää, mutta lienee viisasta rajata keskustelua ainakin vähän. Partio on mahtava -esitys

3 Pelin johtajalle 2/4 Pelissä on tarkoitus sijoittaa yksitellen tukitehtävälaput fläpille, johon etukäteen on piirretty nelikenttä (katso myöhemmät diat). Kustakin tukitehtävästä pohditaan sijoittamisen yhteydessä 1) miten tärkeäksi tehtävän toteuttaminen koetaan piirissä 2) toteutetaanko piirissä tehtävää riittävästi/vielä vai ei. Tärkeää pelissä on sijoittamisen yhteydessä käyty keskustelu sekä se, miltä fläppi näyttää kun kaikki laput on sijoitettu. Oikeita ja vääriä vastauksia ei ole, vaan kyse on piirin resursseista ja arvottamisesta. Toisaalta kaikkia tukitehtäviä pitäisi pystyä toteuttamaan vuoden alusta lähtien. Pelin päätteeksi voidaan miettiä, mitä toimenpiteitä piirissä on tehtävä, jotta tähän päästään. Partio on mahtava -esitys

4 Pelin johtajalle 3/4 Perehdytyspeliä voi pelata myös vain yhden toiminnanalan tehtävillä, jos paikalla on lähinnä kyseisen toiminnanalan toimijoita. Tai jakautua toiminnanaloittain useamman fläpin ääreen, kukin toiminnanala omansa. Suosittelemme, että fläpeistä otetaan valokuva lopuksi ja siihen voidaan myöhemmin tarvittaessa palata. Keskustelun ja pelin päätteeksi voidaan myös laatia suoraan suunnitelma sille, miten toistaiseksi toteutumattomia tehtäviä aletaan toteuttaa. Tai jokainen osallistuja voi miettiä yksin itselleen kolme tärkeintä toimenpidettä pelin tuloksen perusteella. Peli on alun perin suunniteltu toimintasuunnitelman rakentamisen tueksi. Partio on mahtava -esitys

5 Pelin johtajalle 4/4 Tarvitset seuraavat asiat:
Fläppipapereita ainakin 2 kpl Tusseja tai valmiiksi kirjoitetut tekstit (kts. seur. diat) Tukitoiminnot taulukoista tulostettuna ja toisistaan irti leikattuna (jos käytätte useamman kerran vaikka eri ryhmillä, kannattaa laput myös laminoida) Digikameran Opuksen, mielellään myös osallistujille Halutessasi omat muistiinpanovälineet, joihin voit kirjata esiin nousseita kysymyksiä ja huomioita (Tietokoneen, projektorin ja heijastuskankaan tämän esittämistä varten) Partio on mahtava -esitys

6 Keskusjärjestön tehtäviä, joita piiri välittää (tai tukee välittämistä)
Tärkeä Tärkeä, mutta emme tee Tärkeä, teemme jo nyt Ei tärkeä, emme tee Ei tärkeä, teemme jo nyt Emme tee riittävästi Teemme jo nyt Tähän nelikenttään sijoitetaan sellaiset tehtävät, joiden vastuutaho on keskusjärjestö. Kaikkia näitä tehtäviä tulee piirin välittää lippukuntiin ja näin tukea keskusjärjestöä tukitehtävien toteutumisessa. Ei tärkeä

7 Piirin tehtäviä Tärkeä Teemme jo nyt Emme tee vielä Ei tärkeä
Tärkeä, mutta emme tee Tärkeä, teemme jo nyt Ei tärkeä, emme tee Ei tärkeä, teemme jo nyt Teemme jo nyt Emme tee vielä Tähän nelikenttään sijoitetaan ne tukitehtävät, joiden vastuutaho on piiri. Kaikkiin tehtäviin keskusjärjestö osallistuu jollain tavalla; vähintään tuottamalla sisällön (esim. ohjelmatapahtumat, koulutukset). Ei tärkeä

8 Sitten pelaamaan! Lisätietoa ja apua esim.
Saaralta: tai p Jupolta: Partio on mahtava -esitys


Lataa ppt "Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google