J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tiina Kauppi Henkilöstövalmennus Tiina Kauppi
Advertisements

Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä 2007 / RA-M TAMPEREEN KAUPUNKISEUDUN ALUEKESKUSOHJELMA ”Kasvun haasteita, kilpailukyvyn perustaa: sujuvaa.
Elinvoiman edistäminen kunnan toiminnan keskiössä
Ehkäisevän päihdetyön verkoston strategia
Kotihoidon haasteet •Maailma, julkinen terveydenhuolto on jatkuvassa muutoksessa •Tarvitaan muutoksen ymmärtämistä, organisaatio ei kykene hallitsemaan.

Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
KJT strategia Johtokunta Open
Tutkintosuoritusten arviointi
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
VALTIOVARAINMINISTERIÖ Hallinnon kehittämisosasto1 CAF mallin rakenne ja sisältö Lisätietoja:
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
Hallitusohjelman teemat, ehdotuksia 1. Johdanto Pirkkala huolehtii alueensa asukkaiden hyvinvoinnista itsenäisenä kuntana. Toteutamme kestävän.
Kuinka asiakasta palvellaan hyvin? Näkökulmia yritysten tarpeiden tunnistamiseen ja oppilaitosten palveluiden kehittämiseen Salla Koivunen, Edupoli.
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
OPETTAJUUS MUUTOKSESSA Ympäristö muuttuu, muuttuuko opetus? ”Luokan tulisi olla kuin urheilujoukkue: Opettaja on valmentaja ja oppilaat pelaajia” (Amissäätöö-hanke.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Timo Kietäväinen varatoimitusjohtaja
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
Satakunnan käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksella on työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä.
Jari Rantamäki MIKÄ TEKEE työnäytteiden kokoelmasta suoritettujen työtehtävien luettelosta opintojen dokumentaatiosta opetuksen dokumentaatiostaPORTFOLION?
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
Kuntaliiton Kunnat ohjelma ja tulevaisuuden kunta Kunnat haasteiden edessä -kuntaseminaari Joensuu va kehityspäällikkö Jarkko Majava.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Tästä pois logo Koulutusorganisaatiot innovaatiojärjestelmän toimijoina -projekti Verkostotapaaminen Koulutuksen järjestäjien yhdistys KJY.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Kaija Ray: Siirtymät sujuviksi Antti Maunu: Yhteisöjen aika Kommenttipuheenvuoro Petteri Ora Petteri Ora1.
Dokumentointi kyse on asioiden ”paperille panemisesta” toimintoja on helpompi arvioida, muuttaa ja parantaa työntekijöiden tehtävät ja vastuut tulevat.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy / XAMK Kestävän hyvinvoinnin ja teknologian ammattikorkeakoulu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (Xamk)
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Mika Heikkilä / Valtuustoseminaari / Lapin sairaanhoitopiiri Tuottavuusohjelma vuosille
Johtamisen ketju kohti tuottavuutta Yrittäjän onnenpäivä Ossi Aura
Sisäinen voimantunne Päämäärä- uskomukset Kyky- uskomukset Emootiot Konteksti- uskomukset Sisäinen voimantunne Työtyytyväisyys Sitoutuminen työhön.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
ME-hengen kehittäminen
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
Kysymyksiä arviointiin ja kehittämiseen
Strategiaperusta ja ohjelmat
Pienosuuskuntien johtamisen haasteet
Menestyvä johtamisjärjestelmä valtioneuvostossa - periaatteet
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Sisäisten auditoijien koulutustapaaminen
Yhteinen tavoitteemme
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
PUOLUE C Periaateohjelma: Arvot
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Miten Turussa edistetään hvvinvointia ja ehkäistään syrjäytymistä?
Maakunnan digipalvelut järjestämistehtävässä
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
Odotukset johtajuudelle varhaiskasvatussuunnitelmatyössä
Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn
Kestävää kasvua ja työtä – Suomen rakennerahasto-ohjelma
Menestys tiimityön kautta
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Hanketyö johtamisen ja kehittämisen välineenä
Liiketoimintasuunnitelman esittely
Liiketoimintasuunnitelma
Eettistä tietopolitiikka tekoälyn aikakaudella
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Kaupunkistrategian laadinta
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Esityksen transkriptio:

J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013

J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO Johtajuus Prosessit, tuotteet ja palvelut Toiminnan tulokset Yhteis- kunta- tulokset Henkilöstö- tulokset Asiakas- (opiskelija) tulokset Kumppa- nuudet ja resurssit Henkilöstö Strategia Innovatiivisuus ja oppiminen Toiminta Tulokset

Kestävän tulevaisuuden luominen Huipputulosten tekeminen Lisäarvon tuottaminen asiakkaille Visionäärinen, innostava ja vastuullinen johtajuus Organisaation kyvykkyyden kehittäminen Osaava henkilöstö menestyksen tekijänä Luovuuden ja innovoinnin hyödyntäminen Ketteryys johtamisessa ERINOMAISUUDEN TUNNUSPIIRTEET

J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO E RINOMAISESSA YLIOPISTOSSA NÄKYY, ETTÄ YLIOPISTO Lisäarvon tuottaminen asiakkaalle –tuntee nykyiset ja tulevat asiakasryhmät ja ennakoi niiden tarpeita –ottaa mukaan asiakkaat kehittämiseen –on välineet, osaaminen ja valtuudet asiakastyytyväisyyden maksimointiin –seuraa ja arvioi asiakkaiden kokemuksia ja näkemyksiä –vertaa omaa suoritusta vastaaviin kohteisiin Kestävän tulevaisuuden luominen –turvaa tulevaisuutensa –sisällyttää kestävän kehityksen periaatteet yliopiston strategiaan ja prosesseihin ja varaa voimavarat tavoitteiden toteutumiseksi –rohkaisee sidosryhmiä osallistumaan yhteiskuntaa hyödyttävään toimintaan –kohdentaa resursseja pitkän aikavälin tarpeisiin –suunnittelee perustehtävänsä ja palvelunsa aktiivisesti ja vastuullisesti –osoittaa voivansa optimoida ympäristön, turvallisuuden ja yhteisönsä terveyden Kyvykkyyden kehittäminen –analysoi suorituskykynsä ja tunnistaa strategiset kehittämiskohteet –kehittää toimivan ja tehokkaan arvoketjun arvolupausten täyttämiseksi –kehittää yhteistyön ja ryhmätyön kulttuurin –huolehtii, että kehittämiseen on riittävästi resursseja –tekee yhteistyötä kumppaneiden kanssa –luo tarkoituksenmukaisia verkostoja Luovuuden ja innovoinnin hyödyntäminen –luo ja käyttää toimintamalleja, jolla saadaan henkilöstö, opiskelijat, kumppanit ja yhteiskunta käyttämään yhteistä tietämystään ideoiden ja innovaatioiden luomiseen –muodostaa ja ylläpitää oppimis- ja yhteistyöverkostoja –ottaa huomioon, että innovaatiotoiminta voi koskea tuotteita, prosesseja, markkinointia, organisaatiorakenteita tai perustehtäviä –asettaa innovaatiotoiminnalle selkeitä päämääriä ja tavoitteita –synnyttää ja priorisoi luovia ideoita järjestelmällisesti –testaa, jalostaa ja toteuttaa lupaavimpia ideoita Visionäärinen, innostava ja vastuullinen johtajuus –innostaa ihmisiä ja sallii osallistaa ja antaa vastuuta –vahvistaa yliopiston mainetta –määrittää ja viestii selkeän suunnan ja strategiset painopisteet –on joustava ja osoittaa kykyä tehdä järkeviä, oikea-aikaisia päätöksiä –ymmärtää kilpailuedun saavuttamisen edellytykset –on avoin ja suhtautuu vastuullisesti sidosryhmiin ja yhteiskuntaan Ketteryys johtamisessa –tunnistaa toimintaympäristön muutokset ja laatii vaihtoehtoisia tulevaisuusskenaarioita –toteuttaa strategian yhteensopivien prosessien, projektien ja organisaatiorakenteiden avulla –kehittää tunnuslukujen ja mittareiden kokonaisuuden –käyttää tietoa edistämään luovuutta ja kehittämistä –hallitsee muutoksia tehokkaasti –sopeuttaa organisaatiorakenteen nopeasti vastaamaan vaatimuksia –arvioi ja kehittää teknologiaa Osaava henkilöstö menestyksen tekijänä –määrittelee henkilöstön osaamis-, taito- ja suoritustasot, joita päämäärien saavuttaminen edellyttää –suunnittelee osaamisen ylläpitämisen –sovittaa yhteen yksilöiden ja ryhmien tavoitteet –valtuuttaa ihmisiä hyödyntämään osaamistaan laajasti –huolehtii työn ja vapaa-ajan tasapainosta –kunnioittaa erilaisuutta –motivoi työntekijöitä osallistumaan toiminnan kehittämiseen –antaa tunnustusta ponnisteluista ja saavutuksista –ymmärtää tiedonkulun tarpeet ja ylläpitää vuoropuhelua Huipputulosten tekeminen –kerää tietoa sidosryhmien tarpeista ja odotuksista –tunnistaa ja ymmärtää, mitä keskeisiä tuloksia vaaditaan –määrittää tasapainoisen mittariston, jota käyttää arviointiin –asettaa tavoitteita –arvioi tuloksia –vaalii sidosryhmien luottamusta –raportoi keskeisille sidosryhmille –varmistaa, että päätöksentekoon on käytössä tarkat ja riittävät tiedot