Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Samuli Hyvönen, Matias Meskanen ja Henri Jurvelin
M ARKKINOINTIVIESTINTÄ kertoo asiakkaille, mitä tuotteita ja palveluita yritys tarjoaa, mistä ja miten niitä voi hankkia ja mitä ne maksavat koostuu seuraavista osista: mainonta myyntityö myynninedistäminen tiedotus- ja suhdetoiminta (PR) suoramarkkinointi
S UHDETOIMINTA (PR) mittaa yritystä kohtaan esiintyviä asenteita pyrkii poistamaan mahdollisia negatiivisia asenteita yritystä ja sen tarjontaa kohtaan pyrkii luomaan, vahvistamaan ja ylläpitämään myönteisiä asenteita yritystä ja sen tarjontaa kohtaan kohdistuu sekä yrityksen ulkoisiin että sisäisiin sidosryhmiin suora- ja epäsuora suhdetoiminta
S UHDETOIMINNAT Ulkoinen suhdetoiminta asiakkaat, rahoittajat ja osakkeenomistajat tiedotustoiminta sponsorointi lobbaus ilmaisen julkisuuden saaminen
S UHDETOIMINNAT Sisäinen suhdetoiminta henkilökuntaan ja luottamusmiehiin henkilöstöpolitiikka järjestelmällinen urasuunnittelu kannustusjärjestelmät sosiaaliset edut palkka- ja palkkiopolitiikka työviihtyvyys
OMAT KOKEMUKSET Messut Virkistyspäivät
L ÄHTEET timomikkola.com/jukola.shtml mviestin.htm FI/kuluttajakasvatus/mainonta-ja-kaupallinen- media/tietoa-mainonnasta/markkinointiviestinta/ =303