Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Samuli Hyvönen, Matias Meskanen ja Henri Jurvelin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
• Kurssilla perehdytetään tutor-tehtäviin • Kurssi pidetään neljännessä jaksossa 8. palkilla. Kurssin voi suorittaa samaan aikaan toisen kurssin kanssa.
Advertisements

Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
TOIMINNAN SUUNNITTELU
Tietojärjestelmistä 1. Termejä  Data  usein luonteeltaan kvantitatiivista  helppo siirtää, jäsentää ja tallentaa koneisiin  tietokone käsittelee dataa.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Ajankohtaiskatsaus mainonnan sääntelystä Ritva Hanski-Pitkäkoski.
Etene klikkaamalla hiiren vasenta näppäintä.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Alueraportti, Satakunta.
ASIAKKUUSLUPAUS & LUPAUKSEN LUNASTAMINEN
Kaupallisen alan kulttuuri
Elävä kaupunkikeskusta ry:n strategia 2010 – 2015 (viimeistely) Esitys hallituksen kokoukselle Strategiaryhmän valmisteluun perustuva toiminnanjohtaja.
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Asiakkuudet luovalla alalla
Sami Savolainen & Juho-Matti Rautiainen
Toimintasuunnitelma.
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Laitoksen viestinnässä FT, Dos. Vilma Luoma-aho Yhteisöviestintä & PR Viestintätieteiden laitos Jyväskylän yliopisto Twitter: vilmaluo.
Plussa sponsorointi TURTOLAN Citymarket tarjoaa mahdollisuuden kartuttaa rahaa TPV seuralle jalkapallotoiminnan tueksi Saat ihan normaalisti omat plussaetusi.
Johdatus viestintään, kuudes luento: organisaatioviestintä
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Alueraportti, Keski-Pohjanmaan Yrittäjät.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Alueraportti, Pohjois-Pohjanmaa.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Alueraportti, Etelä-Karjala.
Pk-yritysbarometri, kevät 2014 Alueraportti, Helsinki.
Perhevapaiden käyttö ja suorat kustannukset yrityksille Sami Napari (Etla) Perhevapaiden kustannukset –seminaari, Helsinki
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2012 Yhdistyksen 25. toimintavuonna painopisteinä ovat edelleen valtakunnalliset jätehuoltopäivät ja niiden yhteydessä pidettävä.
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
SAATAVUUS.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Vastaväitteet ja niiden käsittely
KIRJASTOLEHTI 2011 Asiakaslehti + ammattilehti. KIRJASTOLEHTI 2011 Ilmestyy 4 kertaa vuodessa Koostuu asiakaslehdestä, jota kirjastot voivat tilata asiakkailleen.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Markkinoinnin perusteet
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
Yritysvastuu Aalto-yliopisto Kevät 2016 copyright Juhani Kauhanen 2016 Juhani Kauhanen
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Yritysvastuu CR = Corporate responsibility Aalto-yliopisto Kesä 2016 copyright Juhani Kauhanen 2016 Juhani Kauhanen
Opiskelijasta yrittäjäksi HENRI LOHILAHTI.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Markkinointisuunnitelma
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
KILPAILIJAT.
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Tulospalkkaus ja palkkahajonta teollisuudessa ja palvelualoilla
Kotitehtävät Mitkä kuusi (6) asiaa kuuluvat mielenterveyden käteen?
POWERPOINT-DIAESITYS
Vaikuttaminen Suoraa ja epäsuoraa.
esim. hormonit, autonominen hermosto omat sisäinen odotukset haaveet
Henkilöstö kilpailutekijänä
Top 3 pahinta kilpailijaa personal trainer alalla.
MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ ON Asko Siukosaaren mukaan
Käsitteitä yrittäjyydestä
Asiakkaat ja markkinointi - osa 3 kilpailukeinot
Arvioinnista arkipäivää
Sisäinen laskentatoimi
Yrityskuva ja viestintä
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
Visio tulevasta toiminnastamme…
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Markkinointisuunnitelma
Mylläritarina Erica Svärd
Esityksen transkriptio:

Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Samuli Hyvönen, Matias Meskanen ja Henri Jurvelin

M ARKKINOINTIVIESTINTÄ kertoo asiakkaille, mitä tuotteita ja palveluita yritys tarjoaa, mistä ja miten niitä voi hankkia ja mitä ne maksavat koostuu seuraavista osista: mainonta myyntityö myynninedistäminen tiedotus- ja suhdetoiminta (PR) suoramarkkinointi

S UHDETOIMINTA (PR) mittaa yritystä kohtaan esiintyviä asenteita pyrkii poistamaan mahdollisia negatiivisia asenteita yritystä ja sen tarjontaa kohtaan pyrkii luomaan, vahvistamaan ja ylläpitämään myönteisiä asenteita yritystä ja sen tarjontaa kohtaan kohdistuu sekä yrityksen ulkoisiin että sisäisiin sidosryhmiin suora- ja epäsuora suhdetoiminta

S UHDETOIMINNAT Ulkoinen suhdetoiminta asiakkaat, rahoittajat ja osakkeenomistajat tiedotustoiminta sponsorointi lobbaus ilmaisen julkisuuden saaminen

S UHDETOIMINNAT Sisäinen suhdetoiminta henkilökuntaan ja luottamusmiehiin henkilöstöpolitiikka järjestelmällinen urasuunnittelu kannustusjärjestelmät sosiaaliset edut palkka- ja palkkiopolitiikka työviihtyvyys

OMAT KOKEMUKSET Messut Virkistyspäivät

L ÄHTEET timomikkola.com/jukola.shtml mviestin.htm FI/kuluttajakasvatus/mainonta-ja-kaupallinen- media/tietoa-mainonnasta/markkinointiviestinta/ =303