Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO OPISKELIJAVALINTOJEN KEHITTÄMINEN Jyväskylän yliopiston opintoasiainpäivät Tuula Maijanen.
Advertisements

Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Hoitoon pääsy toiminta- mallien muuttuessa Hannu Hämäläinen
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Opettaja oman työnsä arvioijana AMK:n yhteistyöpäivä Anja Tuovila laatukoordinaattori.
AikuiskoulutusEP - tietokantatilanteen yhteenveto
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Viestinnän tilanne kesä 2016
Arviointi osana oppimisprosessia
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Aineistonhallinnasta Väestöliitossa
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Innokylän arviointimittari
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
LETKA-hanke vertaa Naseva- käyntien ja Welfare Quality - arviointien tuloksia Mikaela Mughal1, Lilli Frondelius2, Matti Pastell2, Pirjo Kortesniemi 3,
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Monialainen yhteispalvelu
Kumppanuuden monet ulottuvuudet
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Tervetuloa Innopajaan
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kuntoutuksen kuumat perunat
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Havaintoja ulkoisesta arvioinnista
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Tervetuloa Innokylään
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Erityisasiantuntija Nella Savolainen, THL
VERME - VERTAISMENTOROINTI
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
KEIJO KEIJO
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Viestintäsuunnitelma
Tiirismaan vesopäivät
Tervetuloa Innokylään!
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Karvi arviointitiedon tuottajana
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Ohjaamot.
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Tulosten raportointi HALLITUKSEN KÄRKIHANKE OSATYÖKYKYISILLE TIE TYÖELÄMÄÄN (OTE) Projektin nimi ja numero SATAOSAA.
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Ammatillisen koulutuksen laatustrategia
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Case-työskentely Rovaniemellä
Osaamisen ennakointifoorumi
Esityksen transkriptio:

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Lahden Diakoniasäätiö

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Lahden diakonian instituutti Koulutusalat: Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala (lähihoitaja) sekä humanistinen ja kasvatusala (lastenohjaaja sekä nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja) Lasten ja nuorten erityisohjaajan ammattitutkinto Psykiatrisen hoidon erikoisammattitutkinto Vanhustyön erikoisammattitutkinto Ammatillinen täydennyskoulutus 340 opiskelijaa Henkilöstömäärä 40

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Lahden Diakoniasäätiön laadunhallintajärjestelmä Rakennettu periaatteella, että järjestelmän tulee palvella käyttäjää eikä käyttäjän järjestelmää Väline kehittää työn tekemistä Rakennettu huolellisesti pala kerrallaan pitkällä aikavälillä Osallistettu henkilöstöä, opiskelijoita, kumppaneita ja sidosryhmiä Toiminta pyritty tekemään mahdollisimman läpinäkyväksi

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Itsearviointi Toteutettiin alkuvuodesta 2015 Itsearviointi tehtiin ryhmissä, joissa oli koulutuksen järjestäjän johtoa, henkilöstöä, opiskelijoita sekä sidosryhmien edustajia Opiskelijoita haastateltiin ja lisäksi tehtiin sähköinen kysely Lähes puolet instituutin henkilökunnasta osallistui itsearviointiin

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Arviointikäynti Toteutettiin instituutissa huhtikuuta 2015 Arviointikäyntiin valmistauduttiin ohjelman, lisäaineistojen tuottamisen ja raportoinnin suhteen Pääarvioija Anu Räisänen, lisäksi Tarja Frisk, Tuula Hoivala ja Pertti Heikkilä Arviointiin osallistui 20 opettajaa ja muuta henkilöstöä, 5 opiskelijaa, johtoryhmä ja 17 sidosryhmien edustajaa sekä säätiön johtoa ja hallituksen jäseniä

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Arvioinnin palaute Suullisesti saatu palaute toisen arviointipäivän päätteeksi koettiin motivoivana ja rakentavana Palauteraportti täydensi välitöntä palautetta ja antoi hyvän perustan laadunhallinnan jatkuvaan ja systemaattiseen kehittämiseen Yleisesti todettiin, että itsearviointi oli tehty melko kriittisesti Kehittämiskohteet nostettiin selkeästi esiin ja saimme runsaasti konkreettisia ehdotuksia niiden eteenpäin viemiseksi

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Mitä arvioinneista seurasi? Oppimistulosten arvioinnin merkitys ymmärrettiin entistä paremmin osaksi laadun kehittämistyötä Työelämälähtöisyys ja työvaltainen oppiminen vahvistuivat Laatutyö tuli kaikille tutummaksi ja laatutietoisuus lisääntyi koko organisaatiossa

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Laatutyön merkitys avautui uudella tavalla myös sidosryhmille Laadunhallinnan säännöllisen arvioinnin merkitys kasvoi Itsearvioinnin ja ulkoisen arvioinnin tulosten pohjalta laadittiin kehittämissuunnitelma, johon valittiin seitsemän kehitettävää kohtaa Jatkuu

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Missä nyt mennään? Kehittämissuunnitelmaa on viety määrätietoisesti eteenpäin Instituutti on ollut mukana Opetushallituksen rahoittamassa laatustrategiaa tukevassa hankkeessa vuodesta 2014 Verkosto on hakenut ensi vuodelle jatkorahoitusta Ensi vuoden teema Lahden diakonian instituutissa: Laadun riemuvuosi

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Ajatuksia ulkoisesta arvioinnista Hyvin perusteellinen, osa-alueet käytiin varsin systemaattisesti läpi Erinomainen tilaisuus oppia enemmän laadunhallinnasta Lisäsi itsetuntemusta ja -luottamusta Kirkasti laadunhallinnan kehittämisen kärkeä Erinomainen pohjatyö kehittämissuunnitelmalle

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Yhteenveto

Lahden diakonian instituutti - Vuorikatu 4, Lahti / Kiitos mielenkiinnosta!