Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Ari-Matti Auvinen Jarmo Tanskanen Suomen eOppimiskeskus.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Avoimesti, yhteisöllisesti oppimista! PAOK – Pirkanmaan avoin oppimiskulttuuri -ohjelma toisen asteen yhteistyön edistäjänä ja avoimen oppimiskulttuurin.
Päihde- ja mielenterveystyö kehittäminen Lahden perusterveydenhuollossa Tiina Saarinen Kehittäjä-päihdetyöntekijä, sairaanhoitaja AMK Välittäjä 2009 –hanke,
Ammattikorkeakoulujen TKI-johtajaverkosto
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ InBCT 2.4. I Agora Learning Laboratory.
Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.
Agora Monitieteistä yhteistyötä yhteiseksi hyväksi 2014.
Dialogi ja sen soveltaminen ympäristöongelmien ratkaisemisessa VIEVE Työseminaari Levi Marika Palosaari.
Yhteisöllisen oppimisen keinoja?
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Hyvinvointia maaseudulle luovuuden keinoin Kulttuuriteemaryhmän puheenjohtaja Pirkko Liisi Kuhmonen Opetusministeriö YTR:n hankeseminaari
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi LÖYTÖRETKI TOISEEN MAAILMAAN V Konnevesi Opetushallituksen tervehdys.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
POHJOIS-SAVON LIITTO 2003 Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategia Ari Paanala projektipäällikkö
PK-yritysten liiketoiminnan kehittäminen osana perusopetusta 1 A M K: perustehtävät OPETUST & KALUE- VAIKUTUS.
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
OPPISOPIMUSKOULUTUS EUROOPASSA. Oppisopimuskoulutuksen mallit Saksalainen perinne –Duaalijärjestelmä Oppimisympäristöt Hallinto Tanskalainen ”voileipämalli”
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
HENKILÖSTÖKOULUTUS GLOBAALISSA YRITYKSESSÄ - Pilottiprojekti Nokia Mobile Phones Tuomo Rintamäki Teknillinen korkeakoulu Koulutuskeskus Dipoli Kansallisen.
Kielten vastuuopettajapäivät, Rovaniemen amk TkT Marjatta Huhta Master’s Thesis –tuki Industrial Management -ohjelmassa.
KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
AGORA LEARNING LABORATORY (ALL) Agoran koulutusteknologian laboratorio on tutkimus- ja kehittämisyksikkö sekä tutkijankoulutusympäristö, jonka toiminta.
W w w. h a m k. f i Ylermi ohjausryhmä Helena Turunen mi.
Creative Campus - yliopisto innovaatioympäristönä Sisältöliiketoiminnan luovien prosessien johtaminen (Creative Processes and Content Busines.
Koulutuksen tutkimuslaitos Agora Center IT-tiedekunta KT-tiedekunta Päivi Häkkinen & Marja Kankaanranta.
Innovations in Business, Communication and Technology (InBCT) -hanke 2002 – 2004 Lähtökohtia  ydinosaamisen vahvistaminen  strategisen perustutkimuksen.
Akateeminen terveyskeskus – kehittävien terveyskeskusten verkosto Verkostokehittämishanke Mats Brommels Professori, ohjausryhmän puheenjohtaja
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
RESEARCH UNIT FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY KOULUTUSTEKNOLOGIAN TUTKIMUSYKSIKKÖ Creative Collaboration Seminaari V-Lab Shared.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
OPPIMISEN, OPETUKSEN JA OHJAUKSEN PROSESSIT Yhteiskunnallista kontekstia - Työelämän nopea muutos - Globalisaatio ja kansainvälistyminen - Monikulttuurisuus.
Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke.
KASSU LIVES – Kasarminmäki Living Lab
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Alueellinen yhteistyö e-oppimisen tutkimuksessa ja käytännön verkko-opetuksessa Seppo Pohjolainen & Tuuli Haapala ITK’02 Areena
Konneveden kunta Jyväskylän yliopiston Agora Center
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO InBCT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery (A-KIT) + Digitaalisen materiaalin sisällöntuotantoprosessin.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Agrobiotalouden innovaatioyhteisö Ari Sivula Projektipäällikkö.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Alueellinen TVT-hanke KUUMA – kunnat 2011 – 2016
Anna Alftan Heikki Hannula
VAKA-verkko Hämeenlinnan ja Riihimäen seuduilla -varhainen tukeminen monimuotoistuvassa varhaiskasvatuksessa – Marjatta.
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
Hanketyö johtamisen ja kehittämisen välineenä
Esityksen transkriptio:

Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)

 Virtuaalisten oppimisympäristöjen tutkimuslähtöinen kehittäminen ja arviointi eri koulutusasteiden, organisaatioiden ja sisältöalueiden näkökulmat huomioiden  Kansainvälisesti tasokas tutkimus- ja kehittämisyksikkö sekä tutkijankoulutusympäristö  Monitieteinen osaaminen TOIMINTA-AJATUS

1.Monitieteisen osaamisen koordinointi 1.Verkostoituminen 2.Vahvuusalueiden kartoitus ja tieteellisen viitekehyksen luominen 3.Seminaarit ja työpajat 2.Oppimisympäristöjen arviointi 1.Arviointikriteerit TVT:n opetuskäytön pedagogisille innovaatioille 2.Innovatiiviset arviointimenetelmät – digitaaliset portfoliot 3.Oppimisympäristöjen kehittäminen 1.A-KIT – tiedon visualisointiympäristö (erillinen esitys / Prof. Tommi Kärkkäinen) 2.ALEL (Artificial Lab for Exploratory Learning) -ympäristön jatkokehitys 3.Innovatiiviset pedagogiset mallit ja välineet OSAHANKKEET

Ajatusten vaihtamisen ja uusien ideoiden yhteisen kehittelyn foorumi YRITYSTEN ROOLI OPPIMISYMPÄRISTÖJEN TUTKIMUS- JA KEHITYSTYÖSSÄ: Oppimisympäristö-tuotteet liiketoimintana VS. Oppimisympäristöt organisaation sisäisessä koulutuksessa ja asiantuntijuuden välittämisessä (työssä oppiminen) MAHDOLLISUUDET YRITYSYHTEISTYÖLLE

KOHTI KESTÄVIÄ PEDAGOGISIA KÄYTÄNTEITÄ TUTKIJAT KÄYTTÄJÄT KEHITTÄJÄT E-Oppiminen Virtuaaliset oppimisympäristöt Arviointimenetelmät Työssä oppiminen Tietokone-avusteinen yhteisöllinen oppiminen Jaettu asiantuntijuus Hiljainen tieto Digitaaliset portfoliot