T U L I M M E S U O M E E N. SUOMALAINEN KAUPPA TARVITSEE KILPAILUA  kaupan kansainväliset toimijat pitävät huolen kilpailusta  toimivat ja kilpaillut.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Jakson 3 lähestyessä. Tarkista valinnat Wilmasta • Ryhmiä ei vaihdeta kesken jakson. • Pidä huoli, että valitset riittävästi kursseja. • Jos haluat osallistua.
Biolaakson tarkastelua johtamisnäkökulmasta
Keravan Energia Oy © Jussi Lehto Keski-Uudenmaan finanssilounas Energia tulevaisuuden kilpailutekijänä Toimitusjohtaja Jussi Lehto Keravan.
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Suomalaista puunkorjuupalvelua maailmalle – riittääkö suomalainen osaaminen Euroopassa? Kouvola Anne Härkönen.
Click to edit Master title style Testing Finnvera Oyj Liiketoimintajohtaja Annamarja Paloheimo.
NELIÖT KOHDALLEEN KESTÄVÄSTI KAUPAN TAVOITTEITA TUKIEN?
Ala-aste.  Ensinmäinen oppilas joka vastaa oikein saa yhden pisteen tai palkinnon.
Pohjois-Pohjanmaan Hyvinvointifoorumi 2010 Maakunnan tila Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointiohjelma Eeva Kiuru Vt. toiminnanjohtaja Oulu Wellness Institute.
Kalamarkkinat kansainvälistyvät osaksi elintarviketaloutta Jari Setälä Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos Kalantutkimuspäivät 2002 Rauma.
Elinkeinokalatalouden näkymiä ohjelmakaudella Kalaviikko, Ylitarkastaja Risto Lampinen Maa- ja metsätalousministeriö.
Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy.
Norssi ja Varis juttusilla
Pellervon Pirkanmaan seminaari Pellervo-Seuran valtuuskunnan puheenjohtaja Erkki Vähämaa.
Miten regulaattori voi tukea alan kehitystä? Pääjohtaja Rauni Hagman Viestintävirasto FiCom-seminaari: ICT-alan tulevaisuuden haasteet,
KJT strategia Johtokunta Open
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
MILLAINEN METROPOLIKAUPUNKI? Myyrmäki Mikko Pukkinen Kuntajakoselvittäjä.
Mika Rahkonen.
Paikallistaloushanke Tiedotustilaisuus Elintarvikkeiden suorempi tie kuluttajille.
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Kumppanuudella ratkaisumalleja KOMIS – Kunta ja paikalliskehityksen hallinta Mikkeli Sami Kurki johtaja, professori Ruralia-instituutti,
DM Copyright © Tekes PROOMU Päätösseminaari Avaus, Martti af Heurlin, Tekes # Muotoilu – PROOMU –
Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,
Skills-Soppa Japanin harjoituksista Lontoon valmentajaksi.
Harri Kainulainen 1 Keskinäisyys yritysmuotona tunnetaan varsin huonosti. Yksinkertaistettuna keskinäisyys on vakuutusalan osuustoimintaa. Asiakkaat.
1 Työhyvinvointi ja johtaminen kilpailutekijäksi Työvoimapula 2012 ? Kaikkien kyvyt käyttöön -seminaari Joni Hautojärvi Norilsk Nickel Harjavalta.
Neljä teesiä hyvinvointi- yhteiskunnasta Eduskuntavaalit 2015.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Lahti Katse rakenteisiin palvelut ja kunnat rakenteiden murroksessa Rakenteet muuttuvat - toimivatko markkinat ? Kehittämispäällikkö.
Matkailun mahdollisuudet käyttöön! PAMin kärkiteemat kevät 2013.
Jorma Hanhiala/TT Turku1 Teollisuuden merkitys Rauman seudun hyvinvoinnille.
PTT Talousnäkymät Pellervon Päivä Pasi Holm Pellervon taloudellinen tutkimuslaitos.
Palauteseteli Sosiaalinen innovaatio © Nisse Suutarinen,
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
MAHDOLLISUUKSIEN MARKKINAT IHMISARVOFOORUMI 2010 KANAVATYÖSKENTELY klo Ihan sama ihmisarvo?
Kaupan merkitys kansantaloudessa
Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016.
ENNAKKOTIETOJA SYYSKUUSSA 2013 JULKAISTAVASTA T-MEDIAN LUOTTAMUS & MAINE -TUTKIMUKSESTA: Julkaisemme yhdessä Talouselämän kanssa listan Suomen hyvä- ja.
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
OSUUSTOIMINNALLISEN YRITYSVERKOSTON JOHTAMINEN
YH 2 Suomi ja kansainvälinen kauppa
Kotitalouksien tulot menevät kulutukseen
Kuntoutuksen Living Lab suomalaisen yhteiskunnan vahvistajana
CableX YRITYS LYHYESTI.
Maailmankauppajärjestön vaikutus pellervolaiseen osuustoimintaan
Yritykset ja yhteiskunta
Itä-Lapin tulevaisuuden näkymät
TALOUDELLINEN YHDENTYMINEN
Taistelu Suomesta.
Koulutusvienti käyntiin
LIIKEKILPAILUN SÄÄNTELY KILPAILU- MENETTELY KILPAILUN- RAJOITUKSET
Paikallista ruokaa päivittäistavarakauppaan elintarvikealan mikroyritysten valmentaminen päivittäistavarakaupan yhteistyökumppaneina Ilkka.
Liiketoimintasuunnitelman esittely
Kari Tuutti Yksikönjohtaja, Long Products Outokumpu
Tuotantosuunnitelma…
LIIKEKILPAILU Kilpailulaki /948. LIIKEKILPAILU Kilpailulaki /948.
Liiketoimintasuunnitelma
Dos and don’ts #effiefinland #sanomista
Suomen muuttoliike 2000-L YH9, YH1, tehtävä 3
Esityksen transkriptio:

T U L I M M E S U O M E E N

SUOMALAINEN KAUPPA TARVITSEE KILPAILUA  kaupan kansainväliset toimijat pitävät huolen kilpailusta  toimivat ja kilpaillut kotimarkkinat (esim. Saksa) pitävät huolen toimijoiden kansainvälisestä kilpailukyvystä  kansainvälistyminen luo kuluttajille uusia mahdollisuuksia

PT-KAUPAN KILPAILUYMPÄRISTÖ SUOMESSA  pt-kauppa erittäin keskittynyttä  kaavoitusjärjestelmä rajaa hypermarket-luokan tulijat  pullonpalautusjärjestelmä kilpailua rajoittava  kunnallinen päätöksenteko ei aina tasapuolinen  sunnuntaiaukiolo vääristää kilpailua  Alkon jakelumonopoli vääristää kilpailua

LIDL SUOMI AKTIVOINUT KILPAILUA MERKITTÄVÄSTI  ensimmäiset 10 myymälää avattiin  nyt 91 myymälää, ensi viikolla kaksi lisää  uusi, erilainen päivittäistavarakonsepti

LIDL SUOMEN VAIKUTUKSET SUOMALAISILLE  hintataso on laskenut kaikilla niillä paikkakunnilla, joilla toimimme (tutkitusti)  valikoimat ovat laajentuneet merkittävästi  elintarviketeollisuus kehittää uusia konsepteja  investoinnit ovat pysyviä  suorat ja välilliset työpaikat

KANSAINVÄLISTYMINEN ON MAHDOLLISUUS YRITYKSELLE, MIKÄLI …  konsepti on selkeä, eikä usko siihen horju  konsepti saa kuluttajat innostumaan  resurssit riittävät  oikeat ihmiset oikeilla paikoilla

MIKSI LIDL KASVAA MUITA NOPEAMMIN?  vahva konsepti ja konseptiuskollisuus  yksinkertainen ja selkeä toimintamalli  litteä organisaatio, pseudoliiketoiminnan minimointi  laadukkaat tuotteet  Lidl on halpa! Aidosti ja koko valikoimalla.

KIITOKSET MIELENKIINNOSTA!