Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta"— Esityksen transkriptio:

1 Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Mökkeilyn talous- ja työllisyysvaikutukset ovat suuret Mökkeilyyn käytetään vuodessa 7,4 miljardia euroa Mökkeily työllistää kerrannaisvaikutuksineen 90 000 henkilöä omat ja vieraiden päivittäistavarahankinnat 2 miljardia euroa uudisrakentaminen 1,2 miljardia euroa matkat 1,6 miljardia euroa kiinteistökaupat 790 miljoonaa euroa kestokulutustavaroiden hankinta 430 miljoonaa euroa lisäksi mm. mökkien korjaus 760 miljoonaa euroa   Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriö, TEM raportteja 21/2011, Loma-asumisen taloudelliset ja työllisyysvaikutukset

2 Rautia rautakaupan asiakasryhmät
Rakentajat ja luvanvaraiset korjaajat Luvanvarainen yksityinen rakentaja tai korjaaja. Haastava asiakasryhmä, jonka arvostuksen kohteet muuttuvat projektin edetessä. Potentiaalisten asiakkuuksien tunnistaminen ja kontaktointi koko päätösprosessin ajan tärkeää. Talomyynnillä merkittävä rooli. Energiaosaaja-konseptin tunnistetut ja kartoitetut asiakkaat isossa roolissa. Remontoijat Remontointi-kohteen tekijä tai teettäjä kodissaan, kesäasunnossaan tai pihalla. Asiakkaalla on selkeä projekti (alku ja loppu) Asiakasryhmään kuulutaan lyhyen aikaa Ammatti-asiakkaat Ympärivuotisia heavy-usereita, joiden ostojen säännöllisyydellä on suuri merkitys kaupalle. Hyvin tietoisia haluamastaan palvelusta ja ostopaikan valintakriteereistään. Henkilökohtainen palvelu ja myyntityö isossa roolissa. Ammattiasiakkaiden merkitys kasvaa yksityisasiakkaiden projektien toteuttamisessa. Mökkiläiset ja vapaa-ajalla harrastavat Mökkiläiset asiakkaina tietyn ajan vuodesta. Vapaa-ajalla harrastajat tarvitsevat rautakauppaa säännöllisesti; Piha&puutarhan laittajat Kotipiha-konsepti Tee-se-itse harrastajat Maataloudet Maatilayrittäjiä, joilla on tilallaan paljon ylläpidettävää ja kunnostettavaa. Investoivat tuotantolaitoksiin. Rautia konsepti

3 Väkiluku ja kesämökit

4 Ostovoima Sisä-Savo Tilaa vaativan erikoiskaupan ostovoima Sisä-Savossa vuonna 2011 > 24 milj. €, josta mökkiläiset 1,7 milj. € vuonna 2020 > 29 milj. €, josta mökkiläiset 2,0 milj. € vuonna 2030 > 37 milj. €, josta mökkiläiset 2,5 milj. €

5 Rautia Veljekset Heiskasen kilpailuedut
Nopea ja joustava asiointi Luotettavuus Aktiivisin asiakkuuden hoito Asiantuntevin palvelu Oikea ratkaisu Lähellä Kilpailukykyiset markkinahinnat Toimiva noutopiha Asennuspalvelut Valikoima Toimitusmyynti Rakentajat Remontoijat Ammattilaiset Mökki- ja vapaa ajan asujat Maataloudet Paikallinen asiakastuntemus Palveluhalu Ammattitaito ja osaaminen Kauppiasyrittäjyys Brändin tunnettuus

6 Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Rautia Veljekset Heiskanen Oy Sisä-Savossa Marraskuussa 2011 avattu täysin uudistettu myymälä Suonenjoella voimakas panostus myymälä esillepanoihin ja puutarhakauppaan Toimiva ja tilava noutopiha mökkiläiset huomioitu mm. markkinoinnissa paremmin ERITTÄIN TÄRKEÄ kohderyhmä NYT ja tulevaisuudessa Kiitos!


Lataa ppt "Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google