Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAuvo Lahti Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Paikallistaloushanke Tiedotustilaisuus 7.4.2009 Elintarvikkeiden suorempi tie kuluttajille
2
Lassilan tila Lassilan suvulla vuodesta 1697 Suoramyyntiä käytännössä kokoajan – Heinä, voi, maito – Kananmunat – Viljatuotteet, rehut – Valkuaistuotteet, öljytuotteet Sato jalostetaan itse ja myydään mahdollisimman suoraan kuluttajille – Tilamyymälä, postimyynti, luomukaupat ja ruokapiirit
3
Suoramyynti Tuotteet läheltä ilman välikäsiä kuluttajille – Tuoreus, hinta, kuljetukset Tuotteella on kasvot – Kuluttajan kosketus maaseutuun Mahdollisuus vaikuttaa tuotantotapaan – Eettisyys, ekologisuus Mahdollisuus saada kohtuullinen toimeentulo – Sosiaalinen oikeudenmukaisuus = reilu kauppa
4
Suoramyynnin perinteet Torikauppa Osuuskunnat Säilyneet hyvin – Mm. Keski- ja Itä-Euroopassa Hyvinvointia maaseudulle – Imago, paikallistalous, kehitys Vaikutusmahdollisuus omaan elämään
5
Suoramyynnin tulevaisuus Tilamyymälät Jatkojalostus Yhteistyö – Kuljetukset, markkinointi, jatkojalostus, kauppa Eettinen kauppa viljelijöiden ja kuluttajien käsissä Ravinteiden kierrätys Mahdollisuus parempaan ja mielekkäämpään tulevaisuuteen
6
Paikallistaloushanke Kartoittaa yhteistyötahot ja tarpeet Luo kontakteja Ideoi ja kehittää uusia toimintamalleja Selvittää ongelmakohtia Edistää luomulähiruoan markkinoita Luo uskoa tulevaisuuteen toimijoiden keskuudessa!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.