Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
2. Työssäoppimisen ja näyttöjen järjestäminen sekä toteuttaminen
Advertisements

Oppilaitoksen mahdollisuudet nuorten työllistämisen tukemiseen
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
1. YHTEYDENOTTO PROJEKTIIN Opiskelija, opo, opettaja tai koulutuspäällikkö ottaa yhteyttä projektipäällikköön (=La-To –opo) 2. POHDINTA MONIAMMATTIL- LISESSA.
Opiskelijan arvioinnin kokonaisuus työssäoppimisjaksolla
aineenopettajat ohjaavat oman oppiaineensa opiskelua
Kokemuksia sähköalan näytöistä Oppilaitoksessa ja työssäoppimispaikalla.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
Erilaisia kauppapolkuja…. TILDAN POLKU  Tilda asiakaspalvelun ja myynnin merkonomiopiskelija valmistuu kahdessa vuodessa  ensimmäinen lukuvuosi 4 jaksoa.
Työpaikkaohjaajakoulutus
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
Opiskelijan arviointi työpaikalla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Aloitus info • Ryhmänvastaavat pitävät ryhmälleen aloitusinfon laajennetusta työssäoppimisesta • Opiskelijat saavat oppimis- ja työkokemuskansion.
Laajennettu työssäoppiminen:
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Alustavia tuloksia.
Työssäoppimisen ohjaus
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen: toplaaja.purot.net toplaaja.wikispaces.com Hidas, tuettu polku.
TOPO Työssäoppimisen portaat Projekti yleistä Omnia toteuttaa, yhteistyökumppaneina LUKK ja Keuda Projektin kesto – Verkostoyhteistyötä.
Avainasioita työssäoppimisen laajentamisessa Sitä saa, mitä tilaa -mallissa TopLaaja työleiri Kangasala Maarit Kuosa ja Hanna Toijala.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden opinpolkujen tukeminen muuttuvissa oppimisympäristöissä – peruskoulusta jatko-opintoihin Pirjo Räsänen
Omnian oppisopimustoimisto
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Työssäoppiminen eli TOP
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
PAJAOPINTOJEN OPINNOLLISTAMINEN ETELÄ-KYMENLAAKSON AMMATTIOPISTO – RANNIKKOPAJAT -osana Ekamin yksilöllisiä opintopolkuja on suunniteltu työvaltaisen opiskelun.
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Tiivistelmä tuloksista.
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
TOP ja Näytöt kirjaaminen Wilmassa opas wilma.tampere.fi Tuula Tiainen ja Arja-Leena Pöri päivitetty
Nuorten oppisopimus 2+1 malli viimeinen vuosi oppisopimuksella
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Tieto- ja tietoliikennetekniikan perustutkinto.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
LARK-laadunhallinnan arviointia opiskelijoille
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Opiskelijan ohjaaminen
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Osaamisen näytön prosessi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Oppijan verkkopalvelu eHOPS
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Esityksen transkriptio:

Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja Opiskelenko - Perinteisesti? - Työpainotteisesti? - Mitä opiskelen työpainotteisesti? - Missä työssäoppimispaikassa?

- 8 ov oppilaitoksessa opiskellen - 12 ov työpaikalla - Opiskelua tukevat oppimistehtävät (Kapan lähipäivätehtävä, kuluttajasuojalainsäädäntötehtävä, materiaalia budjetoinnista)Kapan lähipäivätehtäväkuluttajasuojalainsäädäntötehtävä materiaalia budjetoinnista - Opiskelua tukevat lähipäivät oppilaitoksessalähipäivät - Opettajan ohjauskäynnit - Optiman verkko-oppimisalusta - Ammattiosaamisen näyttö työpaikalla (Henkilökohtainen näyttösuunnitelma, näytön kuvaus, arviointikriteerit, arviointikriteereiden ohje)Henkilökohtainen näyttösuunnitelmanäytön kuvaus arviointikriteeritarviointikriteereiden ohje -Opiskelija, työpaikkaohjaaja, opettaja

- 2 ov opiskelua tukevia suunnitelman mukaisia lähipäiviä oppilaitoksessalähipäiviä - 18 ov työpaikalla - Opiskelua tukevat oppimistehtävät (Myymäläanalyysi, yritysviestintätehtävä)Myymäläanalyysiyritysviestintätehtävä - Opiskelua tukevat lähipäivät oppilaitoksessa - Opettajan ohjauskäynnit - Optiman verkko-oppimisalusta - Ammattiosaamisen näyttö työpaikalla (Henkilökohtainen näyttösuunnitelma, näytön kuvaus, arviointikriteerit, arviointikriteereiden ohje)Henkilökohtainen näyttösuunnitelmanäytön kuvaus arviointikriteeritarviointikriteereiden ohje - Opiskelija, työpaikkaohjaaja, opettaja