Yhteisöälyn ABC Oulu Pauli Aalto-Setälä Liikkeenjohtaja ja journalisti

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Puhetaito * Puhetaidosta on hyötyä kaikissa niissä tilanteissa, joissa haluat vaikuttaa toisiin ihmisiin. -Kukaan vaikuttamisammatissa toimiva.
Advertisements

OSAAMISEN OSOITTAMINEN
Lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen 1.luokalla
@ Leena Lahtinen Helia TIETO JA TIETOKONEOHJELMA  TIETOKONEOHJELMA KÄSITTELEE TIETOJA  TIETOJA VOIDAAN KÄSITELLÄ OHJELMASSA VAIN SALLITUILLA.
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Mikä minua kiinnostaa? Valitsemista helpottavia kysymyksiä?
Kokoelmien markkinointi käyttäjille Kokoelmakartta-työpaja
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Kanda.
Lyhyt musiikki: 8. luokalla 2h läpi lukuvuoden Vaihtoehtoina : 1) musiikki (bändi) tai 2) musiikkiteatteri Pitkä musiikki: 8. ja 9. luokalla 2h läpi lukuvuoden.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Kauppatieteellinen ala
Terveysosaaminen ja media
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
TIETO JA TIETOKONEOHJELMA TIETOKONEOHJELMA KÄSITTELEE TIETOJA TIETOJA VOIDAAN KÄSITELLÄ OHJELMASSA VAIN SALLITUILLA MENETELMILLÄ.
MIDTTRAFIK Media-analyysi Ryhmä 2: Annika, Heidi, Minna, Noora, Pauliina & Sampsa Kooste (diaesityksen raakaversio)
Uskoa ihmeisiin! Talous- ja hallintopäivät OAMK, Oulu André Noël Chaker Toimitusjohtajan pääneuvonantaja Veikkaus Oy Kirjan”The Finnish Miracle.
Mitä TOIMIsta voi oppia? TOIMI-hanke, päätösseminaari Tutkimuspäällikkö Merja Helle Media Concepts Research Group, Aalto ARTS.
Mitä lukijalle tarjotaan? Sisällönanalyysi lehtiuudistusten tukena ja mittarina TOIMI-hanke, päätösseminaari Merja Helle ja Aurora Airaskorpi.
Aller Media Oy:n tapahtumat
Vistan koulun 7. luokkien vanhempainilta
KSP10 Vaatetuksen kaavoitus- ja valmistus- prosessit 4op = 12 L + 40 R + 56 OT Päivi Aalto Kevät 2009 TOKL
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Filosofian opetuksen piirteitä. Mikä on olennaista filosofiassa? Miksi kaikkien Suomen lukiolaisten pitäisi oppia filosofiaa? Mitä kaikkien Suomen lukiolaisten.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Median megatrendit Nuorten mediatodellisuus Antti Pentikäinen.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Kuulas goes Aller Media Tutkimuskumppanuus  Perustettu 2005  Joustavuus, nopeus ja näkemys yhdistettynä vahvaan tutkimusosaamiseen  Menetelmien monipuolinen.
MEDIA Media, latinan kielen sanasta medium. Engl. medium-sanalla kolme merkityst ä  1)jotakin, mik ä “ sijoittuu v ä liin ”, ” toimii v ä litt ä j ä.
Media joukkoviestinn ä n sanomien erittely ä niiden taustan ja v ä lineen ominaislaadun kannalta sek ä sanomien omaa tuottamista.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
SundaySoup Oulu Hupisaaret.fi Rahoita: Mesenaatti.me Osallistuaksesi, hae mukaan 5.5. mennessä osoitteessa: hupisaaret.fi/sundaysoup-oulu.
Suuttumuksen hallinta
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
TE3 MEDIA –TERVEYDEN TUKI JA UHKA Hurtig
Viestintätekniikan perusteet Digitaalinen media. Luennot Tavoitteena digitaalisen median toimialueen, tekniikoiden ja perustyökalujen hallinta. Luennot.
VIESTINTÄ Tarja Tapaninen … on sanomien välitystä ja vaihdantaa lähettäjän ja vastaanottajan välillä.
TN Suullinen viestintä = puhetaito ► Retoriikka (jo Aristoteles aikanaan) ► Maailman vanhin oppiaine?  Taito, jota on tarvittu aina ► Ihmisen.
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
II Luonnonuskonnot Pyhä, mana ja tabu
Ihmiskielellä on monta käyttötarkoitusta
oikeudenmukainen yhteiskunta
Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
Aihe? Käyttötarkoitus? Julkaisuyhteydet ja –tiedot? Tekniikka?
Suomi 1A 11. tunti Sanni HEinzmann.
Mainonnan vaikutuskeinoja
Ylioppilastutkintolautakunnan kriteereitä
Median aikajana some TV v.1934 Älypuhelin (1993)
Median aikajana TV v. 1. radio-lähetys some älypuhelin
Median aikajana TV v. älypuhelin some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Oppiminen oppilaan omien kiinnostuksenkohteiden kautta
Kielen kehityksen avainkohdat
1 Ydinsisällöt.
Median ja mainonnan etiikka
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Median aikajana TV v.1926 Mitä, missä, milloin maailmalla?
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Ihmiskielellä on monta käyttötarkoitusta
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Power Point -karaoke Power point –karaoke on menetelmä, jota voi käyttää nopeamman tai pidemmän kaavan mukaan. Menetelmä toimii erityisen hyvin tilaisuuden.
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Esityksen transkriptio:

Yhteisöälyn ABC Oulu Pauli Aalto-Setälä Liikkeenjohtaja ja journalisti Executive MBA Toimitusjohtaja, Aller Media

Metropoliitta Ambrosius ”Aalto-Setälän kirja on älykkään media-ammattilaisen pohdintaa, jossa ei edes yritetä antaa valmiita vastauksia, koska sellaisia ei ole. Merkitys-talous on ihmisten omia valintoja.” Markku A. Kulmala, Ilkka ”Aalto-Setälän kirja on virkistävä siksikin, että se on idealistin puhetta lempeällä ja ihmis-ystävällisellä otteella.” Metropoliitta Ambrosius ”Hyödyllistä luettavaa median molemmin puolin.” Sanna Wirtavuori, TV-maailman päätoimittaja "Merkitystalous on virkistävä ilmestys, sillä itse käsite pakottaa kuluttajaa ja median ammattilaisia pohtimaan sanan sisältöä.” Päivi Voima, Markkinointi & Mainonta

”Tunneosaamisessa on järkeä ”Tunneosaamisessa on järkeä! Organisaatiopsykologin ja teeveestä tutun mediajohtajan kirja on selvästi tarkoitettu epäilijöille, joiden mielestä tunteista puhuminen on turhaa hömppää. Ihan hyvin kaksikko jaksaakin perustella asioita ja selättää ennakkoluuloja.” [Talouselämä, Heidi Hammarsten 30.3.2007] ”Saarinen ja Aalto-Setälä onnistuvat oppaassaan käsittelemään aihetta yleistajuisesti mutta kiihkottomasti. Suomalaisjohtajien lyhyet haastattelupätkät ryydittävät mukavasti tekstiä viemättä pääosaa asialta.” [Tekniikka ja Talous, Ninni Myllyoja 29.3.2007]

VIISI MERKITTÄVINTÄ TRENDIÄ 1.YHTEISÖÄLY Hallinnan sijasta vaikuttamista ja ohjaamista. 2. TRANSFORMAATIO 3. MOBIILIN NOUSU 4. JOHTAMISKULTTUURIN MUUTOS Avoimuus. Luottamus 5. VIESTINNÄN SISÄLTÖJEN JA KONTEKSTIEN MERKITYS Mitä, missä yhteydessä ja kenelle.

kapasiteetti P S Y K O L O G I N E N Ä L Y L L I N E N kapasiteetti S O S I A A L I N E N kapasiteetti

VIESTINNÄN KAAVA

VASTAANOTTO TUNNE TOIMINTA

BRÄNDI KULTTUURI MAINE MAINE TEOT LUPAUS

I N T O H I M O T A I D O T H Y Ö T Y M U I L L E ?

Measuring innovation by the amount of ideas produced is like trying to figure out the top speed of a car by the amount of fuel in the tank.

To find/create a method, a product, a way to offer or mediate, a way to distribute...

We all have plenty of ideas We all have plenty of ideas. Innovation is implementing those ideas in our everyday business and producing measurable results from that.

Somebody has to be in charge, focus the effort and create clear action plan. But remember: when innovating, everybody is equal.

V A A T I V U U S burnout flow T A I D O T apatia boreout

SELF AWARENESS SELF MANAGEMENT SOCIAL AWARENESS RELATIONSHIP MANAGEMENT