Yhteisöälyn ABC Oulu Pauli Aalto-Setälä Liikkeenjohtaja ja journalisti Executive MBA Toimitusjohtaja, Aller Media
Metropoliitta Ambrosius ”Aalto-Setälän kirja on älykkään media-ammattilaisen pohdintaa, jossa ei edes yritetä antaa valmiita vastauksia, koska sellaisia ei ole. Merkitys-talous on ihmisten omia valintoja.” Markku A. Kulmala, Ilkka ”Aalto-Setälän kirja on virkistävä siksikin, että se on idealistin puhetta lempeällä ja ihmis-ystävällisellä otteella.” Metropoliitta Ambrosius ”Hyödyllistä luettavaa median molemmin puolin.” Sanna Wirtavuori, TV-maailman päätoimittaja "Merkitystalous on virkistävä ilmestys, sillä itse käsite pakottaa kuluttajaa ja median ammattilaisia pohtimaan sanan sisältöä.” Päivi Voima, Markkinointi & Mainonta
”Tunneosaamisessa on järkeä ”Tunneosaamisessa on järkeä! Organisaatiopsykologin ja teeveestä tutun mediajohtajan kirja on selvästi tarkoitettu epäilijöille, joiden mielestä tunteista puhuminen on turhaa hömppää. Ihan hyvin kaksikko jaksaakin perustella asioita ja selättää ennakkoluuloja.” [Talouselämä, Heidi Hammarsten 30.3.2007] ”Saarinen ja Aalto-Setälä onnistuvat oppaassaan käsittelemään aihetta yleistajuisesti mutta kiihkottomasti. Suomalaisjohtajien lyhyet haastattelupätkät ryydittävät mukavasti tekstiä viemättä pääosaa asialta.” [Tekniikka ja Talous, Ninni Myllyoja 29.3.2007]
VIISI MERKITTÄVINTÄ TRENDIÄ 1.YHTEISÖÄLY Hallinnan sijasta vaikuttamista ja ohjaamista. 2. TRANSFORMAATIO 3. MOBIILIN NOUSU 4. JOHTAMISKULTTUURIN MUUTOS Avoimuus. Luottamus 5. VIESTINNÄN SISÄLTÖJEN JA KONTEKSTIEN MERKITYS Mitä, missä yhteydessä ja kenelle.
kapasiteetti P S Y K O L O G I N E N Ä L Y L L I N E N kapasiteetti S O S I A A L I N E N kapasiteetti
VIESTINNÄN KAAVA
VASTAANOTTO TUNNE TOIMINTA
BRÄNDI KULTTUURI MAINE MAINE TEOT LUPAUS
I N T O H I M O T A I D O T H Y Ö T Y M U I L L E ?
Measuring innovation by the amount of ideas produced is like trying to figure out the top speed of a car by the amount of fuel in the tank.
To find/create a method, a product, a way to offer or mediate, a way to distribute...
We all have plenty of ideas We all have plenty of ideas. Innovation is implementing those ideas in our everyday business and producing measurable results from that.
Somebody has to be in charge, focus the effort and create clear action plan. But remember: when innovating, everybody is equal.
V A A T I V U U S burnout flow T A I D O T apatia boreout
SELF AWARENESS SELF MANAGEMENT SOCIAL AWARENESS RELATIONSHIP MANAGEMENT