Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op."— Esityksen transkriptio:

1 Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka sirpa.puolakka@oamk.fi Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op

2 Tavoitteet Opiskelija osaa markkinoinnin peruskäsitteet ja perehtyy markkinointiajattelun malleihin ja markkinoinnin kilpailukeinoihin. Hän ymmärtää hyvän asiakaspalvelun edellytykset ja omaksuu asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja toimintatavan. Opiskelija osaa soveltaa opittuja asioita yrityksen tai yhteisön ongelmanratkaisutilanteessa.

3 Sisältö markkinoinnin käsite, merkitys ja tehtävät markkinointiajattelun mallit markkinoinnin toimintaympäristö ja sen muutokset kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen markkinoiden segmentointi, markkinoinnin kohdentaminen ja asemointi markkinoinnin peruskilpailukeinot (tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) palvelujen markkinoinnin ja asiakaspalvelun perusteet. asiakkuudenhallinnan perusteet työelämälähtöinen InnoStartti-projekti.

4 Vaadittavat suoritukset Oppimistehtävä: 50 % arvosanasta. Tentti: 50 % arvosanasta. Osallistuminen InnoStartti-tapahtumaan (tai korvaava tehtävä) Osallistuminen mahdolliselle yritysvierailulle tai vierailijan luennolle (tai korvaava tehtävä) Arviointi: 0-5

5 Kirjallisuus Bergström - Leppänen 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita. Oivassa oleva materiaali ja luentomuistiinpanot. Täydentävää tietoa esim. Kotler ym. Marketing Management (kirjastossa useita painoksia).

6 Aikataulu 1. jaksolla markkinoinnin käsite, markkinoinnin toimintaympäristö, kuluttajakäyttäytyminen, segmentointi 2. jaksolla markkinoinnin kilpailukeinot, palvelujen markkinointi, asiakkuudenhallinta Oppimistehtävä käynnistetään 1. jaksolla ja sitä käsitellään teemoittain koko opintojakson ajan. Tentti 2. jakson lopussa Tunneilla tehdään lisäksi muita harjoitustehtäviä. Seuraa Oivaa: siellä ilmoitetaan mahdolliset aikataulumuutokset, vierailut ym.


Lataa ppt "Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google