Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ongelma Mikä tuottaa kamppailua oikeudessa? • 1: Tulkinnat yksittäisistä tapauksista • 2: ”Asiayhteyksien” väliset välienselvittelyt • 3: Kysymys siitä,
Advertisements

Johdatus tutkimusmetodologiaan
Esimiestaidot Jaksosuunnitelma. Kurssin sisältö • Kolmen päivän tehokurssi esimiesasemaan pyrkiville, voidaan myös käydä täydennyskoulutuksena • Aiheita.
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
Matematiikan oppiminen.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Suomen kieltä ja viestintää yhteisnäyttelyn myötä Ilona Tanskanen
Japanin alkeiskurssin kevätlukukausi 2014 AIKATAULU (ma – ke 9.4): ma klo – ke klo – Portti Japaniin –luentosarjan takia.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
Syntaksin harjoituskurssi CYK140 Syksy 2007, 2. periodi Luennot ja kurssin suorittaminen Anu Airola Yleisen kielitieteen laitos.
Laskuharjoitukset Suvi Jutila, W5W
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
MUM8TM D-jatko Heikki Hietala. Kurssin rakenne 8 x 2 x 3 h lähiopetusta = 48 h Omaa työskentelyä 33 h Yhteensä 81 h = 3 op. Kurssi koostuu 3DS Maxin.
2 Työyhteisön kehitysvaiheet, esimiestyö ja viestintä
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Sankarit ja sankaruus Venäjällä Makula, kevät 2015 Tavoitteet, suorittaminen ja aikataulu.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Johdatus viestintään, viimeinen teema: kooste Leif Åberg syksy 2003.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
Juttuja (verkko)lehteen. Metakka Mediataitoja oppimaan/ mediataitoja kaikille ( OPH:n tukema mediakasvatushanke Saimaan mediakeskuksen.
Seminaarityön rakenteesta
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Yhteisöviestinnän johtaminen- kurssi 3. teema: Viestintävalmiudet Viestinnän erikoiskurssi professori Leif Åberg kevät 2005.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov
Johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän erikoiskurssi syyslukukausi 2006
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Porin Yksikkö / Elektroniikkatuotanto Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2006.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestinnän erikoiskurssi kevätlukukausi 2006
KULTTUURI JA POLITIIKKA KARJALASSA FT MIKKO YLIKANGAS
Paradigmat muuttuvat - mitäs yhteisöviestintä on? Leif Åberg Yhteisöviestinnän tutkimuksen päivät Helsinki,
Viestinnän erikoiskurssi professori Leif Åberg kevät 2006
CS30A Case Course in Strategy consulting Kurssin opettaja  Professori, Tuomo Kässi Vastaanottoaika to 15:00 – 16:00  Tutkijatohtori,
Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle Tekijät: Jukka Hietaharju Pekka Kukkola RAT7SN2.
Viides teema: Esimiesviestinnän kultajyvät Leif Åberg: Esimiesviestinnän erikoisluentosarja kevätlukukausi 2005.
Esimiesviestintä Leif Åberg kevätlukukausi perjantaisin 25.1.– kello 8–12 Unioninkatu 35 luentosali (huom: muuttunut paikka) Kurssi on –viestinnän.
Viestintä ja johtaminen: esimiesviestintä
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
HYVY001 – Akateeminen opiskelukyky – muutakin kuin pisteitä Syksy 2012 (2 op.)
Johtamisen perusteet Verkkokurssi Aalto-yliopisto Avoin yliopisto A21A op Kevät 2016 Juhani Kauhanen Copyright Juhani Kauhanen.
Luentokurssi Hanna Tervanotko
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
HALLINTOTIETEEN OPINTOSUUNTA
Johdantoseminaari.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Sähköiset yo-kirjotukset
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Tradenomi, ylempi AMK Liiketoiminnan kehittäminen, 90 op
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Kirjallisuus vaikuttajana: draama, proosa ja runous
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Korkealämpötilakemia
Valmistautuminen luennoille
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Metallurgian seminaari
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Hallintomenettely- ja hallintoprosessioikeus
Esityksen transkriptio:

Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg kevätlukukausi 2006

Unioninkatu 35, luentosali 1 Kurssi on perjantaisin 20.1.– 03.3. kello 9–13 Unioninkatu 35, luentosali 1 Kurssi on viestinnän erikoiskurssi (5 op), tai osa Johtamisen sivuainekokonaisuutta (6 op) Suoritustapa: luennot, oppimispäiväkirja ja kirjallisuutta käyttävät esseet Luennot löytyvät verkosta http://www.valt.helsinki.fi/staff/aberg/esv06.htm

Teoreettisesti kurssi nojaa Kurssilla tarkastellaan viestintää johtamisen ja asiantuntijatyön näkökulmasta Teoreettisesti kurssi nojaa dynaamisiin muutosmalleihin viestinnän prosessi,- merkitys- ja rituaalimalleihin sekä keskinäisviestinnän vuorovaikutteisiin malleihin

Tavoitteet: kurssin suoritettuaan opiskelija oivaltaa viestinnän merkityksen asiantuntija- ja johtamistyön olennaisena osana osaa hahmottaa viestintään vaikuttavia työyhteisön rakenteellisia ja toiminnallisia tekijöitä ja osaa ottaa ne huomioon johtamistilanteissa hallitsee työssä esiintyviä yleisiä vuorovaikutustilanteita ryhmässä ja yksilötasolla

Painotukset: neljä teemaa 20.01. Kurssin esittely. Teema I: Esimiestyöhön vaikuttavia yksilö-, ryhmä- ja organisaatiotekijöitä 27.01. Teema II: Management-näkökulma johtamisviestintään 03.02. Teema III: Leadership-näkökulma johtamisviestintään 10.02. Edelliset teemat jatkuvat 17.02. Teema IV: Synteesi: johtamisviestinnän malli (24.02. ei kokoonnuta: esseiden palautus) 03.03. Kooste: sisällön kultajyvät ja palautteet

Kurssin suorittaminen Luennot: oppimispäiväkirja Kirjallisuus: temaattisia esseitä 5 op = 1 essee, jossa käytetään kahta teosta 6 op = 2 esseetä, joissa käytetään kolmea teosta

Kirjallisuutta, jota voi käyttää: Aula P : Johtamisen kaaos vai kaaoksen johtaminen? Juuti P : Johtamispuhe Morgan G : Images of Organization Huotari M-L, Hurme P & Valkonen T : Viestinnästä tietoon. Tietoa luova työyhteisö

Muuta kirjallisuutta, jota voi käyttää: Juholin, Elisa: Sisäinen viestintä Puro, Jukka-Pekka: Työviestinnän kipupisteet Åberg L: Esimiehen viestintäopas Åberg L: Viestinnän johtaminen

Verkkoaineistoja, joita voi käyttää: Sanna Joensuu: Viestintävajeet ja niihin liittyvät arvot postmodernissa organisaatiossa http://www.titu.jyu.fi/julkaisut/gradut/Sannan_gradu.pdf Tutkimus suomalaisten yritysten sisäisestä viestinnästä. Manifesto Consulting Oy http://www.manifestoconsulting.fi/kuvat/pdf/Tutkimus2.pdf

Luentojen suorittaminen Luennot suoritetaan oppimispäiväkirjalla. Vapaamuotoinen reflektio luentojen herättämistä ajatuksista ("what did I learn in school today?)" Laajuus: noin 1 liuska/luentokerta + kooste 1-2 sivua. Oppimispäiväkirja lähetetään sähköpostitse Leif Åbergille 24.2. mennessä, osoitteeseen leif.aberg@helsinki.fi

Kirjallisuuden suorittaminen Kirjallisuus suoritetaan temaattisina esseinä Seuraavalla sivulla mainittuihin teemoihin liitetään tiiviisti kaksi tai kolme teosta 5 op:n suoritus: yksi essee, jossa käytät kahta teosta 6 op:n suoritus: kaksi esseetä, joissa käytät yhteensä kolmea teosta Esseet lähetetään sähköiseen oppimisympäristöömme 28.2. mennessä

Esseiden arviointi Leif Åberg ja opiskelijatutor arvioivat vertaisarviointi: lisäksi jokainen opiskelija arvioi yhden kollegansa esseen (joka on aiheeltaan toinen kuin opiskelijan itsensä laatima) vertaisarvioinnin aikataulu: esseen/esseiden aihe ilmoitettava sähköiseen oppimisympäristöön 10.2. mennessä Åberg/opiskelijatutor: pariuttaminen 17.2. mennessä vertaisarviointi 1.-3.3. aikana

Temaattiset esseet Viestintä työyhteisön strategian jalkautuksessa Viestintä ja verkkojohtaminen Viestintä työryhmän synergiaa ja luovuutta kirvoittamassa Viestintä, sitouttaminen ja sitoutuminen