PSD ©PSD Consulting PSD Consulting Sinisellä merellä 1. Mikä Business Intelligence ja ennakointi 2. Ennakoi ja integroi 3. Luo kilpailusta profiili 4.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toimintaympäristön analyysi
Advertisements

Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Biolaakson tarkastelua johtamisnäkökulmasta
VERHE - Keski-Suomen aikuiskoulutuksen palvelustrategian rakentaminen Päämääränä •parantaa ammatillisen aikuiskoulutuksen toimijoiden kykyä tuottaa työelämälle.
PSD ©PSD Consulting Dokumenttien hallinta & Tietojohtaminen kontakti.net konferenssi Mikä Business Intelligence 2. Ennakoivan projektin.
Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle.
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
Asiakkuudet luovalla alalla
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Toimintasuunnitelma.
Lahden tiedepuisto Lahden seudun kehitys LADEC Oy.
* Ongelma: PK-yritysten surkea strateginen tilanne johdon ajan kuluessa operatiiviseen suorittamiseen * Strateginen ajattelu sekä uusien toimintatapojen.
- mahdollisuus kehittämiseen -
E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Miten synnytän radikaaleja innovaatioita ”Fuzzy Front End clarified”
PTH yksikön ja ESH:n välinen koulutusyhteistyö, Joensuun malli Koulutussuunnittelija Tiina Kauhanen, PKSSK
Skills-laivaseminaari Yrittäjyyskasvatus ammatillisen koulutuksen näkökulmasta Paula Kyrö Yrittäjyyskasvatuksen professori Aalto Yliopisto, Kauppakorkeakoulu.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STRATEGIAPROSESSI STRATEGIA Nykytilan analyysi, SWOT Skenaariot
TEHTÄVÄRAKENTEIDEN MUUTOS PALKKOJEN JA TUOTTAVUUDEN KASVUN LÄHTEENÄ Mika Maliranta (ETLA)
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
Nokian kaupungin strategia
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
KULTTUURIVIENNIN HUIPPUOSAAMINEN tarpeet ja koulutus kärkitoimijan näkökulmasta Kulttuurivientiosaamisen kehittäminen Suomessa | | HTC Helsinki.
PSD ©PSD Consulting 1. PSD Consulting 2. Taustana 3. Asiakasrajapinta ja kosketusnäyttö PSD Consulting Mobile: PSD.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
LUT Tuotantotalouden tiedekunta Kolmoisvelkaantuminen ja tuottavuusinnovaatiot Vesa Harmaakorpi, dekaani.
Asiantuntijayrittäjyyden monimuotoisuus
Timo Kietäväinen varatoimitusjohtaja
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Jari Rantamäki MIKÄ TEKEE työnäytteiden kokoelmasta suoritettujen työtehtävien luettelosta opintojen dokumentaatiosta opetuksen dokumentaatiostaPORTFOLION?
Liikeidean esittelyohje
1 Ideasta liiketoiminnaksi: Teknisen osaamisen merkitys Jukka Parkkinen Head of R&D, SGA Entertainment Nokia Oyj.
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
© T 2 O Consulting Oy Liiketoiminnan tasapainoinen kehittäminen T 2 O Consulting Oy Juhani Pylkkänen Maj-Britt Rytkönen.
Investointi strategisena päätöksenä. ”PÖYTÄKIRJAOTE” Investointi on kannattava, Ei vaaranna yrityksen maksuvalmiutta ja Tukee yrityksen valitsemaa strategiaa.
Yritysoston strateginen johtaminen Erkki Petäjä. Sisältö Tausta ja tarkoitus Strategia yritysoston lähtökohtana Yritysoston johtaminen Yritysoston strategisen.
MUUTOS JOHTAMISEN HAASTEENA.  JOHTAMINEN ON ENNEN KAIKKEA SOSIAALINEN PROSESSI.
Lapland – A Gateway to Arctic Innovations COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Miksi Pohjoismaiden innovaatioyhteistyötä? erikoistutkija Hannu Lipponen Kauppa- ja teollisuusministeriö Oulu
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Toimintasuunnitelma.
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Finnish Enterprise Architecture Research
Tuotteen tai palvelun myynti
Markkinoinnin perusteet
Tiedolla johtamisen kokonaisuus
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Tehtävä 4: Strategian suunnittelu
Kilpailustrategia LEA4LH004. Kilpailuetu.
Johtamisen erikoistumisopinnot 30 op
Odotukset johtajuudelle varhaiskasvatussuunnitelmatyössä
Best in Class Hankinnan kehittämistyökalu
Kilpailustrategia LEA4LH004 Portfolio-analyysi Yrityksen sisäisiä analyysejä Riitta Rautava Kilpailustrategia LEA4LH004.
Tuote-, ratkaisu- ja arvomyynti Myyntiprosessit ja -strategia
Mistä löydämme tietoja…
Menestyvä työyhteistö Oppimistehtävä
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
…miten kilpailu kehittyy?
Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia
Esityksen transkriptio:

PSD ©PSD Consulting PSD Consulting Sinisellä merellä 1. Mikä Business Intelligence ja ennakointi 2. Ennakoi ja integroi 3. Luo kilpailusta profiili 4. Erottaudu joukosta 5. Etene asiakkaittesi kanssa PSD Consulting Puh Ennakoivan johtamisen ja asiakakokemuksen koostaja on Sinisen Meren navigaattori

PSD ©PSD Consulting Business Intelligence ja PSD Consulting “There is no reason for an individual to have a computer at home.” (Ken Olsen, Digital Equipment Corporation, 1978) Ero menestyjien ja häviäjien välillä syntyy kyvystä ymmärtää muutoksia ja kyvystä pystyä toteuttamaan muutoksia yrityksen omassa toiminnassa. Strateginen ketteryys perustuu tietoon ja osaamiseen, kykyyn hyödyntää tietoa, luoda tiedolla lisäarvoa ja parantaa suorituskykyä Tietopääoma ei luo pelkällä olemassaolollaan menestystä. Voittajia eivät välttämättä ole ne joilla on eniten tietoa. Kilpailuetua syntyy kun tiedosta jalostuu oivalluksia, oppimista, osaamista, uusia näkökulmia, oikeansuuntaisia reaktioita kilpailussa markkinoista sekä kykyä luoda uusia markkinoita ja toimintaa. A weak signal is a factor for change hardly perceptible at present, but which will constitute a strong trend in the future (Codet 1994). PSD Consulting tukee asiakkaitaan yllä olevien kilpailutekijöiden kehittämiseksi niiden operatiivisessa ja strategisessa toiminnassa. Joillekin se tarkoittaa asiakastoiminnan kehittämistä, joillekin se on Business Intelligence –projekti ja jotkut haluavat ennakoida asiakastarpeiden muutoksia.

PSD ©PSD Consulting Sininen meri Strategia nykyisyydestä tulevaan Strategian tukena Markkinoinnin tukena Lyhyt aikajännePitkä aikajänne > 3 v. Cross – impact analyysit Nykyiset skenaariot Visiot Tarkoitukselliset skenaariot Sininen Meri ?

PSD ©PSD Consulting Sininen meri Reitillä nykyisestä tulevaan tarvitaan työvälineitä Strategian tukena Markkinoinnin tukena Lyhyt aikajännePitkä aikajänne > 3 v. Cross – impact analyysit Sininen Meri ?

PSD ©PSD Consulting Etene asiakkaitten suunnassa Tee ja koosta: Oleelliset tekijät profiilin toteutuksessa Seuraa: Vertaa asiakkailla ja Ota mukaan kilpailijat

PSD ©PSD Consulting Tietotyövälineet ovat apuna edelleenkin Markkina-analyysi Kilpailijaprofiilit Yrityskuva-analyysi Brandimittarit ja imagon perusta ”Älä ulkoista silmiäsi” –Tiedon keräämiseen Asiakasrajapinnassa oma organisaatio Käytä syvähaastatteluja Käytä verkkohaastatteluja Luo kehitysyhteisö Kehitä toiminnalle jatkuvuus –Samalla lisäät asiakasaktiivisuutta, toistuvuutta ja tehokkuutta.

PSD ©PSD Consulting Etene silti asiakkaittesi ymmärykseen Vertaa toimintaasi kilpailijoihin. Mitä ja miten olet kerännyt tietoa. Miten eroat joukosta Luo profiili ja vertaile Tutki asiakkaitasi / markkinoita tarkemmin Käytä liiketoiminnan tarpeita lähtökohtina Luo ”uusi” kilpailuprofiili Kommunikoi ja etene sekä ota käyttöön osana arkipäivää Pyydä ja hanki lisää vastauksia asiakkailtasi

PSD ©PSD Consulting PSD Consulting Sinisen meren navigaattorina PSD Sinisen meren pilotointiprojektin vetäjänä –Kokemus Sinisen meren osa-alueista ja ns. uusyrityksen strategian suuntaamisesta Siniselle merelle. –Kokemus ennakoivan johtamisen projekteista. Uuden teorian luonti ja käytäntöön kytkentä heikkojen signaalien alueilla –Integraattorina työvälineiden, yritysjohdon ja asiakastarpeiden välillä. Yritys/tuotestrategian painopisteen haku, muutos ja uuden koostaminen PSD Consulting tuki asiakastiedon keräämiselle –Imagotarkistus, tuoteominaisuus ja palvelumuutos tarpeitten havainnointi –Asiakaslupausten täyttyminen osana muutostarvetta –Asiakasrajapinnan toiminnan muutostarpeiden koostaminen käytäntöön –Toimialan ulkoinen ja sisäinen tarkastelu,, ostajaryhmien tarkastelu –Trendien ja heikkojen signaalien yhdistäminen osaksi muutosraportointia ja uutta profiilia –Kilpailija ja asiakasprofilointi osana markkina-analyysiä PSD Consulting ja partnerit takaavat laajemman osaamisen –Myynnin koulutus ja kehitys, verkkohaastattelujen toteuttaminen, tiedon keräämisen aputyövälineet integroituvat liiketoiminnan profiilien tueksi.

PSD ©PSD Consulting PSD Consulting on jo kiertänyt Sinisiä Meriä PSD Consulting Puh Ennakoivan johtamisen ja asiakakokemuksen koostaja on Sinisen Meren navigaattori