Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia"— Esityksen transkriptio:

1 Markkinatutkimuspäivä 8. 5. 2019 Tunteella tuloksia
Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia? Miten kuluttajien tunteet aktivoidaan ostoiksi Helena Kultanen puheenjohtaja Teatteri Avoimet Ovet

2 Tervetuloa! Seminaarin tervetuliaistoivotus ja tutkimusbarometrin tuloksia Helena Kultanen, Markkinatutkimusliiton puheenjohtaja, Innolink Jukka Rastas, Esomarin Suomen edustaja, Palvelu Plus Tunnekartasto – kuinka tunteet tekevät meistä ihmisiä Lauri Nummenmaa, PET-keskus, Turun yliopisto Neurotutkimus käytännön työkaluna Jarkko Kotola, Exakti Intelligence Oy Vuoden Markkinatutkimustekopalkinnon saaja Tauko ja verkostoitumista Tunteet tuotteen ja markkinoinnin linkkinä Jukka Saarenpää, Atria Suomi Oy Syntymälahjamme – tunteet ja niiden tulkinta. Tieto, tunne ja intuitio tutkimuskohteina Jukka Tolvanen, Deeply Research Oy Päätössanat. Seminaari päättyy Teatteri Avoimet Ovet

3 Suomen Markkinatutkimusliitto (SMTL ry)
Markkinatutkimusalan edunvalvoja, jonka jäseninä ovat Suomen johtavat alan yritykset. Jäsenyritykset noudattavat kaikessa toiminnassaan ICC:n (Kansainvälisen Kauppakamarin) ja ESOMARIN (The World Association of Research Professionals) laatimia eettisiä toimintasääntöjä, jotka määrittelevät tutkimustoimintaan liittyvät velvollisuudet ja asiakkaan oikeudet Liittoon kuuluu 9 jäsenyritystä. Ne ovat asiansa osaavia ja laatuun sitoutuneita tutkimuskumppaneita, joiden tekemien tutkimusten tuloksiin voit luottaa kaikissa tärkeissä päätöksissäsi. Jäsenyritykset noudattavat Markkinatutkimusalan kansainvälistä ISO toimialastandardia, joka takaa luotettavat, läpinäkyvät ja eettisesti kestävät tutkimuspalvelut. Lisätietoa: Jäsenyritykset 2019: Teatteri Avoimet Ovet

4 Markkinatutkimusaikeet 2019 -tutkimus
Toteutettu helmi-maaliskuussa 2019 Kohderyhmänä Markkinatutkimusliiton jäsenyritysten asiakkaat Vastaajat rekrytoitiin puhelimitse vastaamaan sähköiseen kyselyyn. Tutkimus perustuu 210 vastaukseen. 25 % kaikista vastaajista ja 33 % panostuksien muutosta arvioineista uskoi tutkimuspalveluihin käytettävien panostusten kasvavan vuonna 2019. Vain harva uskoo tutkimustarpeidensa vähenevän Aineiston koostumus ei täysin vertailukelpoinen tutkimuksen kanssa, mutta tutkimusaikeet vaikuttaisivat olevan kasvussa myös suhteessa viime vuoteen. Teatteri Avoimet Ovet

5 Markkinatutkimusaikeet 2019 -tutkimus
Käytetyimmät tieto-/datalähteet liiketoiminnan kehittämisessä ja päivittäisessä johtamisessa: Yrityksen itse toteuttamat asiakas- ja markkinatutkimukset 69 % (+3 %) Asiakaspalautteen analysointi 66 % (-3 %) Myynnin raportit 65 % (+9 %) Verkkoanalytiikka yrityksen omilla sivustoilla 63 % (+2 %) Ostetut asiakas- ja markkinatutkimukset markkinatutkimustoimistoilta 62 % (-5 %) Yrityksen oma kilpailija- ja markkinaseuranta 61 % (+9 %) Avoimen datan hyödyntäminen 52 % (-2 %) Eniten uskottiin kasvavan: Data-analytiikka 51 % Somen hyödyntäminen tutkimusalustana 36 % Yrityksen itse tekemät tutkimukset omaan asiakasrekisteriin/kantaan 34 % Kvalitatiivinen tutkimus verkossa 33 % Kvantitatiiviset tutkimukset 30 % Verkkosivujen kävijämäärämittaukset 30 % Teatteri Avoimet Ovet

6 Markkinatutkimus toimialana
Globaalissa mittakaavassa valtava ala, Suomessa ollaan vielä kaukana suhteessa esim. UK tai Keski-Euroopan markkinasta Pysyäkseen mukana globaalissa kilpailussa toimijoiden investoitava myös markkinatutkimukseen. Vuonna 2018 liiton jäsenyritysten liikevaihdot selvässä kasvussa edellisvuodesta. Markkinatutkimuksen käyttö (sekä sisäinen että ulkoistettu) kasvussa, mutta kasvumahdollisuudet silti suuret. Samalla ala ja tutkimustoiminta nopeassa murroksessa. Teatteri Avoimet Ovet

7 Kiitos! Teatteri Avoimet Ovet


Lataa ppt "Markkinatutkimuspäivä Tunteella tuloksia"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google