Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

PSD ©PSD Consulting 1. PSD Consulting 2. Taustana 3. Asiakasrajapinta ja kosketusnäyttö PSD Consulting Mobile: 0400-855657 PSD.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "PSD ©PSD Consulting 1. PSD Consulting 2. Taustana 3. Asiakasrajapinta ja kosketusnäyttö PSD Consulting Mobile: 0400-855657 PSD."— Esityksen transkriptio:

1 PSD ©PSD Consulting 1. PSD Consulting 2. Taustana 3. Asiakasrajapinta ja kosketusnäyttö PSD Consulting Asko.horttanainen@psd.fi Mobile: 0400-855657 PSD asiakastoiminnan tukena ! Asiakasrajapinnan toiminnan kehittäminen

2 PSD ©PSD Consulting PSD Consulting PSD Consulting pyrkii tukemaan asiakkaitaan alla olevien kilpailutekijöiden kehittämiseksi. Pystymme tukemaan asiakasta käytännössä ja työskentelyssä toiminnan eri tasoilla. PSD tarjoaa projektipäällikköpalveluja ja konsultointitukea organisaatioille jotka haluavat menestyä kilpailussa tehokkaalla tiedon keräämisellä, tiedon jalostamisella ja käyttöönoton ja hyödyntämisen alueilla. Erityisosaamisalueena on ennakoivan tiedon kerääminen ja jalostaminen systemaattiseksi toiminnaksi liiketoiminnan tarpeisiin. Autamme muun muassa alla olevien kohtien kehittämisessä : Ero menestyjien ja häviäjien välillä syntyy kyvystä ymmärtää muutoksia ja kyvystä pystyä toteuttamaan muutoksia yrityksen omassa toiminnassa. Strateginen ketteryys perustuu tietoon ja osaamiseen, kykyyn hyödyntää tietoa, luoda tiedolla lisäarvoa ja parantaa suorituskykyä. Ne jotka ensimmäisinä näkevät, myös ensimmäisinä pystyvät. Tietopääoma ei luo pelkällä olemassaolollaan menestystä. -Voittajia eivät välttämättä ole ne joilla on eniten tietoa. Vaan oikeata tietoa ja käyttöönotettavissa tarvittaessa. Kilpailuetua syntyy kun tiedosta jalostuu oivalluksia, oppimista, osaamista ja uusia näkökulmia. Kyvykkyydellä reagoida oikeaan suuntaan kilpailussa markkinoista sekä pystyä samalla luomaan uusia markkinoita ja toimintaa on ratkaiseva merkitys menestykselle.

3 PSD ©PSD Consulting 1.2. Kysymys kuuluu Olemmeko positioituneet markkinoille ja miten ? Toimiiko strategiamme ja liittyykö se tulevaisuuden näkymiimme ? Ovatko tuotteemme ja palvelumme kilpailukykyisiä nyt ? Tiedämmekö mitä asiakkaamme haluavat tulevaisuudessa ? Tiedämmekö mitä kilpailijamme puuhaavat paraikaa ? Voiko muilta alueilta nousta uutta kilpailua ? Olemmeko maantieteellisesti tyytyväisiä nykytilaamme ? Tehokas liiketoiminta tarvitsee ennakoivaa tietoa. Tietoa jota kerätään systemaattisesti organisaation toiminnan tueksi. Menetelmät ja välineet kohdistuvat konseptitasolta organisaatioiden omiin tarpeisiin painottaen: markkinoita, tehokkuutta ja laatua, innovatiivisuutta tai nopeutta. Teknologian käyttö voi auttaa, mutta aina heikot signaalit ovat ihmislähtöistä tietoa

4 PSD ©PSD Consulting Liiketoiminta tarvitsee luotettavaa ja ennakoivaa tietoa tuekseen Tukee oikea-aikaista päätöksentekoa Käyttöönotettavissa olevaa tietoa, on –demand tarpeeseen Selkeämpi ymmärrys riskeistä ja mahdollisuuksista liiketoiminnassa, asiakkaissa, kilpailijoissa Kyvykkyys arvioida trendejä, mahdollisuuksia ja muutostarpeita Sisäisen kommunikaation ja suunnitelmallisuuden kehittyminen Kehittyneempi riskien hallinta Tarkempi mitaamisen taso mittareilla ja osa-alueiden odotuksilla tarkasteltuna Liiketoiminnan osa-alueiden systemaattisen tarkastelun avulla todellisia mahdollisuuksia Tietoa jatkuvampaan raportointiin. Pienempi toiminnan kustannustaso Pienempi tarve sitoutua ICT -henkilöstöön Pienentynyt tarve eri systeemien käyttöön Kustannusten eliminointi säilyttäen tarpeellisen raportoinnin tason Tiedonhankinnan pienentyneet kustannukset Parantunut tiedon laatu Pakottaa tiedon laadun tarkasteluun ja standardointiin Standardisoi tietoa ja tukee eri tiedonhakinnan muotoja sekä siten liiketoimintaa Kehittynyt tiedon yhteneväisyys järjestelmien välillä, päätökset perustuvat samaan tietoon Yhdestä ns. lähteestä tieto joka toimii ohjaajana ja suodattajana Keskitetty informaation hallinta mahdollistaa hallittavan jalkauttamisen Kehittynyt analysointi Dynaamiset raportoinnit staattisten raportien tilalle, tukee muutosreagointia Rakenteellisuus mahdollistaa on-line haut ja raportoinnin laadukkuuden Merkittävästi pienentynyt ajankäyttö tiedon haussa ja käyttöönotossa Kehittynyt ja liiketoimintaa tukeva sisäisen ja ulkoisen tiedon integrointi

5 PSD ©PSD Consulting 2.0. Liiketoimintatiedon seurannan konseptin perusta Managing Weak signal Processing -organisation A. Horttanainen, Weak Signals development

6 PSD ©PSD Consulting Teemana Asiakastoiminnan kehittäminen ? Teemana

7 PSD ©PSD Consulting Alustava projektikokonaisuus Visio Aika Sisällöllinen lisäarvo Tarve kartoitus Konseptin luonti Tarpeiden mallintaminen Toiminnallinen mallintaminen Pilotointi ja testaus 1 vko 2vko 3-4 vko 1-2 kk 3 kk 3-8 kk

8 PSD ©PSD Consulting Alustava projektikokonaisuus, Pilotti kosketusnäytöllä ja valmiilla kysymyspohjilla Visio Aika Sisällöllinen lisäarvo Tarve kartoitus Tarpeiden sovittaminen järjestelmään Toiminnallinen tarkistaminen Pilotointi oikeassa Tutkimusympäristössä Automaattisesti raportointi on.-line Vastausten analysointi 1 vko 2vko 3-4 vko 1-2 kk 3 kk 3-8 kk

9 PSD ©PSD Consulting 2.2. Miten haluamme olla mukana ? Lähtökohtana BI/tietojohtamisen -projektille 1.Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen 2. Strateginen suunnittelu 6.1. Innovaatiotoiminnan ja T&K toiminnan kehittäminen 6.2. Markkinoinnin ja myynnin tehostaminen ja kehittäminen 6.3. Balance Scorecard toiminnan tehostaminen 3. Asiakaspalvelun kehittäminen 4. Palveluliiketoiminnan kehittäminen 5. Teknologian ja tuotetoiminnan kehittäminen 7. Teemat: Numeron siirrettävyyden vaikutusten ennakointi Elämyspalveluiden ennakointi ja kehitystyö Substituuttilääkkeiden tuleva vaikutus markkinoille

10 PSD ©PSD Consulting Customer segments, behaviour, org. filters Pricing, Win/lost DB -BI & WS –tools -SOM -similarities -Process efficiency -quality, time/costs, -relevancy, etc Marketing,sales DB Customer input -formal, informal 2.3. Tietolähteet yksin ja yhdessä

11 PSD ©PSD Consulting Esimerkki Tiedon keräämisestä kosketusnäytölle kehitetyn ohjelmiston avulla

12 PSD ©PSD Consulting Kysymysformaateilla ja sisällöllä tieteellis/tutkimuksellinen tausta Ruotsissa useita tuhansia kyselykertoja ja satoja installaatioita Kansainvälisyys. 17 kielellä kyselyt ja käytössä muuallakin Euroopassa Käyttöönotetut menetelmät jotka toimivat useissa eri sisältöympäristöissä. Sallii vertailujen teon anonymiteettin myötä Helppo käyttää ja kääntää On-line yhteenvedot ja nopeat tulosten ja analyysien tarkastelut Sosiaalilautakunnissa todettu parhaaksi käytännön välineeksi Improveit / KUPP –järjestelmän etuja PSD Consulting edustaa Improveit:een järjestelmää Suomessa. Järjestelmä ja projektituen lisäksi PSD tarjoaa palveluita tiedon toiminnan kehittämiseksi ja liittämiseksi (liike)toiminnan tarpeisiin Ja ennakoivan toiminnan kehittämiseksi asiakaslähtöisyys peruslähtökohtana

13 PSD ©PSD Consulting Esimerkki terveydenhuollon alueelta; laatutietoa

14 PSD ©PSD Consulting Åtgärdsindex Subjektiivinen merkitys Tarve Kokemus realiteetti Matala balanssi Hyvä Balanssi Liian / Yli hyvä

15 PSD ©PSD Consulting Yhteenvetoja automaattisesti

16 PSD ©PSD Consulting PSD Consulting Vuokraprojektipäällikkö / liiketoiminnan konsultti Projektikohtainen palvelu tai jatkuva ulkoistettu kehitystoiminnan tuki (1-3 pv / vko) Tuemme asiakkaita tiedon keräämisen ja hyödyntämisen sekä toiminnan kehittämisen alueilla Kymmenien vuosien ICT tausta. ERP, CRM ja BI. Liikkeenjohto ja myynti- sekä projektinjohto Osaamistamme täydennämme tiedon jalostamisen välineiden käytöllä ja projektoimisella Tarjooma Systematiikan luonnissa ja tiedon tuotteistaminen -kehittäjänä Pitkä kokemus johtamisesta ja liikkeenjohdon tuesta sekä tietojohtamisesta Asiakkaan palveluiden kehittäminen tarvelähtöisesti aina ennakoivaan toimintaan saakka Ennakoivan toiminnan kehittämisen tausta kytkettynä uusien palveluiden kehittämiseen Luomme projektin, tuemme käytännössä, konseptoimme, jalostamme tiedon ja kytkemme käytäntöön Tiedon keruun mahdollistaja ja jalostaja -liiketoiminnan tukena Verkkohaastattelu Verkkokysely Kosketusnäyttö laite+ohjelmisto ja tiedon analysointi Portaaliyhteistyö + tietolähdepartneruus Perinteinen puhelin- / katukysely mahdollisuus partnerien avulla


Lataa ppt "PSD ©PSD Consulting 1. PSD Consulting 2. Taustana 3. Asiakasrajapinta ja kosketusnäyttö PSD Consulting Mobile: 0400-855657 PSD."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google