Sähköisiä testejä Martinlaakson lukiossa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Kokeen laatiminen ja arviointi Tiia Karpin
makramee-tekniikalla
ILMOITTAUTUMINEN Ilmoittautuminen kevään 2009 kirjoituksiin viimeistään pe henkilökohtaisesti lukion kansliassa
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Lavian lukio.
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Toimintaohjeet opelle
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Moodlen ohje opiskelijoille
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Oppimisen pelejä alakouluun
MEDIAN HYÖDYNTÄMINEN Ahlmanin ammattiopisto Esa Majava.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Kielten tasotesti TAMK /Joni Sallila.
Oppikirja: Kokkonen ym. : Lukion biologia
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Lukio-opiskelusta Syksy 2014.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
ABI-INFO Lyseon lukion ylioppilaskirjoitusten toimeenpano syksyllä 2014.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Vieraiden kielten sähköiset preliminäärikokeet ViLLEllä SALO 2/2014.
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
ABI-INFO KEVÄT 2015 SUOMALAIS-VENÄLÄINEN KOULU
Lukiokoulutus: Mihin lukioon?
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Porin Yksikkö / Elektroniikkatuotanto Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2006.
Toimintaohjeet opelle
Syksyn 2015 kirjoituksissa huomioitavaa Koepäivät www
Kurssivalinnat ykkösille
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
GeoGebraa pohjoismaisissa ylioppilaskokeissa Mikko Rahikka Helsingin yhteislyseo ITK15
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
 Voit hajauttaa tutkinnon pakolliset kokeet kolmeen peräkkäiseen kertaan (esim. kevät 2015, syksy 2015, kevät 2016)  Ilmoittautuminen on sitova, syksyn.
Harjoittelun ensimmäinen ”observointiviikko” on merkittävä koko harjoittelun kannalta. Kehittämistehtävänäni on pohtia, millaisia erilaisia työtapoja.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Syksyn 2017 kirjoituksissa huomioitavia seikkoja
SÄHKÖISEN YO-KOKEEN RAKENNE FYSIIKASSA JA KEMIASSA
ABI-INFO Lyseon lukion ylioppilaskirjoitusten toimeenpano syksyllä 2017 paperiset yo-kokeet (äidinkieli, fysiikka, biologia, englanti, matematiikka, kemia)
ABITTI-KOE FYSIIKASSA JA KEMIASSA
YO-info Syksy 2017.
Psykologian arviointiperusteet
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
KUVATAITEEN SÄHKÖISET SÄPINÄT
Matematiikan YO (uudistetut ohjeet ).
Sähköiset yo-kirjotukset
Kotitalouden kurssit lukiossa
Ykkösten vanhempainilta
EYo-info Tutustu huolella!.
Lukio-opinnot ja miksi juuri Kuusankosken lukioon?
Maantieteen preppaus.
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
Mene osoitteeseen kulttuurikortti.edu.lahti.fi
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
Laaja-alainen arviointi
Oppilaiden omiin laitteisiin Antti Karvonen
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
MATEMATIIKAN DIGITAALISEN YO-KOKEEN MÄÄRÄYKSET
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Kevään 2019 kirjoituksissa huomioitavia seikkoja
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Esityksen transkriptio:

Sähköisiä testejä Martinlaakson lukiossa Johanna Parvinen (maa) Jarno Latva (maa, fy)

MAA1 kurssi sähköinen kirja Pitkä eMatematiikka (e oppi) omat tietokoneet tai tabletit Opiskelijat etenevät omaan tahtiin kirjan esimerkkien, videoiden ja tutkimustehtävien avulla, tehtävälista oppimispäiväkirjassa, opettaja kiertää ja auttaa luokassa, myös yhteisiä opetustuokioita opiskelijoilla TI-Nspire CAS - tietokoneohjelmisto polku itsearvioinnin apuna http://polku.opetus.tv

Sähköinen koe Toteutettiin TI-Nspire CAS Navigator NC- tietokoneohjelmiston avulla Opiskelijat opettajan kanssa samassa lähiverkossa Opettaja lähetti tehtävät suoraan ohjelmasta käsin Tehtävät monivalintaa, täydentämistä ja laskemista, perustehtäviä ja soveltavia Testin loputtua opettaja haki vastaukset omalle koneelle ja tallensi ne portfolioon Kone tarkisti tehtävät opettajan asettamien ohjeiden mukaan Opiskelijat saivat heti tietää testin tulokset

Luokkanäkymä Jokaisella on oma käyttäjätunnus ja salasana jolla kirjautuu luokkaan

Testissä oli 10 kysymystä, aikaa n. 45 min

Monivalintakysymyksiä

Tuottamistehtäviä

Useat tehtävät jaettu oli kahteen vierekkäiseen ruutuun, jolloin laskut ja kuvaajat pystyi piirtämään samalle sivulle kuin vastasi

Lopuksi opettajan ohjelmisto keräsi vastaukset Vastaukset tallentuivat portfolioon

MAA1 testin tuloksia Kokeen teki 25 opiskelijaa Keskiarvo oli 50/100 Osa opiskelijoista piti sähköisestä kokeesta ja kokivat sen helppona, osa piti sitä hankalana ja outona ja jännittivät uutta koemuotoa etukäteen Opiskelijat tottuneet perinteiseen kokeeseen 9 vuoden ajan TI-Nspiren -ohjelmiston käyttö koettiin helpoksi ja tutuksi Ne opiskelijat, joilla oli tabletti lainasivat koulun konetta, suurimmalla osalla oli oma kone Opiskelijoille vielä toinen kokeen osio koeviikolla, jossa ilman laskinta tehtävä osio (kaksiosainen yo koe kevät 2016) Sähköinen YO -koe matematiikassa 2019

MAA6 kurssin sähköinen koe Kurssikoe sähköisenä Fonterissa Aikaa kokeen tekemiseen 3 h, koetila auki 4 h Kaikki tehtävät monivalintakysymyksiä Kokeen tehtävät jaettu kahteen sivuun, perustehtävät ja soveltavammat Jokaisen tehtävän maksimipistemäärä on 2 pistettä Jokaisessa tehtävässä viisi vastausvaihtoehtoa Molemmissa sivuissa on 26 tehtävää, joista kone arpoo opiskelijalle 8 kpl Yhteensä opiskelija tekee 8+8=16 tehtävää Vastausvaihtoehdot jokaisella myös eri järjestyksessä

Kokeessa samaan aikaan 95 opiskelijaa, kaikki maa6 kurssilaiset (3 ryhmää) samaan aikaan Opiskelijat voivat tehdä kokeen missä haluavat Opiskelijoilla myös kaikki apuvälineet käytössä, kirja, netti, vihko, kaverit? Koemuoto toteutettu kolme kertaa Palaute ollut positiivista sekä opettajilta että oppilailta Kurssin arvioinnissa lisäksi tilastotutkimustehtävä, jossa sähköinen palautus Fronterin palautuskansioon ja vihko

Opiskelijoiden vastaukset tallentuvat portfolioon Opiskelijat näkevät pistemääränsä prosentteina heti

Esimerkkitehtäviä

MAA6 kokeen tuloksia 91 opiskelijaa teki kokeen Keskiarvo 19 p, kuvaa hyvin perinteisen kokeen jakaumaa

Socrative Fy1 kokeessa

Socrative Fy1 kokeessa Opiskelija liittyy opettajan ”huoneeseen” tietokoneella, älypuhelimella, tabletilla jne. www.b.socrative.com Student join room Huoneen nimi: jal Testi aktivoidaan ja opiskelija vastaa omaan tahtiin Lopuksi opiskeilja lähettää vastaukset: finish quiz

Socrative Fy1 kokeessa Kun kaikki ovat vastanneet, ohjelma tekee suoraan koonnin tuloksista. Tulokset saadaan sekä luokkakohtaisesti (Excel) tai opiskelijakohtaisesti (pdf)

Socrative Fy1 kokeessa Ruudunkaappaus excel-koonnista

Käyttökokemuksia Fysiikan tunneilla ollut käytössä aiheen esittelyssä. Opiskelijat äänestävät ensin alkuperäisten mielikuviensa perusteella. Äänestyksen aikana tulokset eivät ole näkyvissä. Ohjaa liikaa äänestyskäyttäytymistä. Esitän ensimmäiset tulokset. Yleensä kaikki vaihtoehdot saavat kannatusta. Seuraa keskustelua aiheesta ja mahdollinen uusi äänestys. Koetaan hyväksi tavaksi johdatella uuteen asiaan. Anonyymisti kaikki uskaltavat antaa mielipiteensä.