Työssäoppiminen eli TOP

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
- Opettajan materiaali
Työpaikkaohjaajakoulutus
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
OHJAAMINEN.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Kandidaatintyö prosessimetallurgian laboratoriossa
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
OPISKELIJAN ARVIOINTI työssäoppiminen näyttö
Miten menetellä ongelmatilanteissa
Työssäoppimisen ohjaus
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen: toplaaja.purot.net toplaaja.wikispaces.com Hidas, tuettu polku.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Case TOPPIS Ammattiopisto Lappian kokemuksia työpajojen kanssa tehdystä yhteistyöstä Sanna Laihinen.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
KEHITYSKESKUSTELUT OPISKELIJOIDEN KANSSA
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Kokkolan ammattiopisto
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Työpaikkakouluttajan ABC
Sataraksa Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman Tarkistaminen 1. vuoden keväällä Opintopolun rakentaminen - Opiskelija - Ryhmänohjaaja/opinto-ohjaaja - Työpaikkaohjaaja.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere Toni Vesterinen WinNova.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Harjoitus 5 Kurssien alussa opettaja kierrättää ilmoittautumispaperin opiskelijoilla. Opiskelijoilta kerätään seuraavat tiedot:  nimi  sähköposti  ryhmä.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
TOP ja Näytöt kirjaaminen Wilmassa opas wilma.tampere.fi Tuula Tiainen ja Arja-Leena Pöri päivitetty
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Työpaikalla tapahtuva oppiminen VAMMAISTYÖN OSAAMISALA.
TOY Työssäoppiminen Yrittäjänä Esimerkkinä SASKY/Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos.
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
HUIPPU Elokuu 2017.
TET =Työelämään tutustuminen
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla
Osaamisen näytön prosessi
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Osaamisen näytön prosessi
TET =Työelämään tutustuminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TOP-info Lanu osaamisala
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Esityksen transkriptio:

Työssäoppiminen eli TOP Ennen TOPia &TOP-paikan hakeminen Ennen TOPia &TOP-paikka löytynyt TOP TOPin jälkeen 4.3.2013 Tuija Partanen

Ennen TOPia &TOP-paikka löytynyt Ennen TOPia &TOP-paikan hakeminen Infoa työssäoppimisesta ja ao-näytöstä sekä työelämän pelisäännöistä TOP-paikan hakeminen aloitetaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa Opettaja kertoo, millaiset työpaikat ovat sopivia kyseessä olevaan TOP:iin (HUOM! Näyttö mahdollisuus) Opettaja varmistaa, että onko opiskelija valmis näyttöön ( vaadittavat suoritukset tehty) Opiskelija voi itse hakea työpaikkaa, kun on saanut infon sopivasta työpaikasta Opettaja auttaa työpaikan hakemisessa Työpaikka löytynyt, opettaja tarkistaa vielä työpaikan sopivuuden Opettaja varmistaa yhteistyösopimuksen olemassaolon ja päivittää tarvittavat tiedot sekä on yhteydessä työpaikkaan Opettaja valmistelee yhteistyösopimuksen TOP-verkkopalvelussa, jos sopimusta ei ole Arvioidaan tuen tarvetta Hakemuksen ja ansioluettelon tekeminen ATTO-aineiden tunneilla Opettaja ottaa yhteyttä työpaikkaan, ja sopii ensikäynnin (opettaja ja opiskelija) Opettaja on yhteyshenkilö työpaikkaan Opiskelija tekee TOP-suunnitelman ennen TOP ensikäyntiä Ensikäynti Top paikassa , tavataan työpaikkaohjaaja sekä käydään TOP suunnitelma (3kpl) läpi Sovitaan näytön antamisesta työpaikalla Tuen tarve täsmentyy Opettaja luo tunnukset työpaikkaohjaajalle TOP-Verkkopalveluun 4.3.2013 Tuija Partanen

TOP Työssäoppiminen Ennen näyttöä Opiskelija työssäoppimassa : tuen tarve Yhteydenpito opettajan, työpaikan ja opiskelijanvälillä : puhelinyhteys, käynnit, sähköposti, TOP-päiväkirja Näyttösuunnitelman opiskelija tekee ennen näyttöä opettajan ohjeistuksen mukaan Näyttösuunnitelman tarkistaa opettaja ja se käydään työpaikkaohjaajan kanssa läpi Opettaja ohjeistaa työpaikkaohjaajan näytön arviointiin ja antaa näytön arviointikriteerit Näyttösuunnitelman voi tehdä 2-1 ½ viikkoa ennen näyttöä koululla 4.3.2013 Tuija Partanen

TOP Näyttö Näytön jälkeen Opiskelija antaa näytön työpaikalla Työpaikkaohjaaja ottaa näytön vastaan Näytön arviointi : Opiskelija, opettaja ja työpaikkaohjaaja Opettaja on arviointikeskustelun vetäjä, päättää arvosanasta sekä kirjaa arvosanat 4.3.2013 Tuija Partanen

TOPin jälkeen TOPin jälkeen MUUTA Opettaja pitää työssäoppimisen palautetunnit eli kokemukset TOPista Palautteet TOP-Verkkopalveluun antavat opiskelija, työpaikkaohjaaja ja opettaja Opettaja kerää, tarkistaa ja allekirjoittaa opiskelijoiden ateriakorvauslomakkeet sekä toimittaa ne (kierrätyskuoressa) ruokapalvelupäällikölle Alustavaa keskustelua seuraavasta TOPista Opettaja tekee vaaditut kirjaukset Helmeen Opettaja toimittaa arkistoitavat dokumentit opintotoimistoon Ohjeistus opettajalle löytyy TOP-verkkopalvelusta / Lomakkeet : ”Opettajan ohje työssäoppimiseen ja ammattiosaamisen näyttöihin” 4.3.2013 Tuija Partanen