RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi 25.3.2009. Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suuri sosiaalinen innovaatio
Advertisements

R2 OPISKELIJAT Opiskelijan viikko
Biolaakson tarkastelua johtamisnäkökulmasta
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Työhyvinvointi PK-yrityksessä Leena Niemistö toimitusjohtaja LT, fysiatri Munkkivuori Kamppi Lassila.
Finanssialan kyvykkyydet 2020 – luotaus tulevaisuuteen
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
LEAN JA PUHTAUSPALVELUT
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
PARAS-ARVIOINTITUTKIMUSOHJELMA
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä- tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä,
Virtukampus C2 –ryhmä, miten muutos tapahtuu. C2 ETENEMINEN • Eteneminen piloteissa monitasoisesti (toimintatavat, osaaminen, teknologia….) • Toimintakulttuurien.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Turun esi- ja perusopetuksessa
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
ISO 9000 –sarjan uudistus – Mikä muuttuu?
Sopiva avoimuus, joustavuus, saavutettavuus ja henkilökohtaisuus.
Realisoituuko työvoimapula - välityömarkkinoistako ratkaisu?
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Kokonaisuus - mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta.
Korkeakoulujen IAM-verkosto Jari Järvinen, HAMK 1/10/20151.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Työntekijän kokemuksia asiakkaan kohtaamisesta jalkautuvassa työssä
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
NOPS –hanke 2010 Pirkko Rimpilä-Vanninen, projektipäällikkö Laurea 2010.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio Sitoutuminen
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
W w w. h a m k. f i HYVÄ JA TUOTTAVA TYÖELÄMÄ TYÖYHTEISÖN DYNAAMINEN VALMENNUS mi.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
Oppiaine-kokonaisuus
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Ajasta ja paikasta riippumaton työ Case Liikennevirasto Työnteon monet tilat, VM
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
TUTKE Koordinoivan hankkeen ja klusteritutkimusten väliraportti
Puistokaudun päiväkotikoulu
Aikuissosiaalityön Praksis
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Innokylä tutuksi ja käyttöön
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Osaamisen näytön prosessi
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
TOIMINTASUUNNITELMAT 2018
Evästystä paikalliseen ops-työhön
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
tulevaisuuden työelämätaidot
Työskentelyn tuloksia
Esityksen transkriptio:

RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi

Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta ”Ohjaa tasavertaisuuteen” Toimenpide: Varmistaa tasavertaisuus ja yhtenäiset käytänteet VIESTINTÄ JA TIETOISUUS Yhteiset verkkopalvelut ja yhteiset viestintäkäytänteet Toimenpide: Itä- Suomen Yliopiston verkkotyöryhmässä luodaan yhteiset pelisäännöt. Mitä Virtukampus aikoo tehdä? Koko yliopiston yhteinen asia. SELKEITÄ TUOTOKSIA Tuotokset ja keskeiset luvatut palvelut ja toimintamallit Toimenpide: Priorisointi ja tuotosten laajuuden tarkentaminen. ”Edistää alueen kehitystä luomalla toimintatapoja (teknologia, tietoyhteiskunta, menetelmät, yhteiskunnallinen ulottuvuus)”

Ihanne / tavoite YKSILÖ Omat näkymät, omat tehtävät Personointi Yleinen tieto ja helppo haettavuus Yhteisöt ja omat ryhmät Oman työn tuottavuus (työaika, Travel yms.) Oma kehittyminen Liitännäisyys Pikaviestintä ja läsnäolotiedot TOOLBOX 1.0 YHTEISÖ JA ORGANISAATIO JohtaminenEsimiesten työ Iso kuva – mitä ollaan tekemässä? 3January 12, 2015

50% SWOT RISKIT Rahoituksen jälkeinen olemassaolo Seuranta ja vaikuttavuus Sitoutumisen aste (yliopistotasolla) Irrallisuus: Uusi palvelu, uudet salasanat, uudet ongelmat… MAHDOLLISUUDET Yhteistyö – Kolme kampusta, joilla yhteiset tavoitteet ja yhteinen toimintamalli. Opiskelijan näkökulma – Virtukampus = kolmen kampuksen kaikkien ulottoville. 4January 12, 2015

Learning Landscape Management AIKA OSAAMINEN D C A B VERTAISTUKI? TUKIMATERIAALIT? LIVE / ON-LINE? E-LEARNING? LÄHIKOULUTUS? ESIMIESTEN VALMENTAMINEN? YHTEISÖLLISYYS? JOHTAMINEN? IT / TVT TAIDOT? OSAAMISESSA TUNNISTETUT PUUTTEET KOMPETENSSIEN KARTOITTAMINEN? MUUTOKSEN- HALLINTA? TULEVAISUUDEN OSAAMISTARPEET? HIDAS NOPEA MATALAKORKEA x

TYÖSKENTELY IDEARIIHEN PIENRYHMISSÄ R1 KOKONAISUUS Mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta. R2 OPISKELIJAT Opiskelijoiden toimintaympäristö osana Virtu-kampusta. Mitkä ovat keskeiset tuetut työtavat ja niitä tukevat työvälineet? R3 OPETTAJAT JA MUU YHTEISÖ Kuvatkaa lyhyinä "case-tarinoina" tyypillinen työviikko (teot, työvälineet, esimerkkejä tekemisestä?) R4 ETENEMINEN Pohtikaa yhdessöä tekemisen ja suunnittelutyön vaiheita. Miten ja missä järjestyksessä rakennamme tulevaisuuden Virtukampuksen? KESKUSTELE DOKUMENTOI IDEOI PRESENTOI