Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Virtukampus C2 –ryhmä, miten muutos tapahtuu. C2 ETENEMINEN • Eteneminen piloteissa monitasoisesti (toimintatavat, osaaminen, teknologia….) • Toimintakulttuurien.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Virtukampus C2 –ryhmä, miten muutos tapahtuu. C2 ETENEMINEN • Eteneminen piloteissa monitasoisesti (toimintatavat, osaaminen, teknologia….) • Toimintakulttuurien."— Esityksen transkriptio:

1 Virtukampus C2 –ryhmä, miten muutos tapahtuu

2 C2 ETENEMINEN • Eteneminen piloteissa monitasoisesti (toimintatavat, osaaminen, teknologia….) • Toimintakulttuurien ja toimintatapojen tunnistaminen - > isku kipupisteisiin (lääkitys suklaakuorrutuksella) • Viestintä: - julistaudutaan virtukampukseksi - tarvitaan korkeantason sitoutumisen näkyminen ”virtuaalirehtori” - muutosagenttien ”rekrytointi” • Teknologiavalinnat: linjaus välineistöön, sille tuki ja arkikäytön kynnys matalalle

3 Virtuaalisuuden rooli • Virtuaalisuus tulee reaalimaailman rinnalle, ei tilalle • Tietyt tehtävät tehdään virtuaalisesti, toiset pysyvät reaalimaailmassa • Valmiudet voivat olla paremmat kuin luulemmekaan, opetusala jarrumiehenä • Muutos tulisi sallia • Teknologia ei keskeinen vaan uudet toimintatavat

4 Puolesta • Helppous ja saavutettavuus, rakentuu olemassa olevaan osaamiseen • Uudet oppimisnäkemykset käyttöön ja koetaan käytännössä – erilaiset oppijat ja opettajat • Tukee opettajan yksilöllisyyttä ammatissaan • Tutkimus ja opetus vuorovaikutukseen keskenään – tukee työprosesseja • Kollegiaalinen ja demokraattinen viestintä

5 Haasteet ja niihin vastaaminen • Uuden pelko, miten myydään ”asiakkaille” • Erilaiset toimintakulttuurit eri kampuksilla • Vaatii monenlaisia taitoja ja toimintatapoja, ihmiset ovat erilaisia • Muutos vaatii tukirakenteita • Koulutuskoneisto ja sen traditiot • Sidosryhmät jarruttavat ja tekevät esteitä • Lait, säädökset, rakenteet asettavat rajoitteita • Prosessien ja tarpeiden tunnistaminen

6 Virtuaalisuus ja yliopiston tehtävä • Monensuuntainen viestintä opetuksessa, miten opettaja aistii etäryhmän • Käyttäytymiset ja rooli ovat erilaisia verkossa, odotukset ja toiminta muuttuu • Vaihtoehtoja opiskelutavoille, taidot ja menetelmät viedään työelämään • Muuttuuko yliopiston tilat tukemaan sosiaalista kanssakäymistä ja -oppimista

7 Virtukampus • ”Nimiä” saadaan toiminnan tueksi • Ei valmista järjestelmä, kehitetään ja annetaan mahdollisuuksia uuden teknologian hyödyntämiseen • Asiakkaan näkökulma keskeinen • Vietävä rakenteisiin, kolme kampusta • Luotava positiivisia ”pakkoja”, myytävä hyvin asiakkaille, muutosagentit • Teknologiat vaihtuvat, menetelmät ja taidot säilyvät

8 Virtukampus II • Ei joka tarpeeseen omaa välinettä, koostettava eri käyttötarkoitukseen soveltuvia, tai keskenään integroituvia välineitä • Opetustiloihin ja infrastruktuuriin muutosvaikutus • Yhteisöllinen toimintatapa, tuettava erityyppisten yhteisöjen organisoitumista ja toimintaa


Lataa ppt "Virtukampus C2 –ryhmä, miten muutos tapahtuu. C2 ETENEMINEN • Eteneminen piloteissa monitasoisesti (toimintatavat, osaaminen, teknologia….) • Toimintakulttuurien."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google