Toiminnan suunnittelu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Advertisements

Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
FOOTPASS-ARVIOINTI Suomen Palloliitto.
Laadun varmistaminen Jyväskylän koulutuskuntayhtymässä
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Valmis-hanke – Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Varsinais-Suomessa
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Ammattitaitokilpailujen mahdollisuudet TULEVAISUUS ON AMMATTIOSAAJISSA Laivaseminaari m/s Silja Serenade Markku Aunola, Kiipulan ammattiopisto.
Anu Portti Laatupäällikkö
KSAON ORGANISAATIOUUDISTUS 2010
Laatukriteerien pilotointi ja itsearvioinnin toteutus KAOssa Esa Oikarinen Koulutuspäällikkö Kainuun ammattiopisto.
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
SSKKY laadunhallintajärjestelmän itsearviointi 2014 Elise Anttalainen-Kulmala Mikko Kaskari.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Omnian ammattiopisto Ryhmänohjaajien päivä
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto
Työelämän kehittämishanke ”Taitopuisto III”. Hankkeen keskeinen tavoite Seudulla ja laajemminkin tunnettu ja arvostettu, asiakaslähtöinen, joustavasti.
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
ARVIOINNIN TOTEUTTAMINEN KOULUTUSKESKUS SALPAUKSESSA
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Oppisopimuskoulutuksen kehittäminen opetushallituksen uudessa organisaatiossa Oppisopimuksen tulevaisuus –seminaari Johtaja Pasi Kankare, Opetushallitus.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
KJYn verkostotapaamiset PEDAGOGISEN OSAAMISEN JOHTAMINEN Millainen asema koulutusorganisaation pedagogisella johtamisella on muiden johtamisen.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Koulun kehittämisprojekti
Opiskelijahuollon hyvät käytännöt Koulutuskeskus Sedussa
Opiskelijahuollon hyvät käytännöt Koulutuskeskus Sedussa
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Erinomaisen laadun edellytysten rakentaminen
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Jyväskylän yliopistossa
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Tervetuloa laatukoordinaattoriksi! Tervetuloa myös laatuvastaavat !
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Karvi arviointitiedon tuottajana
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Toiminnan suunnittelu Plan (suunnittele) Act (kehitä) Laatupolitiikka ja -johtaminen Asiakkuudet ja sidosryhmät Yleistavoitteet Strategia Visio Arvot Toiminta-ajatus Johtamisperusta Toiminnan suunnittelu Vuosisuunnittelu ja budjetointiprosessi Tasapainotettu tulosmittaristo Säännölliset kokouskäytännöt Johdon viestintä Tiimit ja työryhmät Intra, laatusivusto Check (arvioi) Do (toteuta) Laadunhallinta KPEDUn toiminta Laadun tunnusluvut (mittarit) Nuorten koulutuspalvelut Laatudokumenttien käsittely ja hyväksyminen Laadun itsearviointi Aikuiskoulutus ja tyke-palvelut Sisäinen auditointi/Vertaisarvioinnit Johtaminen ja päätöksenteko Katselmukset Hallinto ja tukipalvelut Palautejärjestelmät ja raportit Osavuosikatsaukset, Tilinpäätös KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄN KEHITTÄMISEN KEHÄ

Toiminnan suunnittelu Plan (suunnittele) Act (kehitä) Laatupolitiikka ja -johtaminen Työelämän tarpeet ja opiskelijoiden tavoitteet Pedagogiset ja yleiset tavoitteet Arvot ja Strategia Toiminta-ajatus ja Visio Tutkintojen perusteet Laki ja asetus ammatillisesta koulutuksesta Johtamisperusta Toiminnan suunnittelu Opetussuunnitelman yhteinen osa ja tutkintokohtaiset osat Primus, WILMA, Kurre Opiskelijoiden hyvinvointisuunnitelma Erityisopetuksen toteuttamissuunnitelma Ryhmänohjaajan käsikirja Ohjauksen suunnitelma Johtoryhmä, NuKo-tiimi ja opistojen tiimit Ammattiosaamisen toimikunta, työelämän laaturyhmät Kehittämisprojektit Intra, yhteiset lomakkeet ja ohjeet Opiskelijan ja huoltajan opas Check (arvioi) Do (toteuta) Laadunhallinta Nuorten koulutuspalvelut Laadun tunnusluvut (seurantamittarit) Markkinointi, Opinto- ja hakutoimistopalvelut Laatudokumenttien käsittely ja hyväksyminen Opetuksen ja ohjauksen toteuttaminen Laadun itsearviointi ja kehittäminen Työssäoppiminen Sisäinen auditointi/Vertaisarvioinnit Erityisopetus: HOJKS:t ja Taitajat Opinnäytteet Katselmukset, kansalliset arvioinnit Palautejärjestelmät ja raportit Oppimisen ja osaamisen arviointi Osavuosikatsaukset, Tilinpäätös Opiskelijan tuki ja opiskelijahuolto Kansainvälisyys ja maahanmuuttajatoiminta KEHITTÄMISEN KEHÄ: NUORTEN KOULUTUSPALVELUT

Laadunhallinta NuKo-prosessissa Opiskelijapalautteet ja muut seurantamittarit perustutkinnoittain ja opistoittain Oppimistulostiedon hyödyntäminen Laadun vuotuinen itsearviointi ja kehittäminen perustutkinnoittain: keväällä tutkinto-opsin arviointi ja parantaminen omassa tutkintotiimissä Vertaisarvioinnit valituista teemoista Kansallisiin arviointeihin osallistuminen Kehittämisprojektit Osavuosikatsaukset, tilinpäätökset, raportit Laatudokumenttien, yhteisten ohjeiden j a arviointimateriaalien hyväksymismenettelyt Johdon katselmukset