Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Luovien alojen yritystoiminnan kasvun ja kansainvälistymisen kehittämisohjelma Johtajuusosaamisen lisääminen kehittämisohjelman näkökulmasta.
Advertisements

Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Liikunnan perus- ja täydennyskoulutus oppilaitoksissa
Hyvä Hallintotapa Kiinteistöalan muutos Yhteiset toimintatavat
PK-kehittämispalvelut
Työhyvinvointisuunnitelma työhyvinvointityön pohjana
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Päihde- ja mielenterveystyö kehittäminen Lahden perusterveydenhuollossa Tiina Saarinen Kehittäjä-päihdetyöntekijä, sairaanhoitaja AMK Välittäjä 2009 –hanke,
PARAS-ARVIOINTITUTKIMUSOHJELMA
Hyvän ikääntymisen kehittämisympäristö Sonectus
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
Kolmen oppilaitoksen suunnitteluosaamisen yhdistämisellä Tehdään pitkän tähtäimen kehittymissuunnitelma Etsitään uudenlaisia mentorointikäytänteitä Vahvistetaan.
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Hyvän ohjauksen kriteerit perusopetukseen, lukiokoulutukseen ja ammatilliseen koulutukseen Juhani Pirttiniemi Opetusneuvos Opetushallitus Turku
Suomen kieltä ja viestintää yhteisnäyttelyn myötä Ilona Tanskanen
Mika Väyrynen tuottaja
AINEISTOLÄHTÖINEN (eli LAADULLINEN) TUTKIMUSPROSESSI
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Työkykyjohtaminen Serviisissä
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Orientoivat opinnot Hallintotieteiden tutkinto-ohjelma Kunta- ja aluejohtamisen opintosuunta.
PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
LUENTORUNKO: Mitä työnohjaus on Työnohjauksen muodot
W w w. h a m k. f i HYVÄ TYÖELÄMÄ – ILOLLA TUOTTAVUUTTA TYÖELÄMÄÄN TYÖYHTEISÖN DYNAAMINEN VALMENNUS - MALLINNUS Esa Inget, Liisa Mikkola, Ritva.
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
10/2009 © Copyright Tekes Kilpailukykyä ja työelämän laatua Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen rahoitus (TYKE) Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen.
Yleislääkäripäivät 2013: Kollegan työkyky
Koulutuksen laadun kehittäminen
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Innova Länsi-Suomen akk
YHTEINEN IDEOINTI. Mitä yhteisiä työpäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme? Kirjatkaa keskeisimmät asiat ylös. Voisiko joitain näistä asioista.
KOIVUN KEHITTÄMISSUUNNITELMA 1) Mitä arvioidaan? 2) Miten arvioidaan? 3) Tiimityön kehittäminen 4) Yhteistyön tiivistäminen sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Satakunnan käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksella on työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
W w w. h a m k. f i HYVÄ JA TUOTTAVA TYÖELÄMÄ TYÖYHTEISÖN DYNAAMINEN VALMENNUS mi.
Muutosvoimaa osallistumisesta
W w w. h a m k. f i Kanta-Hämeen haasteita Matala kansainvälistymisen taso Yritystoiminnan rakenne Verkostoituminen ja yhteistyö Palveluliiketoiminta,
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Seminaarin kokoava puheenvuoro LasSe –hankkeen päätösseminaari Kehittämispäällikkö Arja Hastrup.
ENNAKKOTIETOJA SYYSKUUSSA 2013 JULKAISTAVASTA T-MEDIAN LUOTTAMUS & MAINE -TUTKIMUKSESTA: Julkaisemme yhdessä Talouselämän kanssa listan Suomen hyvä- ja.
Restonomi, ylempi AMK Matkailu- ja palveluliiketoiminta, 90 op
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Restonomi (ylempi amk)
Strategia – tavoitteet tiedostettu
Tervetuloa Innokylään
Tradenomi, ylempi AMK Liiketoiminnan kehittäminen, 90 op
Agrologi (ylempi AMK) Maaseudun kehittämisen tutkinto-ohjelma, 60 op
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osahanke Muistisairaan palveluprosessimalli Ohjausryhmä
Pohjautuu oheisen kirjan aineistoihin
Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (ylempi AMK)
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
PUNK-hankkeen arviointi
Työikäisten kuntoutus
Esityksen transkriptio:

Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!

Elise Vanhanen Olen Elise Vanhanen ja toimin Turun AMK:n Taideakatemialla täydennyskoulutus- ja palvelupäällikkönä sekä 55 %:sti Taide työelämän laadun ja innovaatiokyvykkyyden lisääjänä – hankkeen Turun osaprojektin projektikoordinaattorina. Tuon mukanani mm. taidelähtöisten menetelmien käytettävyyskokemuksia sekä työyhteisön työhyvinvoinnin että esimies- ja johtamistyön kehittämisen näkökulmasta ja kokemukseni Taideakatemian palvelutoiminta työskentelystä.

TAIKA 1. JA 2. Hankkeen fokusalueet: 1. Johtaminen ja esimiestyö ; uusia toimintatapoja innovaatiokykyisyyden, esimies- ja johtamistyön, hyvinvoinnin ja työelämän laadun parantamiseksi. (Turun osaprojekti keskittyy) 2. Mentorointijärjestelmän kehittäminen; moniammatillinen työskentely, menetelmien juurruttaminen. 3. Vaikutukset, vaikuttavuuden arviointi; laadullinen kriteeristö, mittarit. 4. Mallinnus; kuvataan taiteellisen työprosessin vaiheet ja tarkastellaan niitä johtamisen kehittämistyön välineinä. Vaiheittain etenevän työprosessin hyvät käytännöt mallinnetaan osaksi johtamis- ja kehittämistyötä.

TAIKA 1. ja 2. kohderyhmät Yritysten ja organisaatioiden esimiehet/työyhteisö – työyhteisön kehittäjät – taiteilijat Uudistetaan yrityksen johtamis- ja kehittämistyötä taidelähtöisten menetelmien kautta Kehitetään olemassa olevia taidelähtöisiä menetelmiä käytettävämpään muotoon ja tuodaan uusia taidemuotoja kehitysalustalle Uusia toimintatapoja - ja muotoja henkilöstöjohtamiseen Luovuutta tukevat toimintatavat työyhteisön arkeen

” Tanssin, laulan – missä ja milloinka vain”

SUMMITISTA Taidelähtöiset interventiot, taidelähtöiset työmenetelmät, taidetyöpajat, luovat menetelmät, toiminnalliset menetelmät, luovat prosessit, taideperusteiset menetelmät, teatterilähtöiset menetelmät? Miten pääsemme työpaikoille, miten vakuutamme johtajat? Taiteilijan palveluviestintä, yhteinen kieli, palvelun paketointi, palvelumuotoilu?