2. Markkinoiden käyttäytyminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Markkinoinnin maailma Tuote/tarjooma osaaminen Asiakasosaaminen Kilpailijaosaaminen Johtamisosaaminen Viestinnän osaaminen Hinnoitteluosaaminen Saatavuusosaaminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Markkinointiajattelu ja - toiminnot Markkinointi = ajattelu- ja toimintatapa Ajattelutapa suhteet ja kannattavuus kestävät ja kannattavat asiakassuhteet kumppanuus ja verkostot suhteet omistajiin, henkilökuntaan, mediaan ja yhteiskuntaan Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006 Toimintatapa Markkinointimix tuotteet ja koko tarjooma hinnoittelu saatavuus viestintä henkilöstö ja palvelu Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Markkinoinnin perustotuudet Asiakkaasta on tullut markkinoinnin keskipiste 3/11 –sääntö 1/12 –sääntö 26/27 –sääntö 1-10-27 -sääntö Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Asiakassuuntainen yrittäjyys Asiakkaiden tarpeet ovat kaiken toiminnan lähtökohtana Palautetta on hankittava jatkuvasti Tuote tulee sopeuttaa asiakkaan tarpeisiin Jatkuva kilpailijaseuranta Palvelua, palvelua ja palvelua -> asiakkaan arvostamista Sisäinen markkinointi on tärkeätä Mitä et voi myydä omalle henkilökunnallesi, et voi myydä myöskään asiakkaillesi Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006 Tavoitteena on kanta-asiakkuus Kokonaisuus täytyy hallita Prosessien hallintaa Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006 Markkinaosaaminen Markkinaselvitys Markkina-analyysi Markkinaennusteet Markkinavaatimukset -> Tuoteidean ja liikeidean rakentaminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006