2. Markkinoiden käyttäytyminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Markkinoinnin perusteet
Advertisements

Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Koulutuksen järjestäjien yhdistyksen toiminta (
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Etene klikkaamalla hiiren vasenta näppäintä.
Osavuosikatsaus Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
©Tampereen kaupunki Tampereen kaupunki, tietohallinto Business with Public Information Oct 2, 2007, Tampere Tampereen kaupunki julkisen tiedon jakelijana.
Maailmanluokan osaamista nyt ja tulevaisuudessa Metsäteollisuuden koulutuslinjaukset Kesäkuu 2010.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
PK-kehittämispalvelut
Jussi Laitinen & Reko Martti
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Terveysliikunta alueellisena menestystekijänä
Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle.
Toimintajärjestelmän rakentaminen
Ykkönen Yhteistyössä 1Y
Nokia 6630 puhelimen musiikkiominaisuudet
Lapset näkyviin – alkuarviointi ja lasten osallisuus lastensuojelussa
11/20061 Erasmus Uusi Erasmus-ohjelma – osa Elinikäisen oppimisen ohjelmaa (LLP)
Markkinoiden kilpailukeinot
Tuotekehityksen prosessit ja niiden hallinta
Asiakkuudet luovalla alalla
Kaupan näkökulma logistiikkaketjun toimivuuteen Ok Arinan marketkauppa Arto Mustonen.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
TUOTTEISTAMINEN Leena Vainio Hämeen Ammattikorkeakoulu AKTIIVI hanke 4
Liiketoimintasuunnitelma
ENCORE Enhancing Organisational Project Cycle Management Competence and Regional Co- operation in International Projects.
Yritystoiminnan raportti
Taulukot Jukka Juslin © Jukka Juslin 2006.
© Humanistinen ammattikorkeakoulu NY-opinnot Turussa Annika Mäkelä Humanistinen ammattikorkeakoulu Kulttuurituotannon koulutusohjelma
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
METATEKSTI, METADISKURSSI = tekstiä tekstistä (Minna-Riitta Luukka 1992 ja 1995) Tieteellisetkään tekstit eivät ole pelkkiä faktakokoelmia, vaan niissä.
Liikuntapalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteetMittaritAikatauluVastuu- henkilö 1. KKI Saada vähän liikuntaa harrastavat aktivoitua liikunnan pariin.
SUOMEN SALAOJAKESKUS OY
Projekti: Iso rinkeli.
Projektin nimi: Iso rinkeli
Yhdessä tehokkaampaa palvelua – yhteistyöllä uusia mahdollisuuksia Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus,
Opetus- ja koulutuspalveluiden tavoitetila
OPISKELIJAKUNNAN SISÄINEN JA ULKOINEN VIESTINTÄ Mediatekniikan seminaari Janne Isopahkala.
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
SOME Case: Avance Johtamiskoulutus Pasi Aaltola JYU SOME-seminaari
Tuotteistaminen.
Työelämän kehittämishanke ”Taitopuisto III”. Hankkeen keskeinen tavoite Seudulla ja laajemminkin tunnettu ja arvostettu, asiakaslähtöinen, joustavasti.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Lännen Tehtaat Vuosi Tulos/osake , euroa IFRS.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Markkinoinnin perusteet
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Kulttuuri ja innovaatiot Satakunnan menestyksen lähtökohtina. Villilä Studiot Kulttuurin tuotteistaminen Satakunnassa Klusterianalyysi: –Prosessi,
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Nuorten osallisuus Ohjaamoissa
AUTTAMISSYSTEEMIT ASIAKKAIDEN JA PERHETERAPEUTTIEN SILMIN
Henkilöstö kilpailutekijänä
Kannattavuus on kaiken perusta Luento
Markkinointiajattelun kehittyminen
Yrityskuva ja viestintä
Visio tulevasta toiminnastamme…
Markkinointisuunnitelma
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Esityksen transkriptio:

2. Markkinoiden käyttäytyminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006

Markkinoinnin maailma Tuote/tarjooma osaaminen Asiakasosaaminen Kilpailijaosaaminen Johtamisosaaminen Viestinnän osaaminen Hinnoitteluosaaminen Saatavuusosaaminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006

Markkinointiajattelu ja - toiminnot Markkinointi = ajattelu- ja toimintatapa Ajattelutapa suhteet ja kannattavuus kestävät ja kannattavat asiakassuhteet kumppanuus ja verkostot suhteet omistajiin, henkilökuntaan, mediaan ja yhteiskuntaan Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006

Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006 Toimintatapa Markkinointimix tuotteet ja koko tarjooma hinnoittelu saatavuus viestintä henkilöstö ja palvelu Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006

Markkinoinnin perustotuudet Asiakkaasta on tullut markkinoinnin keskipiste 3/11 –sääntö 1/12 –sääntö 26/27 –sääntö 1-10-27 -sääntö Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006

Asiakassuuntainen yrittäjyys Asiakkaiden tarpeet ovat kaiken toiminnan lähtökohtana Palautetta on hankittava jatkuvasti Tuote tulee sopeuttaa asiakkaan tarpeisiin Jatkuva kilpailijaseuranta Palvelua, palvelua ja palvelua -> asiakkaan arvostamista Sisäinen markkinointi on tärkeätä Mitä et voi myydä omalle henkilökunnallesi, et voi myydä myöskään asiakkaillesi Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006

Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006 Tavoitteena on kanta-asiakkuus Kokonaisuus täytyy hallita Prosessien hallintaa Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006

Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006 Markkinaosaaminen Markkinaselvitys Markkina-analyysi Markkinaennusteet Markkinavaatimukset -> Tuoteidean ja liikeidean rakentaminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006