Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuKirsti Kähkönen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous 17.9.2015 Heli Kautonen
2
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähtökohtia Haasteet: Ihmisten ja median huomiota vaikea ennustaa ja mahdoton hallita Hyvä uutinen ei ole uutinen! Lobbaus on ihmissuhdetoimintaa, joka vie aikaa (tai rahaa) Finna-organisaatioiden vaihtelevat markkinointiresurssit Finna-toimiston tehtävänä markkinoida sisäänpäin (organisaatioiden mukaantulo) ja ulospäin (finna.fi:n tunnettuus) Toimintatapa Finnan markkinoinnissa ulospäin: Kaikki markkinoivat yhteistä Finnaa Sisällöt edellä (ne kiinnostavat enemmän kuin mikään systeemi) Toiminnan kautta (se että jotain tapahtuu, on kiinnostavampaa kuin se että jotain on olemassa) Verkostoja hyödyntäen: osallistuvat organisaatiot ja some Finna-toimisto auttaa brändiasioissa: logot, pohjia, yhteyksiä, jne.
3
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tilannekatsaus Finnan markkinointitoimenpiteet 2015 Finna-facebook avattu joulukuussa 2014 Kirjastopäivät 10.–11.6.2015 -> yleisten kirjastojen mukaantulo Finna @ Helsinki Design Week 11.9.2015 Artikkelit, blogikirjoitukset, uutiskirjeet, esitelmät, verkkosivut ym. Viestintätyöpajat 17.3. ja 15.9.2015 Kokemuksien ja näkemyksien jakaminen osallistuvien organisaatioiden kesken Yhteiset käytännöt ja mallit jakoon Brändinrakennuksen periaatteet, esim. Finna.fi
4
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Seuranta Finna Kansalliskirjaston mediaseurannassa Osumia 1.1.–31.8.2015 32 kpl Finnan facebook-sivu 775 tykkääjää 10.9.2015, kasvuvauhti 10/vko Keskimäärin 175 katsojaa/päivitys Suosituimmat päivitykset Finnan Facebook-sivulla: 1. Edith Södergrannin kuvat 4.4.2015, SLS (4300 näyttöä) 2. Jouluvalko-perinne 26.12.2014, Museovirasto (2500 näyttöä) 3. Autochrome-kuvat 31.5.2015, HKM, (1500 näyttöä)
5
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Miten tästä eteenpäin? Painopiste mukaatuloista käyttäjiin ja mediaan Finna-strategian 2017–2020 linjaukset Voimavarana osallistuvien organisaatioiden verkosto ja kaikki Finna-näkymät (“Finna-parvi”) Edellytyksenä hyvät kumppanuudet (mm. markkinointi- materiaalit, tapahtumat) ja pitkäjänteinen suhdetoiminta Kehitettävää: verkostomaisen markkinoinnin ja julkisuuskuvan hallinta →Syksyllä 2015: viestintäsuunnitelma →Uudelle strategiakaudelle laajempi viestintäohjelma/-stategia
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.