Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous 17.9.2015.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous 17.9.2015."— Esityksen transkriptio:

1 KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous 17.9.2015 Heli Kautonen

2 KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähtökohtia  Haasteet:  Ihmisten ja median huomiota vaikea ennustaa ja mahdoton hallita  Hyvä uutinen ei ole uutinen!  Lobbaus on ihmissuhdetoimintaa, joka vie aikaa (tai rahaa)  Finna-organisaatioiden vaihtelevat markkinointiresurssit  Finna-toimiston tehtävänä markkinoida sisäänpäin (organisaatioiden mukaantulo) ja ulospäin (finna.fi:n tunnettuus)  Toimintatapa Finnan markkinoinnissa ulospäin:  Kaikki markkinoivat yhteistä Finnaa  Sisällöt edellä (ne kiinnostavat enemmän kuin mikään systeemi)  Toiminnan kautta (se että jotain tapahtuu, on kiinnostavampaa kuin se että jotain on olemassa)  Verkostoja hyödyntäen: osallistuvat organisaatiot ja some  Finna-toimisto auttaa brändiasioissa: logot, pohjia, yhteyksiä, jne.

3 KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tilannekatsaus  Finnan markkinointitoimenpiteet 2015  Finna-facebook avattu joulukuussa 2014  Kirjastopäivät 10.–11.6.2015 -> yleisten kirjastojen mukaantulo  Finna @ Helsinki Design Week 11.9.2015  Artikkelit, blogikirjoitukset, uutiskirjeet, esitelmät, verkkosivut ym.  Viestintätyöpajat  17.3. ja 15.9.2015  Kokemuksien ja näkemyksien jakaminen osallistuvien organisaatioiden kesken  Yhteiset käytännöt ja mallit jakoon  Brändinrakennuksen periaatteet, esim. Finna.fi

4 KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Seuranta  Finna Kansalliskirjaston mediaseurannassa  Osumia 1.1.–31.8.2015 32 kpl  Finnan facebook-sivu  775 tykkääjää 10.9.2015, kasvuvauhti 10/vko  Keskimäärin 175 katsojaa/päivitys  Suosituimmat päivitykset Finnan Facebook-sivulla: 1. Edith Södergrannin kuvat 4.4.2015, SLS (4300 näyttöä) 2. Jouluvalko-perinne 26.12.2014, Museovirasto (2500 näyttöä) 3. Autochrome-kuvat 31.5.2015, HKM, (1500 näyttöä)

5 KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Miten tästä eteenpäin?  Painopiste mukaatuloista käyttäjiin ja mediaan  Finna-strategian 2017–2020 linjaukset  Voimavarana osallistuvien organisaatioiden verkosto ja kaikki Finna-näkymät (“Finna-parvi”)  Edellytyksenä hyvät kumppanuudet (mm. markkinointi- materiaalit, tapahtumat) ja pitkäjänteinen suhdetoiminta  Kehitettävää: verkostomaisen markkinoinnin ja julkisuuskuvan hallinta →Syksyllä 2015: viestintäsuunnitelma →Uudelle strategiakaudelle laajempi viestintäohjelma/-stategia


Lataa ppt "KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous 17.9.2015."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google