Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kulttuuri ja innovaatiot Satakunnan menestyksen lähtökohtina. Villilä Studiot Kulttuurin tuotteistaminen Satakunnassa Klusterianalyysi: –Prosessi,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kulttuuri ja innovaatiot Satakunnan menestyksen lähtökohtina. Villilä Studiot Kulttuurin tuotteistaminen Satakunnassa Klusterianalyysi: –Prosessi,"— Esityksen transkriptio:

1 Kulttuuri ja innovaatiot Satakunnan menestyksen lähtökohtina. Villilä Studiot 31.8.2005 1 Kulttuurin tuotteistaminen Satakunnassa Klusterianalyysi: –Prosessi, jossa käydään läpi hot spot- Satakunnan kohteet, esim Villilä, Pori Jazz, PDC –olemassa olevan tuotteistus (kartoitetaan esim 20 keskeisintä) –verkoston yhteistyökonseptin hahmottaminen –esim. gallerioiden, elokuvateattereiden yhteistyö –verkotetaan läheiset alat systemaattisesti, saadaan laajempi asiakaskunta esim.yhteislippu tms –klusterianalyysit teemoittain –verkostot yhteen pakettiin, jos nähdään järkeväksi – esim. voi tuottaa kulttuurikalenterin, jatkuvasti päivitettävä, käytetään eri medioita hyödyksi jakelussa –-miten hot spot kohteet valtakunnalisesti tuotteistetaan, globaalisesti markkinoidaan –brandaaminen

2 Kulttuuri ja innovaatiot Satakunnan menestyksen lähtökohtina. Villilä Studiot 31.8.2005 2 Kulttuurin tuotteistaminen Satakunnassa Foorumi: –Toimivan mallin löytäminen kulttalan osaamisen löytämiseksi, –tehdään yhteisiä hankkeita –ylittää rajoja Ihmiset ei tunne toisiaan, täytyy yhdistää voimat, jotta voidaan luoda innovaatioita –paikalliskulttuuri tutuksi –harmaa massa myös saatava mukaan –esim.Lastenkulttuuriverkostossa tulee esille hyvin toimijoiden yhteistyö, rahoituskuviot, koulutus ja kasvatus, esitteet, tapahtumat. Voisi benchmarkata Hybridiset teemat Satakuntaan –esim. residenssi

3 Kulttuuri ja innovaatiot Satakunnan menestyksen lähtökohtina. Villilä Studiot 31.8.2005 3 Kulttuurin tuotteistaminen Satakunnassa Kulttuuriteollisuuden koordinaattori –elinkeinokeskus, verkostomainen yhteistyö –mediariihi –elokuva, dokumentti, businessluovuus, mediakasvatus –yhteistyö matkailun kanssa, kulttuurimatkailu Kulttuuribussi, –mahdollisuudet ja sisällöt leviävät yli maakuntarajojen. Verkostomaista yhteistyötä, jossa myös markkinointia. Olisi mukana festivaaleilla tuomassa esille Satakuntaa –yhdistää harrastajat, ammattilaiset, markkinoinnin eri taiteenaloilta


Lataa ppt "Kulttuuri ja innovaatiot Satakunnan menestyksen lähtökohtina. Villilä Studiot Kulttuurin tuotteistaminen Satakunnassa Klusterianalyysi: –Prosessi,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google