Viestintästrategialuonnos Hallitus 21.3.2012 ja 30.5.2012 Valtuusto 24.3.2012.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhustyön keskusliitto kolmannen sektorin toimijana
Advertisements

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
KULTTUURI KUNTAORGANISAATION MUUTOKSESSA / Hanna-Mari Kokkonen.
Katja Mikkonen Kari Niklander
Mäntsälän Kokoomus ry Toimintasuunnitelma 2014
Alueellinen terveyden edistäminen - Etelä-Pohjanmaan malli
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
Elävä kaupunkikeskusta ry:n strategia 2010 – 2015 (viimeistely) Esitys hallituksen kokoukselle Strategiaryhmän valmisteluun perustuva toiminnanjohtaja.
Ehkäisevän päihdetyön verkoston strategia
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
EU-vaikuttaminen Suomessa
Keski-Uudenmaan teatteri KUT & TEOS-hankkeen hedelmät.
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Aikuistyön yksikkö aikuistyön päällikkö Antti Hytti.
Teemme tulevaisuutemme - yhdistyskierros syksy 2014.
Uusi, yhteinen yhdistys – AKKL&KJY 1/3 1.Toiminta-ajatuksena parantaa ammatillisen koulutuksen järjestämisedellytyksiä. Ammatillisen koulutuksen laadun.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Sosiaali- ja terveysjärjestöt kumppanina yhteispalveluissa Anu Kari Keski-Suomen sosiaali- ja terveyspolitiikan kehittämispäivät
Music Against Drugs ry Music Against Drugs ry on valtakunnallisesti lasten ja nuorten terveyttä ja sosiaalista hyvinvointia sekä osallisuutta edistävä.
KANSALAISVAIKUTTAMINEN
Mitä yhdistymissopimuksessa sovittiin ja millä tavoin EHYT ry:n strategiatyötä jatketaan? Toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi Valtuusto
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Sote -uudistus – missä mennään, miten & millä eteenpäin?
Ajankohtaiskatsaus ja yhdistymisen toteutuminen Valtuusto
Kulttuuri osana hyvinvointitoimintaa kunnassa
Viestintäsuunnitelma
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
1 Lapset ja nuoret lastensuojelun laadun määrittäjinä Maria Kaisa Aula Helsingin yliopisto
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Aihe 1. -hanke Nelivuotinen ( ) Kolmivaiheinen - toteutetaan kolmessa vaiheessa, kolmella pilottipaikkakunnalla, mukana kolme kieli- ja kulttuurivähemmistöä.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Sisäisen viestinnän merkitys työyhteisölle
VISIO ARVOT KEHITTÄMIS- TOIMET MISSIO Naisten aseman, sukupuolten välisen tasa-arvon ja tyttöjen ja naisten ihmisoikeuksien edistäminen yhdessä jäsenjärjestöjen.
Onko rakenteet kunnossa, vai romahtaako katto? Ajatuksia terveyden edistämisen rakenteista suunnittelija Nella Mikkonen.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
NUORISOTAKUU ON ASENNE!. Jokainen järjestö ja toimija voi osaltaan tehdä nuorisotakuusta totta. On monia keinoja auttaa nuoria löytämään oma paikkansa.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssi ry Hyvinkään kaupunki Lohjan Kaupunki Porvoon kaupunki Nuorisotutkimusseura Monialaisten yhteistyöverkostojen kehittämishanke.
Harjoittelukoulujen ja Opeko Oy:n yhteistyö. Agraarin perinteen kasvatuksen saaneet opettajat opettavat teollisissa rakenteissa postmoderneja nuoria jälkiteollisille.
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
Avoimen tiedon ohjelman viestintä. Pääviestit  Ohjelman pääfokuksena on tietovarantojen avaaminen  Kansalaisyhteisöt voivat rakentaa palveluja kansalaisille,
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
KANEN TOIMINTASUUNNITELMA
Selvät roolitukset ja työnjako helpottavat yhteistyötä Kiril Häyrinen
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
SUHO Mikä SUHO? Suomen harjoittelukoulujen opettajat ry
Music Against Drugs -päihdekasvatuskokonaisuuden kehittäminen
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
JÄRJESTÖLLINEN VAIKUTTAMINEN
Tietosuoja-asetuksen vaikutus ammattilaisten työhön verkossa
UNELMIEN LIIKUNTASEURA RY Unelmien urheilu- ja liikuntayhteisö TUL Nuoret Päättäjät 2017 Jyväskylä
Lääkehoidon päivä 2018 Teemana järkevä lääkehoito Vuonna 2018 Lääkehoidon päivä toteutetaan osana Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelman laajaa.
Uusi asukasvaikuttamisen toimintamalli Vantaalla
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
Yhteinen keittiö -hanke
Siviilivalmiusyksikön päällikkö Jussi Korhonen, SM/PEO
Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Yrityskuva ja viestintä
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Viestintäsuunnitelma
Brändi sosiaalityössä
Esityksen transkriptio:

Viestintästrategialuonnos Hallitus ja Valtuusto

Tausta Varsinainen EHYT ry:n strategiaprosessi on tarkoitus viedä läpi keväällä 2014 pidettävään varsinaiseen yhdistyksen kokoukseen mennessä. Viestintästrategiatyö pohjaa yhdistymisvalmistelun yhteydessä tehtyihin strategisiin linjauksiin. Viestintästrategia esitellään valtuustolle ja se viimeistellään kokouksessa saadun evästyksen pohjalta hallituksen päätettäväksi.

Viestinnän vahvuudet Yhteiskunnallisen vaikuttamisen perinne Alueellisuus ja valtakunnallisuus Jäsentiedottamisen rakenteet ja kokemus Henkilöstön laaja-alainen osaaminen Henkilöstön vastuuttaminen myös viestintään soveltuvin osin Viestintäsuunnitelmien käyttö aktiivisena työkaluna Sosiaalisen median hyödyntäminen Yhteistyökumppaneiden hyödyntäminen Tuotteistaminen Julkaisut (mm. Terveys, Myötäote) Kohderyhmien tunnistaminen ja lähestyminen Perustajajärjestöjen mediasuhteet Asiasisällön monipuolisuus ja laaja-alaisuus

Ydinviesti Jokainen meistä rakentaa suomalaista päihdekulttuuria päivittäisillä valinnoillaan. vaihtoehtona ollut myös: Suhde päihteisiin määritellään joka päivä

Kohderyhmät Kansalaiset/suuri yleisö Kuten nuoret, opiskelijat, aikuisväestö, eläkeläiset, syrjäytymisvaarassa olevat, työyhteisöt, perheet, aikuisväestö,, muut verkostot Ammattilaiset Kuten sosiaali- ja terveydenhuollon alan toimijat, opettajat, viranomaiset, kaupalliset yritykset Päättäjät Kuten valtionhallinto, kuntapäättäjät, eri hallintokunnat, ept-yhdyshenkilöt, kansanedustajat/ministerit, eu-edustajat, poliitikot, kunnat, rahoittajat Media Kuten lehdistö, sähköiset kanavat, sosiaalinen media, tapahtumat Oma hallinto Kuten henkilöstö, jäsenjärjestöt, sidosryhmät

Ydinviestin kohdentaminen, esim. Kansalaiset/suuri yleisö Saat EHYT ry:ltä tietoa, tukea ja apua päivittäisiin valintoihin Päihteiden käytöllä on tutkitusti yhteys terveyteen ja elämänlaatuun. Mitä vähemmän käytät, sitä paremmin voit. Nuoret eivät saisi käyttää ollenkaan Ammattilaiset Sinun työtäsi tarvitaan Yhteistyö EHYT ry:n ja sen kumppaneiden kanssa antaa sinulle asiantuntevaa tukea ja tietoa, johon voit luottaa Päättäjät: Tunne vastuusi ja osoita se päätöksilläsi Päihdeongelmien ehkäisy ja kansalaisten hyvinvointi tulee olla mukana päätöksenteossa Perusta päätöksesi tutkittuun tietoon ja luotettaviin kokemuksiin Media Suhde päihteisiin määritellään päivittäin, viestinnällä on iso merkitys yksilön valinnoille Etsi ja välitä rehellistä, monipuolista ja luotettavaa tietoa Oma hallinto Jokaisen työpanos on tärkeä riippumatta työntekijän asemasta organisaatiossa tai toimipaikasta Avaintoimijan rooli velvoittaa Eri kohderyhmille suunnattu kohtaavan ja vaikuttavan toiminnan muodostama kokonaisuus on EHYT ry:n vahvuus

Viestinnässään EHYT ry on: Asiantunteva Asiallinen Rehellinen Puoluepoliittisesti sitoutumaton Johdonmukainen Tutkittuun tietoon nojaava/luotettava Kantaaottava Kohderyhmän huomioon ottava Rento Yllättävä Yksilöllisiä valintoja kunnioittava Uudistuskykyinen ja -haluinen Positiivinen – varsinkin nuorille Median tärkein tietolähde alalla

Uhat ja riskit EHYT ry:n viestinnässä näitä uhkia ovat muun muassa Alkoholiteollisuuden yliote Marginalisoituminen kapea-alaiseksi, epäkiinnostavaksi Viestinnän vastuun hajanaisuus Yhteisen näkemyksen puute Oikean tiedon puute Uutiskynnys ei ylity Mielikuva harmaista virkamiehistä ja kukkahattu-tädeistä Alueellinen verkko ei pidä Tuotetaan liikaa tietoa – vastaanottajien ähky Oman uskon puute Osaamisen pinnallisuus Kokonaisvaltainen yhteiskunnallinen viesti ei mene läpi

Hankkii jäseniä ja kumppaneita Aktivoi vapaaehtoisia On houkutteleva kumppani kunnille ja paikallisille päättäjille Ottaa keskusteluun mukaan eri tahoja ja mahdollistaa laajan, vuorovaikutteisen, toimenpiteisiin johtavan keskustelun Mielletään avaintoimijana On kanavatietoinen Hallitsee mediasuhteet Huolehtii sisäisestä osaamisesta ja tietopääomasta Tunnetaan valtakunnallisena, alueellisena ja kansainvälisenä toimijana Hallitsee mahdollisimman hyvin ansaitun, ostetun ja oman median Tulee tunnetuksi uutena järjestönä Välittää tietoa palveluistaan ja osaamisestaan Sitouttaa henkilökuntaa ja muita sidosryhmiä Ottaa haltuunsa alan puheenjohtajuuden sekä aloittamalla keskusteluja että ottamalla niihin osaa Käyttää tehokkaasti hyväkseen oikeuksiaan vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin oman arvomaailmansa mukaisesti Nousee median edustajan mieleen ensimmäiseksi, kun hän haluaa tietoja tai kannanoton ehkäisevästä päihdetyöstä Syventää asiantuntemustaan organisaation kaikilla tasoilla Pitää huolta sisäisestä yhtenäisyydestä Viestinnän tavoitteita

Kanavia Mediaviestintä Omat julkaisut (sisäiseen ja ulkoiseen viestintään) Omat verkkosivut Muu verkkoviestintä Uutiskirje Sosiaalinen media Messut ja tapahtumat Intranet Sisäiset koulutus- ja vastaavat tapahtumat Esitteet Mainonta ja markkinointi Verkostot Sisäiset tietojärjestelmät Kokoukset ja palaverit (omat, kumppanit, hallintoelimet) Toimitilat

Avainkysymyksiä Sisäinen viestintä -Yhteisen kulttuurin rakentaminen, hyvä työilmapiiri, keskinäinen arvostus, tiedonsaannin helppous ja tiedon löydettävyys, hyvät työskentelyolosuhteet, yhteiset tavoitteet, vastuiden selkeys. Jäsenjärjestöviestintä -EHYT ry:n omistajina ja päätöksentekijöinä sekä kohderyhmä että viestinviejiä. Alueverkoston voima EHYT ry:n vaikuttamisessa, viestinnän mutkattomuus ja yhteistyön luontevuus.