Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHelmi Melasniemi Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
aihe 1
2
-hanke Nelivuotinen (2014-2017) Kolmivaiheinen - toteutetaan kolmessa vaiheessa, kolmella pilottipaikkakunnalla, mukana kolme kieli- ja kulttuurivähemmistöä. Monitoimija-hanke (seitsemän koulutyötä tekevän järjestön yhteishanke) Tavoite: Kulttuurisensitiivinen ja osallisuutta edistävä ehkäisevän päihdetyön toimintamalli kasvatusyhteisöjen tueksi. Kohderyhmät: 5.- ja 6.-luokkalaiset lapset sekä heidän läheiset kasvatusympäristöt, etenkin koti ja koulu. 2
3
aihe Kolmivaiheinen 3 2014-20152015-20162016-20172017 Turun alueJoensuuVantaaSuomi 100 v. Ruotsinkielinen kulttuurivähem- mistö Venäjänkielinen kulttuurivähem- mistö Somalinkielinen kulttuurivähem- mistö Kulttuurisesti ja kielellisesti monimuotoinen Suomi
4
aihe Työntekijät ja muut resurssit Projektipäällikkö (EHYT ry, pysyy samana koko hankkeen aikana) Aluetyöntekijä (EHYT ry, henkilö vaihtuu alueen ja kieliryhmän mukaan) 4 järjestöä x 2 kk/vuosi, 1 järjestö x 4kk/vuosi (asiantuntijarooli) Ohjausryhmä (yksi edustaja/kumppanijärjestö) Emma&Elias-ohjelma (tukea, apua ja koulutusta) 4
5
aihe Monitoimijuus 5 Taustaselvitys (EHYT ry) Uudet mallit (MLL ja Vanhempain- liitto) Viestintä (Raittiuden Ystävä ry) Kansainväliset verkostot (NMKY) Arviointi (Koulutus Elämään - säätiö) Yhteiskunnallinen markkinointi (Music Against Drugs ry)
6
aihe Vuosisykli - Yhteiskunnallisen markkinoinnin prosessia seuraten 6 Huhti-elokuu Määrittelyvaihe Taustatiedon kerääminen ja analysointi (HUBU lapsille ja kysely vanhemmille). Syys-joulukuu Kehittäminen ja suunnittelu Uusi päihdekasvatuksen toimintamenetelmän pilotointi. Paikalliset viestintäkampanjat. Tammi-maaliskuu Toteutus Uuden toimintamenetelmän juurruttaminen alueelle ja levittäminen. Alueelliset viestintäkampanjat. Huhti-toukokuu Arviointi Raportointi Laajempaa viestintää. Syksy Seuranta Miten toimintamenetelmä on jäänyt elämään alueille, miten se on levinnyt.
7
aihe Joensuun alueella 2015-2016 1.Tiedonkeruu oppilailta, vanhemmilta ja koulujen henkilökunnalta (Hubu-tunnit ja kyselyt) kevät 2015 2.Uuden mallin kehittäminen 5.-6.-luokkalaisille ja heidän kasvatusyhteisöilleen kesä 2015 3.Pilotointi kouluissa syksy 2015 4.Valmis malli kaikkien hyödynnettäväksi tammikuu 2016 5.Henkilöstökoulutukset, levitys ja juurruttaminen kevät 2016 6.Mediakampanjat – vaikuttaminen asenteisiin syksy 2015 ja kevät 2016 7
8
aihe Pilottikoulut 5.-6.-luokkalaiset oppilaat saavat osallistua Hubu®- päihdekasvatustunneille, vanhemmat ja opettajat saavat kertoa mielipiteensä kyselyiden kautta 5.-6.-luokkalaiset saavat osallistua uuden mallin pilotointiin (lisää päihdekasvatusta) vanhemmille järjestetään vanhempainilta koulun henkilökunnalle järjestetään koulutustilaisuus koulut saavat käyttöönsä päihdekasvatusmallin ja - materiaalin (suomeksi ja venäjäksi), joka on kehitetty yhdessä heidän kanssaan 8
9
aihe Tule mukaamme! Päihdekasvatus kouluissa edistää lasten ja nuorten terveyttä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Et ole päihdetyössä yksin, sillä voit hyödyntää eri tahojen asiantuntemusta. 9
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.