Paikallistaloushanke Tiedotustilaisuus Elintarvikkeiden suorempi tie kuluttajille
Lassilan tila Lassilan suvulla vuodesta 1697 Suoramyyntiä käytännössä kokoajan – Heinä, voi, maito – Kananmunat – Viljatuotteet, rehut – Valkuaistuotteet, öljytuotteet Sato jalostetaan itse ja myydään mahdollisimman suoraan kuluttajille – Tilamyymälä, postimyynti, luomukaupat ja ruokapiirit
Suoramyynti Tuotteet läheltä ilman välikäsiä kuluttajille – Tuoreus, hinta, kuljetukset Tuotteella on kasvot – Kuluttajan kosketus maaseutuun Mahdollisuus vaikuttaa tuotantotapaan – Eettisyys, ekologisuus Mahdollisuus saada kohtuullinen toimeentulo – Sosiaalinen oikeudenmukaisuus = reilu kauppa
Suoramyynnin perinteet Torikauppa Osuuskunnat Säilyneet hyvin – Mm. Keski- ja Itä-Euroopassa Hyvinvointia maaseudulle – Imago, paikallistalous, kehitys Vaikutusmahdollisuus omaan elämään
Suoramyynnin tulevaisuus Tilamyymälät Jatkojalostus Yhteistyö – Kuljetukset, markkinointi, jatkojalostus, kauppa Eettinen kauppa viljelijöiden ja kuluttajien käsissä Ravinteiden kierrätys Mahdollisuus parempaan ja mielekkäämpään tulevaisuuteen
Paikallistaloushanke Kartoittaa yhteistyötahot ja tarpeet Luo kontakteja Ideoi ja kehittää uusia toimintamalleja Selvittää ongelmakohtia Edistää luomulähiruoan markkinoita Luo uskoa tulevaisuuteen toimijoiden keskuudessa!