Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kaupankäynnin eri muotoja
2
Tavaratalo Vähittäismyymälä joka myy monen eri alan tavaroita
Pinta-ala vähintään 2500m2.
3
Hypermarket Päivittäistavarat muodostavat pääosan myynnistä. 2500m2
4
Supermarket Ruoan myyntiin keskittynyt kauppa.
Pinta-ala vähintään 400m2
5
Valintamyymälä Päivittäistavarakauppa Pinta-ala alle 400m2
6
Laatikkomyymälä eli varastomyymälä
Myy perustuotteita ja satunnaisesti myös käyttötavaraa tai jopa erikoistavaraa
7
Liikennemyymälä Huoltamon yhteydessä sijaitseva päivittäistavaramyymälä
8
Lähikauppa tai kyläkauppa
Pienissä taajamissa sijaitseva päivittäistavarakauppa Kaupunkikeskuksissa on myös niin sanottuja kivijalkakauppoja
9
Erikoismyymälä Erikoistavaroita myyvä kauppa
10
Suoramyyntiä Internetkauppaa ja postimyyntiä.
Suoramyynniksi voidaan kutsua myös erilaisilla kutsuilla (esim. Tupperware) tehtävää kauppa
11
Maatilat Myyvät tuotteitaan suoraan asiakkaille.
12
Kioski Pinta-alaltaan alle 100m2
Kioskiasetus rajoittaa kioskien valikoimaa.
13
Franchising Franchising on yrittämistä.
Franchising toimintaa on kolmea tyyppiä. Tuotenimen Käyttönimen voi ostaa (Esim. Hard Rock Cafe) Jakelutien ja siihen usein tuotteen valmistuslisenssin voi ostaa (esim. Coca-Cola). Liiketoiminta- Konseptin ostaminen on voimakkaimmin kasvava franchising- tapa. Siinä ostetaan käyttöoikeus koko liiketoimintamalliin (esim. Kotipizza) Franchising liikkeitä on esim. Subway, Mäkkäri, Hesburger, Chico’s jne.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.