Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kaupankäynnin eri muotoja

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kaupankäynnin eri muotoja"— Esityksen transkriptio:

1 Kaupankäynnin eri muotoja

2 Tavaratalo Vähittäismyymälä joka myy monen eri alan tavaroita
Pinta-ala vähintään 2500m2.

3 Hypermarket Päivittäistavarat muodostavat pääosan myynnistä. 2500m2

4 Supermarket Ruoan myyntiin keskittynyt kauppa.
Pinta-ala vähintään 400m2

5 Valintamyymälä Päivittäistavarakauppa Pinta-ala alle 400m2

6 Laatikkomyymälä eli varastomyymälä
Myy perustuotteita ja satunnaisesti myös käyttötavaraa tai jopa erikoistavaraa

7 Liikennemyymälä Huoltamon yhteydessä sijaitseva päivittäistavaramyymälä

8 Lähikauppa tai kyläkauppa
Pienissä taajamissa sijaitseva päivittäistavarakauppa Kaupunkikeskuksissa on myös niin sanottuja kivijalkakauppoja

9 Erikoismyymälä Erikoistavaroita myyvä kauppa

10 Suoramyyntiä Internetkauppaa ja postimyyntiä.
Suoramyynniksi voidaan kutsua myös erilaisilla kutsuilla (esim. Tupperware) tehtävää kauppa

11 Maatilat Myyvät tuotteitaan suoraan asiakkaille.

12 Kioski Pinta-alaltaan alle 100m2
Kioskiasetus rajoittaa kioskien valikoimaa.

13 Franchising Franchising on yrittämistä.
Franchising toimintaa on kolmea tyyppiä. Tuotenimen Käyttönimen voi ostaa (Esim. Hard Rock Cafe) Jakelutien ja siihen usein tuotteen valmistuslisenssin voi ostaa (esim. Coca-Cola). Liiketoiminta- Konseptin ostaminen on voimakkaimmin kasvava franchising- tapa. Siinä ostetaan käyttöoikeus koko liiketoimintamalliin (esim. Kotipizza) Franchising liikkeitä on esim. Subway, Mäkkäri, Hesburger, Chico’s jne.


Lataa ppt "Kaupankäynnin eri muotoja"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google