SSKKY laadunhallintajärjestelmän itsearviointi 2014 Elise Anttalainen-Kulmala Mikko Kaskari
Periaatteet Johdon sitouttaminen itsearviointiin Monenlaisia näkökulmia ryhmiin Omistaja, johto, opetushenkilöstö, tukipalveluhenkilöstö, opiskelijat, työelämän ja sidosryhmien edustus Aikuisopiston, ammattiopiston, oppisopimuskeskuksen näkökulmat Tehdään kunnolla
Arvioinnin eteneminen 1.Päätettiin ketkä vastaavat arvioinnin suunnittelusta ja järjestelyistä 2.Suunnitelma itsearviointiryhmien kokoonpanosta, huomioon arvioitavat osa- alueet 9 kpl 3.Johtoryhmälle kerrottiin itsearvioinnin periaatteet, samalla he hyväksyivät suunnitelman itsearviointiryhmistä 4.Ryhmien kokoontumisen aikataulu
Arvioinnin eteneminen 4. Ryhmien arviointi-istunnot (kriteerit etukäteen sähköpostissa, aluksi lyhyt selvitys mistä kyse) Itsearvioinnin ja kriteerikommenttien kirjuri Ensin näyttö, sitten taso Sskky johtoryhmä + hallituksen pj arvioivat kohdat 1, 2, 5 ja 6 kohta 3 kohta 4 perustehtävä (peruskoulutus, nt, muu koulutus, TE kehittämistehtävä, erityisopetus + tukipalvelut, hanketoiminta johtoryhmä arvioi perustehtävien laadunhallinnan yleisen osuuden, ) 5. Johtoryhmä teki viimeisen arviointi-istunnon yhteydessä alustavan kehittämissuunnitelman 6. Itsearviointi tietokantaan
Lukuja 9 ryhmäistuntoa Ryhmissä yhteensä 41 henkilöä Arviointiryhmän kokoontumisaika 2-3t Käytetty kokonaisaika: - 5 päivää - noin 160 henkilötyötuntia
Mitä toisin keväällä 2015 Ryhmien kokoontumisajat kalenteriin jo syksyllä 2015 Ryhmien kokoontumiset kuukauden ajanjaksolle Arviointi suoraan OPH:n tietokantaan Vaihdetaanko ryhmän jäseniä / Tarvitaanko pieni koulutus ryhmiin kutsutuille?