Www.sskky.fi SSKKY laadunhallintajärjestelmän itsearviointi 2014 Elise Anttalainen-Kulmala Mikko Kaskari.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uraohjaus Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskuksessa
Advertisements

LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
Kokemuksia sähköalan näytöistä Oppilaitoksessa ja työssäoppimispaikalla.
PRIIMA -kehittämispäivä
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Uudistuva sosiaalihuoltolaki ja työelämäosallisuus
VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ajankohtaispäivä HBC Hattulantie 2, Helsinki Rahoitus- ja vakuutusalan tutkintotoimikunta 8496.
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Vertaisarvioinnin arviointia Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät ry:n kevätseminaari Krista Hanski Koulutussuunnittelija, projektipäällikkö.
OPISKELIJAN ARVIOINTI työssäoppiminen näyttö
Miten menetellä ongelmatilanteissa
Virvatuli-koulutusseminaari Anna-Elina Lavaste, rehtori
KR / helmikuu Luottamusmiesten info Ajankohtaista: Työllisyys- ja kasvusopimus:
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Laatukriteerien pilotointi ja itsearvioinnin toteutus KAOssa Esa Oikarinen Koulutuspäällikkö Kainuun ammattiopisto.
Näytöt Kiipulan ammattiopiston puutarhatalouden yksikössä
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
TUTTI - TietotUrvallisuuden iTsearvioinTivälIne v 1.0 ©2012 Kimmo Rousku sivu 1(8) TietotUrvallisuuden iTsearvioinTivälIne Pisteytysapuvälineet.
Perhetyöntekijä sosiaalityöntekijän työparina lastensuojelutarpeen selvityksessä ja arvioinnissa Lastensuojelun avohuollon ja perhetyön kehittämisyksikköhanke.
1 4. Itsearviointiprosessi - yhteys sopimusohjaukseen Osallistujat/kohderyhmä Sosiaali- ja terveystoimen kaikki tulosalueet osallistuvat itsearviointiprosessiin.
Opintopolku.fi Kysymyksiä ja käytäntöjä siirtovalinnoista Opintoasiainpäivät Anu Holvikivi, HY & Ulla Lehtonen, OPH.
Toimivia ratkaisuja – monenlaisia ja tuottavia malleja ja onnistuneita urapolkuja on jo olemassa Maahanmuuttajataustaisen opiskelijan ohjaaminen ja tuki.
Ilkka Virtanen Vaasan yliopisto & KKA:n Erikoistumisopintolautakunta1 Erikoistumisopintojen arviointi ja akkreditointi Yliopistojen täydennyskoulutuskeskusten.
Kriittinen menestystekijämittari/arvioinnin kriteeritavoiteseurantavastuu Opiskelijoiden työllistyminen Kyselyt valmistuville opiskelijoille Tuloksellisuusrahoitus,
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
Päiväkeskustoiminnan tutkimushanke Sininauhaliitto Tutkija Aki Rogel.
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA YMPÄRISTÖJÄRJESTELMÄTYÖSTÄ
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Toiminnan suunnittelu
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Nuorisotilojen auditointi Hämeenlinnan kaupungin nuorisopalvelut 2014 Mikko Virta (Vaasa )
Työpaikkakouluttajan ABC
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Työpaikkakouluttajan ABC
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
3D-mallinnus ja -tulostus tulevaisuuden ammattilaisen osaamispakkiin –seminaari
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
4/1/2015 Kv-toiminta Kiipulan ammattiopistossa Opiskelijoiden ja henkilöstön liikkuvuus –Comenius (1 hanke), LdV (4 hanketta), OPH Kv-kehittämishankkeet.
CRM-työryhmä. HANKKEEN TAVOITE KEHITTÄÄ JA PARANTAA JO OLEMASSA OLEVAA INREO- JÄRJESTELMÄÄ joustavaksi helppokäyttöiseksi siten, että sillä voidaan seurata.
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
LARK 3 – hanke Tavoitteet ja tulokset. Hankeverkosto Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia Haaga Instituutti-säätiö/Ravintolakoulu Perho Helmi Liiketalousopisto.
MIKSI ARVIOINTIA TEHDÄÄN? Arvioinnilla saadaan tietoa siitä, mitä tuloksia toiminnalla on saatu aikaan ja miten toimintaa tulisi kehittää. Tietoa oman.
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
LAADUNHALLINTA- JÄRJESTELMIEN ARVIOINNIN TULOKSET Anu Räisänen Aila Korpi
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
TOY Työssäoppiminen Yrittäjänä Esimerkkinä SASKY/Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Dialoog
Ajankohtaista Jyväskylän yliopiston laatutyössä
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Milloin oppisopimuskoulutus on hyvä vaihtoehto
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Itsearvioinnin toteutus pilotoinnissa
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Esityksen transkriptio:

SSKKY laadunhallintajärjestelmän itsearviointi 2014 Elise Anttalainen-Kulmala Mikko Kaskari

Periaatteet Johdon sitouttaminen itsearviointiin Monenlaisia näkökulmia ryhmiin  Omistaja, johto, opetushenkilöstö, tukipalveluhenkilöstö, opiskelijat, työelämän ja sidosryhmien edustus  Aikuisopiston, ammattiopiston, oppisopimuskeskuksen näkökulmat Tehdään kunnolla

Arvioinnin eteneminen 1.Päätettiin ketkä vastaavat arvioinnin suunnittelusta ja järjestelyistä 2.Suunnitelma itsearviointiryhmien kokoonpanosta, huomioon arvioitavat osa- alueet  9 kpl 3.Johtoryhmälle kerrottiin itsearvioinnin periaatteet, samalla he hyväksyivät suunnitelman itsearviointiryhmistä 4.Ryhmien kokoontumisen aikataulu

Arvioinnin eteneminen 4. Ryhmien arviointi-istunnot (kriteerit etukäteen sähköpostissa, aluksi lyhyt selvitys mistä kyse)  Itsearvioinnin ja kriteerikommenttien kirjuri  Ensin näyttö, sitten taso  Sskky johtoryhmä + hallituksen pj arvioivat kohdat 1, 2, 5 ja 6  kohta 3  kohta 4 perustehtävä (peruskoulutus, nt, muu koulutus, TE kehittämistehtävä, erityisopetus + tukipalvelut, hanketoiminta  johtoryhmä arvioi perustehtävien laadunhallinnan yleisen osuuden, ) 5. Johtoryhmä teki viimeisen arviointi-istunnon yhteydessä alustavan kehittämissuunnitelman 6. Itsearviointi tietokantaan

Lukuja 9 ryhmäistuntoa Ryhmissä yhteensä 41 henkilöä Arviointiryhmän kokoontumisaika 2-3t Käytetty kokonaisaika: - 5 päivää - noin 160 henkilötyötuntia

Mitä toisin keväällä 2015 Ryhmien kokoontumisajat kalenteriin jo syksyllä 2015 Ryhmien kokoontumiset kuukauden ajanjaksolle Arviointi suoraan OPH:n tietokantaan Vaihdetaanko ryhmän jäseniä / Tarvitaanko pieni koulutus ryhmiin kutsutuille?