Ryhmätehtävä −Park, S. H., & Ungson, G. R. 2001. Interfirm Rivalry and Managerial Complexity: A Conceptual Framework of Alliance Failure. Organization.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Nuoret, ulkopuolisuus ja minäpystyvyys
Advertisements

Sosiaaliset taidot Elinikäiset oppimisen kontekstissa sosiaaliset taidot ovat avainasemassa. Nostamme esille neljä lähestymistapaa konseptissamme: Itseohjautuva.
ELINKEINOELÄMÄN TUTKIMUSLAITOS THE RESEARCH INSTITUTE OF THE FINNISH ECONOMY Vaikuttaako kokonaiskysyntä tuotavuuteen? Kommentti Jussi Ahokkaan esitykseen.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Suhdannekatsaus maaseudun yritysten kannattavuuteen ja rahoitustilanteeseen 2009/2010 Perttu Pyykkönen Pellervon taloudellinen tutkimuslaitos Maaseudulta.
Yritysten välinen yhteistyö 30. 1
Visuaalinen analytiikka Case: Alkon myymälöiden segmentointi
Work/Non-Work Interface: A Review of Theories and Findings
Ehkäisevän päihdetyön verkoston strategia
Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten liiketoimintasuunnitelman laatimisohjelma Yritysjohdon apuväline liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen Työkalu.
Hallinnon kehittämisen uudet tuulet
Yritysten välinen yhteistyö Yritysyhteistyön perusmallit Yhteistyön kehittyminen Heidi Tuominen.
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
ENCORE Enhancing Organisational Project Cycle Management Competence and Regional Co- operation in International Projects.

ELINKEINOELÄMÄN TUTKIMUSLAITOS THE RESEARCH INSTITUTE OF THE FINNISH ECONOMY Perhevapaiden epäsuorat kustannukset yrityksille Mika Maliranta (Etla) Perhevapaiden.
A Rakenteiden fysiikka ja mekaniikka (3op) Syksy 2013
Lempäälän keskustan kehittäminen
Perhevapaiden käyttö ja suorat kustannukset yrityksille Sami Napari (Etla) Perhevapaiden kustannukset –seminaari, Helsinki
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Skills-laivaseminaari Yrittäjyyskasvatus ammatillisen koulutuksen näkökulmasta Paula Kyrö Yrittäjyyskasvatuksen professori Aalto Yliopisto, Kauppakorkeakoulu.
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Akatemiasta markkinapaikalle – käytännön kokemuksia Seppo Honkapohja, Suomen Pankki Esitetyt mielipiteet.
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
Yritysten välinen yhteistyö 23. 1
KASVUINNO Keskipohjalaisten pk-yritysten innovaatioiden, kilpailukyvyn ja kansainvälistymisen kehittäminen.
Seuraava sivu Tekijä Marina Green-Järvinen, Tietotekniikka-ja kommunikaatiokeskus Tikoteekki.
AINEISTOLÄHTÖINEN (eli LAADULLINEN) TUTKIMUSPROSESSI
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Auditoinnin vaikutuksista Laadunvarmistusjärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Helsinki Riitta Pyykkö.
IPR arvonmäärityksestä
Kvali-työpaja Laadullinen asennetutkimus
Luento 7: - Tenttiin valmistautuminen / yhteenveto kurssista
Terveysvaikutusarviointi kaikessa päätöksenteossa Jouni Tuomisto, Mikko Pohjola YMAL.
HydMET-kurssi Lähihetkiennustaminen* *nowcasting Janne Kotro Kaukokartoitus/ Kaukomittausten sääsovellukset.
JOHDATUS VÄHEMMISTÖJEN HISTORIAAN. RYHMÄT Historia = Ihmisryhmien käyttäytymistä ja psykologiaa Kaikki ihmiset kuuluvat ryhmiin Ryhmä on toisenlainen.
© SUOMEN AKATEMIA 1 Julkisen tutkimusrahoituksen toimijat Suomessa.
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
Tutkimuslaitosten ja yliopistollisten sairaaloiden liittyminen OKM- julkaisutiedonkeruuseen Olli Poropudas Opetus- ja kulttuuriministeriö Helsinki.
Asiantuntijayrittäjyyden monimuotoisuus
Johdon laskentatoimen erityiskysymyksiä
Ympäristöministeriö ja Suomen Kuntaliitto Seudun kuntien yhteinen maapolitiikka - Kuntien maapolitiikan yhteistyön mahdollisuudet ja haasteet.
Miten vaikutuksia mitataan?
KoulutusPotkuri+ Neuvontapalvelut alkaville ja toimiville yrityksille Turun seudun yrityspalvelukeskus Potkurissa - yhden paikan periaatteella - yrityksen.
RESEARCH UNIT FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY KOULUTUSTEKNOLOGIAN TUTKIMUSYKSIKKÖ Creative Collaboration Seminaari V-Lab Shared.
OKM:n julkaisutiedonkeruun tarkoitukset Hannu Siren, johtaja Opetus- ja kulttuuriministeriö Helsinki.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Mallit ja teoriat Idealisaatiot, abstraktiot, isolaatiot, konstruktiot.
St. Amant (1999): Planning and User Interface Affordances
© Kaupan liitto 2009 Presentaation nimi1 Suurin osa kaupan yrityksistä on hyvin pieniä yritystä 2009 Lähde: Tilastokeskus, Yritysrekisteri.
Heidi Forsström-Tuominen
Ryhmätehtävä Jarillo, J. C On Strategic Networks. Strategic Management Journal, 9: 31 – 41. Kysymykset: Mikä on strateginen verkosto Jarillon mukaan?
Matka-ajat ja etäisyydet saavutettavuuden mittareina - Poimintoja väitöskirjastani Maria Salonen Geotieteiden ja maantieteen laitos, HY
LUKIOESITTELY VANHEMMILLE VIHERLAAKSON LUKIO
Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Arna.
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Kilpailumuodot Toni Uusimäki TÄYDELLINEN KILPAILU Teoreettinen malli, täydellinen kilpailu erittäin harvinaista Torikauppa(vihannesten ja marjojen.
ENNAKKOTIETOJA SYYSKUUSSA 2013 JULKAISTAVASTA T-MEDIAN LUOTTAMUS & MAINE -TUTKIMUKSESTA: Julkaisemme yhdessä Talouselämän kanssa listan Suomen hyvä- ja.
Yrityksen projektisuunnitelma
Vesa Kanninen / Aalto-yliopisto Monikeskuksisuus, keskusverkko
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
Persoonallisuuspsykologian peruskysymyksiä (kertaus)
Strategisen hyvinvoinnin johtaminen
Hyvien käytäntöjen dialogit Yhdessä eteenpäin työpaja 25. 4
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
Henkilöstö kilpailutekijänä
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
Projektin yleiskuvaus
Matematiikan oppimisvaikeudet
Työskentelyn tuloksia
Esityksen transkriptio:

Ryhmätehtävä −Park, S. H., & Ungson, G. R Interfirm Rivalry and Managerial Complexity: A Conceptual Framework of Alliance Failure. Organization Science, 12: 37 – 53. −Pohdintakysymykset 1.Minkälaisia ongelmia yhteistyön epäonnistumisen tutkimiseen liittyy? 2.Minkälaisen yhdistävän mallin tutkijat esittävät? (kuva 1) 3.Minkälainen yhteistyö onnistuu todennäköisimmin? 4.Mitä ovat ex ante –tekijät tutkijoiden mallissa? 5.Mitä ovat in situ –tekijät tutkijoiden mallissa? 6.Mitä ovat ex post –tekijät tutkijoiden mallissa? Heidi Tuominen

Park & Ungson, 2001: Minkälaisia ongelmia yhteistyön epäonnistumisen tutkimiseen liittyy? −Systemaattisen ja kokonaisvaltaisen yhteistyön epäonnistumisen viitekehyksen puuttuminen −Epätarkat ja ristiriitaiset tulkinnat ja mittarit epäonnistumisen syistä −Objektiiviset mittarit −Subjektiiviset mittarit −Prosessimittarit −Erilaiset analyysitasot, teoreettiset kysymykset ja aikajänteet −Yhteistyötilanteiden moniulotteisuus ja -tulkintaisuus −Eri alojen kehysten yhdistämisen puuttuminen −Suuri määrä erilaisia ja eri alojen teorioita −Vähän yhtenäistämistä teorioiden ja alojen välillä −Kokonaiskuvan puuttuminen Heidi Tuominen

Park & Ungson, 2001: Minkälaisen yhdistävän mallin tutkijat esittävät? Heidi Tuominen

Park & Ungson, 2001: Minkälainen yhteistyö onnistuu todennäköisimmin? −Alhainen yritysten välinen kilpailu −Yritysten tarpeet ja strategiset intressit täydentävät toisiaan −Yhteiset intressit ja tavoitteet −Yritykset eivät suoria kilpailijoita keskenään −Alhainen johtamisen monimutkaisuus −Organisationaaliset erot ovat hienovaraisia −Yrityksillä on samanlaisia arvoja ja toimintatapoja −Läpinäkyvä vuorovaikutus ja yhteinen ymmärrys −Sopivan rakenteen valitseminen ja rakentaminen Heidi Tuominen

Park & Ungson, 2001: Mitä ovat ex ante, in situ ja ex post -tekijät tutkijoiden mallissa? −Ex ante -tekijät −Yritysten välinen kilpailu −Suora kilpailu −Yritysten toisiaan täydentävyys −Käsitykset lopputilanteesta −Johtamisen monimutkaisuus −Kulttuuriset eroavaisuudet −Agenttiongelmat −In situ -tekijät (prosessitekijät) −Muutokset ulkoisessa ympäristössä −Käsitykset tasaisista panostuksista −Kahdensuuntainen oppiminen −Epäsymmetria ja riippuvaisuudet −Muutokset strategisessa asemoinnissa −Ex post -tekijät −Luottamus ja sitoutuminen −Tuotto ja käsitykset saavutetuista eduista Heidi Tuominen