Analyyttinen vai holistinen oppija?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TAITOTASO 1 = ALKEISTAIDOT
Advertisements

Kyläradio Koulutus Kuinka teen paremmin • Puhu yksityiskohdista – ei yleisestä • Anna kuuntelijoille kuvia • Aloita aina parhaalla palalla.
Muistiinpanojen tekeminen
Oppimistyylit.
Kirsi Juva1 MILLAINEN KOULUTUS VALMENTAISI 2020-LUVUN TÖIHIN? Koulutuksen tulevaisuudennäkymät Pohjois-Savossa Jarmo Immonen
Aistit ja oppiminen.
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
Lukemaan ja kirjoittamaan opettaminen 1.luokalla
RO-tunti: OPPIMINEN JA OPPIMISTYYLIT
Kielipläjäys 7. luokalle
Työ,ja teho.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
AJANKÄYTÖN SUUNNITTELU
Puhelinkäyttäytyminen
Samran Khezri Turun yliopisto Kasvatustieteen aineopinnot
Possu testi Tarvitset vain kynän ja paperia. Jope - Putte vainaa.
MUISTIN PERUSTOIMINNOT:
Kuka määrää, Sinä tai pomo?.
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Samran Khezri Tampereen yliopisto Kasvatustieteen syventävät opinnot Koulutuksen laatu ja vaikuttavuus
Juhani Tamminen ProAkatemialla vierailu 2014
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
Harjoitukset ja niiden tarkoitus
Sensorinen integraatio
Valmentajana ja ohjaajana toimiminen Erilaisten ryhmien ja yksil ö iden kohtaaminen: Vinkkejä ohjaamiseen Riikka Juntunen, Heli Laitinen, Sari Rautio,
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
2/2009 Intia. 2/2009 Intia ja CIMOn yhteistyökumppani: Mitä ulkomaalaisen harjoittelijan tulisi ottaa huomioon? Intiassa on paljon erilaisia kulttuureja,
Mikä vaikuttaa oppimiseen?
Käsityön opetustuokio
LAPSEN JA VANHEMMAN VÄLISEN YHTEYDEN SÄILYTTÄMINEN Tässä esityksessä käydään lyhyesti läpi lapsen ja vanhemman välisen yhteyden säilyttämisen osa- alueita,
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Oikeus hiljaisuuteen FT Outi Ampuja Musiikki ja lääketiede.
Soittaja kertojana, kertoja oppijana Kasvatustieteen päivät Oulussa Tuuli Talvitie-Kella
Venäjän tunteja suunnittelemaan ”Punainen lanka” ”Luontevia siirtymiä” ”Helppouden tuntua” - Takana paljon suunnittelutyötä.
Sukupuoli. Ikä: Ikäryhmä Asuinympäristö Opiskelu.
Toimintaohjeet opelle
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Päättötyön esittelyohjeet
Ops seminaari Askola.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
TEHOKKAA JA MIELLYTTÄVÄN KOULUTYÖN EDELLYTYKSET POISSAOLOT ja TUNTITYÖSKENTELY AMMATTILUKIOSSA.
Tekijänoikeudet Etsitään pareittain vastaukset eri tilanteisiin, käyttäkää lyijykynää! Katsotaan yhdessä, keskustellaan Kootaan tilanteet ja selitykset.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Lasten havainnoimisesta Ruut Ruokonen Näistä lähtökohdista… Yksilöllisyys =kehitys etenee määrätyssä järjestyksessä, mutta lapset saavuttavat näitä.
Usko ja riippuvuudet Pekka Lund Mistä puhumme, kun puhumme riippuvuuksista? Pekka Lund
TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN KOULUTYÖLLE ANTAA ENERGIAA
Mitä kaikkea meidän täytyy tänään tehdä? (Työ ja koulutus)
Pekka Lund Usko ja riippuvuudet.
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Oppimisen moninaisuudesta Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
YYT / / Osaamisprofiili / K16 / MI.
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
Kuvittajat.
Jakso VII Buddhalaisuus
Opiskelutaidot ja aineenopettajan ohjaus
Puhetilanteen kieli.
Millainen oppija sinä olet?
Luku 15 Oppiminen, muisti ja aivot.
TUNNE TOISET - TUNNE ITSESI
Iän vaikutus näkemiseen
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio OPPIMINEN JA HAVAINNOINTI LEA1LH002 Riitta Rautava Henkilön käsitys todellisuudesta – ei välttämättä.
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
Vaikuta vallanpitäjiin Lobbaamisen ABC toiminnanjohtaja Anne Porthén
Esityksen transkriptio:

Analyyttinen vai holistinen oppija?

Ihmisen aivojen eri puoliskot ovat erikoistuneet erilaisen tiedon käsittelyyn. Aivotasojen hallitsevuus kuvaa sitä, miten oppija havaitsee ja käsittelee tietoa oppimisprosessin aikana. Voidaan puhua analyyttisestä ja holistisesta tyylistä.

Lähde: Prashnig, B. 2000. Erilaisuuden voima. Opetustyylit ja oppiminen.

Kuinka opiskelen mieluiten? Viihdyn luokkahuoneissa. Keskityn parhaiten hiljaisessa ympäristössä. Pidän kirkkaasta valaistuksesta. En tarvitse välipaloja työskennellessäni. Opiskelen mielelläni yksin tai auktoriteetin läsnä ollessa. Tarvitsen selkeät ohjeet. Suoritan tehtävät loppuun ilman taukoja. Teen opiskelutehtäviä lattialla tai sohvalla. Keskityn parhaiten kuullessani ääniä (musiikki, keskustelu). Suosin hämärää valaistusta. Syön välipaloja työskennellessäni. Opiskelen mielelläni ryhmässä. En tarvitse tarkkoja ohjeita, muotoilen ohjeet itse. Pidän taukoja, voin tehdä useita töitä samanaikaisesti.

Lähteet:. Prashnig, B. 2000. Eläköön. erilaisuus. Opetustyylit ja Lähteet: Prashnig, B. 2000. Eläköön erilaisuus. Opetustyylit ja oppiminen. PS-kustannus. Juva.