Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAarno Hakola Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Soittaja kertojana, kertoja oppijana Kasvatustieteen päivät Oulussa 23.-24.11.06 Tuuli Talvitie-Kella s.tuuli.talvitie@uta.fi
2
Soittaja kertojana Elämäkerrallinen lähestymistapa Elämäkerralliset tiedot paikantamassa tutkimuksen "varsinaista" kohdetta kontekstiinsa Analyysimenetelmien kirjo aineistoa eri näkökulmista tarkasteltaessa
3
Kertoja soittajana Tutkittavan kanssa soittaminen Soittaminen tuo haastateltavalle mieleen kertomuksia, kokemuksia, tunteita Lakkaa puhumasta soittamisesta vähättelevästi tai pintapuolisesti Yhdessä soittaminen luo ystävyyttä, läheisyyttä, luottamusta, yhteisymmärrystä Tuo esiin tunteita, nonverbaalia tietoa
4
Tutkija soittajana Tutkimusmateriaali, joka ei kuulu haastattelunauhalla Musisoiva tutkija, tutkiva muusikko (bimusikaalisuus Hood 1971; suomalaisia tutkimuksia mm. Saha 1996; Laitinen 2003; Kantelinen 2004; Niinimäki 2004) Vakiintunutta menetelmää ei ole ja on tuskin hedelmällistä luodakaan
5
…ja oppijana Soittaminen haastateltavan tai arkistonauhan kanssa Haastateltava "opettajana", tutkija oppijana Rekonstruoitu oppiminen/oppimisprosessi Tutkijan havainnot, tunteet, kokemukset Itsereflektio
6
Outro Elämänkerrallinen lähestymistapa kertomuksellista tietoa Tutkittavan kanssa yhdessä soittaminen kertomuksellista ja kokemuksellista tietoa Musisoiva tutkija -menetelmä kokemuksellista tietoa Voinko saada rekonstruoidun oppimisprosessin kautta uutta tietoa, kokemuksia nimenomaan soittamaan oppimisesta?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.