Miksei kukaan käy meillä?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Varainhankinnan uusi aikakausi!
Matkailun myynti- ja jakeluprosessien johtaminen Internet-markkinointi & hakukoneoptimointi LAMK Kirsi Mikkola.
Kymen Sanomien mobiilipalvelu m.kymensanomat.fi. Mobiilin käyttö •Internetin käyttö matkapuhelimella on yleistynyt tuntuvasti viimeisten parin vuoden.
Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Tyky-Kuntoseteli+ Liikuntaan ja kulttuuriin Tyky-Kuntoseteli+ on työnantajasi tarjoama verovapaa työsuhde-etu. Työnantajallesi on tärkeää, että olet kokonaisvaltaisesti.
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Näkyvyyskanavat Ilkka Kauppinen.
Verkkokauppaan nyt, mars, mars!
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median mahdollisuuksia järjestö- ja.
Asiakaspalvelu verkossa
Kodja Consulting © Ilkka Kauppinen 2009 INTERNET ON MEDIA EI TEKNOLOGIA.
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Kotisivujen tehokkuuden kasvattaminen -Enemmän irti verkosta
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Blogit osana strategista markkinointia
Esitelmä YOUTUBE.
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Internetmarkkinointi Venäjällä – kotipesä kuntoon.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
, SK, sivu 1 Tietoa liikennetilanteesta VR:n Internet-sivuilla
Lukemaan oppii vain lukemalla
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Puh PowerPoint-esitys amk-opinnoista ja uudesta hakukäytännöstä sisältää 25 erilaista diaa vaatii.
WEB 2.0 — Sitä sun tätä Juha Kurri. Folksonomia Flickrissä on luovuttu tieteellisestä, tai muusta vakiintuneesta luokittelusta ja hierarkisesta lajittelusta,
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Hyrrä-verkkopalvelu Hanketukien infotilaisuus
Muuttuva viestintä yhdistyskentän tukena
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Vastavalmistuneen puheenvuoro Risto Laine
Liikeidean esittelyohje
Heigo Anto WWW-sivuston Google-optimointi Heigo Anto
TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
© Ilkka Kauppinen Matkailun markkinointi Internetissä.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Jarkko Muhonen TeamProg
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Yritys ja markkinointi mediassa
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
Blogger Teppo Räisänen.
Google Docs Teppo Räisänen,
Esityksen transkriptio:

Miksei kukaan käy meillä? Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Keitä me olemme? Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Aikataulu 9.00 Perusteet 10.00 Tauko ja tutustuminen kohteeseen 10.15 Työkalut ja tehtäviä 12.00 Lounastauko 12.30 Työkalat + tehtäviä 14.15 Tauko 14.30 Työkalut ja tehtäviä 16.00 Päivä päättyy Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

www.liiketoiminta.info/rauma Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Internet-markkinointi on turhaa! Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

1. Case - hääjuhlat www.kuninkaanlohet.fi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

© www.kuninkaanlohet.fi Alussa Joulukuussa tutkittiin Snoobin avulla kävijäprofiilia ja huomattiin että hääsivuilla on paljon kävijöitä, mutta tarjouksia ei tule suhteessa yhtä paljon. Käytiin läpi Suomi24.fi ja naimisiin.info keskustelupalstat. Palstoja analysoitaessa huomattiin, että paikkaa ja ruokaa pidettiin hyvänä mutta hinta oli liian kallis. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Tavoite Kampanjan tavoitteena oli myydä kesän / syksyn hääviikonloput täyteen molemmissa toimipaikoissa. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Toimenpiteet Päätettiin markkinoida kahden viikon ajan, 80 – 100 hengen hääpakettia 65 € / hlö (ovh. 83 €) tammikuussa häämessujen aikaan. Kävijäseurannan perusteella tehtiin kohdennettu AdWords-kampanja Googleen ja sisältöverkkoihin. Omat www-sivut päivitettiin niin, että häiden varaustilanteen seuraaminen ja varaaminen olisi mahdollisimman helppoa. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Kuluneet resurssit Aikaa suunnitteluun ja toteutukseen meni muutama päivä. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Eurot Rahaa kului suunnitteluun ja kampanjaan noin 1000 €. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Tuotot Kampanjan aikana varattiin 20 häälauantaita, 100 vierasta / häät ja hinta 65 €/ henkilö = 130 000 € + tilaisuuksissa tehty lisämyynti Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

2. Case - pikkujoulut www.kuninkaanlohet.fi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

© www.kuninkaanlohet.fi Alussa Marraskuun alussa päätettiin myydä 2000 kpl joululounaspaikkoja ennen joulusesongin alkua. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Kohderyhmä Asiakasrekisterin yritysasiakkaat noin 3000 kpl Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Tavoite 2000 pöytävarausta joululounaalle Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Toimenpiteet Laadittiin sähköpostikirje, jonka ykkösuutinen oli joululounaat. Asiakaskirje tehtiin niin, että yhdellä klikkauksella pääsi www-sivuille näkemään menun, vapaat tilat ja vapaat päivät. Toisella klikkauksella pystyi varaamaan tuotteen. Sähköpostikirje lähetettiin postitusohjelmalla, jotta kirje ei joutuisi SPAM-listalle. Omat www- sivut päivitettiin niin, että varaaminen olisi mahdollisimman helppoa. Joululounaat myytiin loppuun marraskuun aikana yhdellä asiakaskirjeellä. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Kuluneet resurssit Päivitystyötä 1 päivä 2 tuntia kirjeen lähettämiseen Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Eurot 150 € Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

© www.kuninkaanlohet.fi Tuotot 2000 x 49 € = 98 000 € Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © www.kuninkaanlohet.fi

Tie onnistuneeseen markkinointiin 1. Suunnitelmallisuus 2. Tilanteen kartoitus 3. Kohderyhmän valinta 4. Tavoitteellisuus 5. Hyvä asiakaspalvelu 6. Tulosten seuranta 7. Sitouttaminen ja muut jatko- toimenpiteet Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Mitä on internet-markkinointi? Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Internet-markkinointi Helppoa Kustannus- tehokasta Markkinointia Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Jos teet jotain tee se kunnolla! Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Jatkuvasti Ennen Aikana Jälkeen Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy © BishkekRocks

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Matka Eestiin Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Ilmaisia ohjelmia verkosta Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Tehtävä Hankitaan Google -tunnukset kaikille Gurut: avaa linkedin.com tili Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Internet-markkinoinnin tehokkuus Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Tehtävä Asennetaan www-sivuillenne ilmainen Google Analytics ohjelma Mene sivuille www.google.fi/analytics Jos jos osaat asentaa ja se on teillä käytössä lue www.analytics.fi blogia Gurut: tutustu ja asenna Google Webmaster Tools sivuillesi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Internet-markkinoinnin työkalut Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Internet-markkinoinnin työkalut Sähköpostit ja syötteet Hakukonemarkkinointi ja linkitys Display-markkinointi Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Internet-markkinoinnin työkalut Sosiaalinen media sis. blogit Kuva- ja videogalleriat Virtuaalimaailmat ja pelit Mobiilimarkkinointi Karttapalvelut ja GPS Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

+ kotisivut Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Sähköposti ja syötteet Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Sähköposti ja syötteet Normaalien sähköpostien lähettäminen Uutiskirjeiden lähettäminen Sähköpostikampanjat Automaattiset sähköpostit RSS-syötteiden jakaminen Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Hanki kunnon työkalut sähköpostin lähettämiseen Kunnon ohjelmilla viestien läpimenolle suuremmat mahdollisuudet. Verkossa runsaasti edullisia tai ilmaisia työkaluja. Myös ulkoistaminen mahdollista. Ota silloin selvää lähettämisen kaikista kustannuksista. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Hanki kunnon työkalut sähköpostin lähettämiseen Tarkan seurannan oltava mahdollista. Testaa, testaa ja testaa www.aweber.com ja www.mailchimp.com - edullisia ja samalla markkinoiden parhaimpia sähköisen suoramarkkinoinnin työkaluja. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Hakukonemarkkinointi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Hakukoneoptimointi - keinot Linkitys Laadukas, ainutlaatuinen, muuttuva, runsas ja kiinnostava sisältö Sosiaalinen media Teknisten ongelmien poistaminen Runsaasti muita vähemmän tärkeitä keinoja Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Tehtäviä Hakeminen Google Insights Google Keyword Tool Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Hakukoneystävällinen sisällöntuotanto Otsikoi hyvin Väliotsikoi Kirjoita luonnollista kieltä Riittävän pitkä teksti Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Hakukoneystävällinen sisällöntuotanto Toista tärkeitä sanoja muutaman kerran (älä liioittele) Artikkeleita voi olla useampia samasta aiheesta Tämä kalvo näytettävä kaikille www- sivujen sisällöntuottajille! Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Yleisimmät ongelmat Liian vähän linkkejä sivuille muilta sivuilta Liian vähän tekstisisältöä sivuilla Samassa osoitteessa olevista erikielisistä sivuista tehokkaasti hakukoneista löytyy vain pääkieli. Erilaiset etusivut, joissa ei mitään sisältöä. (esim. flash-animaatiot tai kielivalinta sivut) Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Hakukonemainonta Klikkipohjaisten mainostusohjelmien (CPC) hyödyntämisestä Parhaimmillaan hakukoneoptimoinnin yhdessä käytettynä Mahdollistaa nopean toiminnan Jokaisella maalla omansa Maailma: Google ja Youtube Venäjä: Yandex.ru, Rambler.ru ja Mail.ru USA, Japani, Englanti: Yahoo ja Bing Kiina: Baidu.com Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Linkitykset Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Näin saat linkkejä Sisällön kehittäminen Hakemistot Sisäiset linkitykset Linkinvaihdot ja pyynnöt Linkbaits eli linkkiankkurit Linkitykset sosiaalisissa medioissa Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Tehtävä Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Bannerit Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Bannerit Bannereiden keskimääräinen klikkiprosentti on vain 0,05 % - 0,08% Kaikenlainen ilmainen ja arvonnat nostavat klikkiprosenttia Helpoiten banneritilaa voi ostaa eri mediatoimistoilta Melko kallis markkinointimuoto Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Bannerit Jos sivujen konversio on pieni, on bannerimainonta melko tehotonta ja kallista. Jos sivusi konversio on suuri ja myymiesi tuotteiden keskihinta korkea, kannattaa panostaa klikkipohjaisesti hinnoiteltuihin bannereihin ja muuhun markkinointiin. Sopii imagomarkkinointiin Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi Suomessa useita toimijoita, joista suurimmat TradeDoubler ja TradeTracker Hinnoittelu perustuu tulokseen (CPA) Erittäin vähän hyödynnetty työväline Suomessa Vaatii verkkokaupan Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Kuvapalvelut Erilaisten palveluiden kautta kuvagallerioiden kuvat leviävät erittäin laajasti. Eri galleriat levittävät kuvia eri palveluihin Toimivat myös myynnin apuvälineenä http://picasaweb.google.com/Taigakoru Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Videopalvelut Viraalivideo, myynti- ja markkinointivideo vai asiakaspalvelua Videoiden merkitys tulevaisuudessa markkinoinnissa tulee kasvamaan entisestään Keskeiseen asemaan nousee tehokkaat uudet jakelukanavat Toimivat myös myynnin apuvälineenä ja asiakaspalvelussa Suosituimmat youtube.com ja Vimeo.com Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Mobiili Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Mobiili Kännykkä taskussa lähes jokaisella Internetin käyttö kännykällä on nopeassa kasvussa. Ensimmäinen tehtävä on lisätä yrityksesi Google Mapsiin http://maps.google.fi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Mobiili Tekstiviestikampanjat Www-sivuista olisi hyvä olla myös mobiiliversio tai ainakin olemassa olevat sivut pitäisi olla kännykkäystävälliset. Huomioi, että mobiilikäyttäjällä on erilainen tietotarve kuin kotikäyttäjällä. Myös monet sosiaalisen median palveluista tukee kännykkää. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Karttapalvelut ja GPS Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Karttapalvelut ja GPS Merkitys kasvaa jatkuvasti Kaikkien yrittäjien tiedot oltava Google Mapsissa www.google.com/local/add GPS:iä hyödyntävien laitteiden määrä ja niissä tapahtuvan markkinoinnin merkitys kasvamassa nopeasti. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Tehtävä Ilmoita kohtee Google Mapsiin Gurut: tee täydelliset Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Budjetti? Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

80/20 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Älkää vaan tehkö yhdessä! Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Internet-markkinoinnin käytännön koulutus 4-päiväinen kurssi missä jatketaan siitä mihin tänään jäätiin. Kurssin aikana luodaan jokaiselle osallistujalle oma internet- markkinoinnin kehittämissuunnitelma. Kurssi sisältää runsaasti ATK-luokassa tehtäviä ohjattuja harjoituksia. Vetäjänä Ilkka Kauppinen, www.liiketoiminta.info Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Palautetta Tehokas Internet-markkinointi -koulutuksesta Koulutuksen aikana online-myyntimme nousi 37 %. Verkkosivujemme kävijämäärä kasvoi 454 % Oikeisiin tarpeisiin tarvittavia ratkaisuja. Paljon uutta tietoa, ideaa ja työkaluja Internet- markkinointiin. Avasi aivan uuden maailman. Pitkästä aikaa koulutus, josta on todella hyötyä. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

eAskel Ilkka Kauppinen, internet-markkinointi Kirsi Mikkola, sähköinen liiketoiminta ja verkkokauppa Hinta 600 EUR/yritys Lisätietoa http://bit.ly/ohjeeteaskel Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Kiitos! Pyydän teitä vielä täyttämään palautelomakkeen osoitteessa www.liiketoiminta.info/rauma Ilkka Kauppinen ilkka.kauppinen@liiketoiminta.info 050 562 0638 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy