Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti."— Esityksen transkriptio:

1 Toimitusjohtajan katsaus

2 Liikevaihto Kotimaa Vienti

3 Kotimaa Liikevaihto maittain v. 2005 •Kotimaan liikevaihto 27,9 Me€; kehitys n.1%. •47,6% konsernin liikevaihdosta. •Viennin liikevaihto 30,7 Me€; kehitys n. 10%. •52,4% liikevaihdosta.

4 Kotimaa, tulisijat •Kotimaan tulisijamarkkina kasvaa 3-5% vuosittain. •Tulikiven kasvu alle markkinan kehityksen. •Keskeisenä tavoitteena kannattavuus. •Tulisijakanta Suomessa lähes 2 milj. kpl. •Tulisijamarkkina yli 50.000 kpl, josta korjausrakentamista 55%. •Vuolukivi 25%, Tiili 40%, Kaakeli 15%, Metalli 15%, Muu luonnonkivi 5%. •Tulikiven markkinaosuus n. 17%. •Vilkas pientalo- ja korjausrakentaminen jatkuu.

5 Rakennuskivi •Liikevaihto 6,4 Me€ (6,3). •Liikevoitto 0,2 Me€ (0,2). •Kolmanneksen kasvu sisustuskivissä, jonka osuus nyt n. 60% liikevaihdosta. •Tulikivi on sisustuskiven markkinajohtaja Suomessa. •Sisustuskiven kokonaismarkkinat Suomessa ovat yli 15 miljoonaa euroa, markkinat kasvavat >15 prosenttia vuodessa. •Panostetaan jatkossakin sisustuskiviin ja kuluttaja-asiakkaisiin. •Lisäksi kivien toimitukset rakennuskohteisiin. •Luovuttu urakoinnista.

6 Kotimaa Saksa Liikevaihto maittain v. 2005 •Tulisijamyynti kääntyi yli 5%:n kasvulle. •Kolme vuotta kestänyt liuku päättyi.

7 Saksa •Tulikiven jakelutiemuutos 2005 •1. Vaihe: yksiportaisuus, onnistui suunnitelman mukaan. •2. Vaihe: jälleenmyyntiverkon tuntuva lisääminen, aloitettu onnistuneesti. •Jälleenmyyjät 25  40  >60 •Tilausvirta kasvoi 20% •Vaikka kuluttajasentimentti edelleen vaisu, kallis energia tukee tulisijamyyntiä. •Rautakauppajakelun merkitys kasvanut ja halvempien tuotteiden osuus lisääntynyt. •Valmistajat myyvät suoraan erikoisliikkeille. •Vuolukivi erittäin suosittu tulisijamateriaali.

8 Kotimaa Saksa Ruotsi Liikevaihto maittain v. 2005 •Tulisijamyynnissä ei kasvua. •Jakelutieuudistus 2006. •Yksi verhouskiven suurimmista asiakkaista on ruotsalainen Nibe.

9 Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Liikevaihto maittain v. 2005 •Tulisijamyynnin kehitys yli 150%, markkinan kehitys n. 30%. •Jakelu hyvässä kunnossa. •2005 alkanut valtion verotuki jatkuu 2006.

10 Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Liikevaihto maittain v. 2005 •Tulisijamyynnin kehitys n. 20%. •Belgia on ”kamiinamaa”. •Maahantuojan pitkäjänteinen työ on tuonut jatkuvaa kasvua.

11 Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska Liikevaihto maittain v. 2005 •Myynti Tanskaan on verhouskiveä. •Neljä merkittävää asiakasta.

12 Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Liikevaihto maittain v. 2005 •Tulisijamyynnin kehitys n. 10%. •Sisältää USA & Kanada. •Tasaista ja kannattavaa kasvua luotettavien yhteistyökumppaneiden kanssa. •Korkea keskihinta tuotteissa.

13 Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Sveitsi Liikevaihto maittain v. 2005 •Tulisijamyynti pienellä kehityksellä. •Pitkäaikainen maahantuoja (n. 20 v.), jonka kanssa aloitettu jakelun kehitysprojekti. •Vahva varaavien uunien perinne.

14 Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Sveitsi Itävalta Liikevaihto maittain v. 2005 •Kolmanneksen kehitys tulisijojen myynnissä. •Maahantuojan pitkäjänteinen työ. •Varaavien uunien vahva perinne.

15 Kotimaa Saksa Ruotsi Ranska Belgia Tanska USA Sveitsi Itävalta Venäjä Liikevaihto maittain v. 2005 •Tulisijojen myynti kasvoi kaksinkertaiseksi Venäjällä ja IVY- maissa (Ukraina).


Lataa ppt "Toimitusjohtajan katsaus. Liikevaihto Kotimaa Vienti."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google