Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuPetri Järvinen Muutettu yli 8 vuotta sitten
2
TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala 16.6.2015 jarno.rantala@tulos.fi
3
MITÄ TEKISIN JOS TÄMÄ OLISI MINUN YRITYS?
4
DIGITALISOITUA Kaikki mikä voi
5
DIGITALISOITUA MITATA Kaikki mitä voi
6
DIGITALISOITUA MITATA TESTATA Kaikki mitä voi
7
DIGITALISOITUA MITATA TESTATA AUTOMATISOIDA Kaikki minkä voi
8
DIGITALISOITUA MITATA TESTATA AUTOMATISOIDA PERSONOIDA Kaikki minkä voi
9
Tiesitkö, että maailmasssa lähetetään joka päivä noin 48,8 miljardia viestiä, jotka luokitellaan roskapostiksi? Roskapostiksi luokitellaan kaikki viestit, joita vastaanottaja ei ole itse tilannut tai pyytänyt. lähde: https://www.cyren.com/tl_files/downloads/CYREN_Q1_2015_Trend_Report.pdfhttps://www.cyren.com/tl_files/downloads/CYREN_Q1_2015_Trend_Report.pdf SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNIN SUURIN UHKA ON ROSKAPOSTIT? Aihealueet joista lähetetään roskapostia olivat tutkimuksen mukaan: 40% treffipalvelut 17% lääketeollisuuden tuotteet 13% työpaikat Lisätietoja spamtrapeista : https://wordtothewise.com/2011/08/a-brief-guide-to-spamtraps/ https://www.m3aawg.org http://education.returnpath.com/questions/spam-traps-full-content-page/
11
OSTOPOSTILISTAT: https://wordtothewise.com/2015/0 5/purchased-lists-and-esps
14
http://www.spamhaus.org https://www.m3aawg.org
15
TULOKSELLISEN S-POSTIMARKKINOINNIN ASKELEET:
16
1. TOIMITETTAVUUS Lähettäjän maine koostuu mm: -Sisällöstä (relevanttius) -Lähetystiheydestä -Volyymista -Listan kunnosta -Palautuksista eli bounceista -Spamtrapeista -Vastaanottajien aktiivisuudesta -Jaetaanko viestejä?
17
https://senderscore.org
19
Sender Score ja toimitettavuus
20
Sender Score ja ISP toimitettavuus
21
2. LISTAN PUHTAANAPITO -Pyri aktivoimaan passiiviset tilaajat -Puhdista listasi (poistamalla passiiviset vastaanottajat) noin kerran vuodessa (tämä riippuu hyvin paljon lähetystiheydestä) - Segmentoi -Mahdollista tilaustietojen päivitys -Seuraa osutko lähetykselläsi spam trappeihin ja jos osut, ryhdy toimiin niiden poistamisesksi -Päivitä asiakaskontakteissa tietoja (aspa, myynti..)
22
3. LISTAN KASVATTAMINEN -Kysy lupaa aktiivisesti kaikissa kohtaamisissa (asiakaspalvelu, myynti, Facebook, Linkedln) -Mitä uutiskirjeen tilaaja saa extraa? -Kotisivujen tilauspaikka ja sen testaaminen -Uutiskirjeen tilaus pop upiksi?
23
TEKNOLOGIAN VALINTA 4. -Miten palvelua tarjoava yritys suhtautuu ostopostilistoihin? -Miten palvelua tarjoava yritys mittaa listan kuntoa? -Ominaisuudet? -Käytettävyys? -Hinta? -Integroitavuus? -Tulokset?
24
5. KUUNTELE ASIAKKAITASI -Kyselyt -Ostohistoria -Klikkaukset -Avaukset -Ostajapersoonat -Käyttäjäpersoonat
25
6. TESTAA TESTAA TESTAA -Otsikko -Lähettäjän osoite ja nimi -Lähetysaika -Painikkeet vs. tekstilinkit -Sisältö -Segmentoitu vs. segmentoimaton sisältö -Työkalujen testaus esim. kahdella eri järjestelmällä, tuleeko eroja tuloksissa?
26
Webinaarin otsikkotesti:
27
7. ANALYTIIKKA -Aseta tavoitteet -Yhdistä analytiikka päätöksentekoon! -Tee näkymiä analytiikkatyökaluihin -Lähetyspäivä -Lähetysaika -Kuinka paljon sähköpostimarkkinointi tuo liikennettä -Kuinka paljon sähköpostimarkkinointi tuo kauppaa -Suoran kaupan ja avustetun kaupan seuraaminen -Asiakkaiden ostokäyttäytyminen -Kivijalka vs. kotisivu vai kivijalka ja kotisivu yhdessä? -Nudge effect ja sen seuraaminen
28
CASE: LOMARENGAS
29
ALOITUS TAMMIKUU 2015
30
TESTASIMME TESTASIMME: - Lähetyspäivä - Otsikko - Preheader - Laskeutumissivut MUUTOKSET JOTKA TEIMME PROJEKTIN ALUSSA : -Vaihdoimme s- postimarkkinointityökalua -Laitoimme analytiikan kuntoon (GA) -Teimme tervetuliaiskirjeen ja lomakkeet -Putsasimme osoitteiston passiivisista ja vanhoista osoitteista -Rakensimme uuden sähköpostipohjan -Lähetimme systemaattisesti s-postia
31
TULOKSET: AVAUSTEN KESKIARVO + 70,8% KLIKKIEN KESKIARVO + 44,6% ROI 713%
32
CASE: VIHERPEUKALOT
33
Vasemmalla Asiakkaan versio Oikealla Tuloksen versio Tuloksen versio perustui tuotteiden osalta analytiikkaan
34
OTSIKKOTESTI: PAINIKETESTI:
35
TUOTETESTI:
36
9% ENEMMÄN KLIKKEJÄ 68% ENEMMÄN MYYNTIÄ TULOKSET:
37
Rakenna sähköpostista elämys...ja pidä huolta siitä, että se toimii kuten suunnittelit
38
Pyydä tarjous! SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNIN NYKYTILAN KARTOITUS
39
KIITOS!
40
JÄIKÖ JOKU ASIA ASKARRUTTAMAAN? Jarno Rantala 050 460 5590 jarno.rantala@tulos.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.