Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala 16.6.2015

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala 16.6.2015"— Esityksen transkriptio:

1

2 TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala 16.6.2015 jarno.rantala@tulos.fi

3 MITÄ TEKISIN JOS TÄMÄ OLISI MINUN YRITYS?

4 DIGITALISOITUA Kaikki mikä voi

5 DIGITALISOITUA MITATA Kaikki mitä voi

6 DIGITALISOITUA MITATA TESTATA Kaikki mitä voi

7 DIGITALISOITUA MITATA TESTATA AUTOMATISOIDA Kaikki minkä voi

8 DIGITALISOITUA MITATA TESTATA AUTOMATISOIDA PERSONOIDA Kaikki minkä voi

9 Tiesitkö, että maailmasssa lähetetään joka päivä noin 48,8 miljardia viestiä, jotka luokitellaan roskapostiksi? Roskapostiksi luokitellaan kaikki viestit, joita vastaanottaja ei ole itse tilannut tai pyytänyt. lähde: https://www.cyren.com/tl_files/downloads/CYREN_Q1_2015_Trend_Report.pdfhttps://www.cyren.com/tl_files/downloads/CYREN_Q1_2015_Trend_Report.pdf SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNIN SUURIN UHKA ON ROSKAPOSTIT? Aihealueet joista lähetetään roskapostia olivat tutkimuksen mukaan: 40% treffipalvelut 17% lääketeollisuuden tuotteet 13% työpaikat Lisätietoja spamtrapeista : https://wordtothewise.com/2011/08/a-brief-guide-to-spamtraps/ https://www.m3aawg.org http://education.returnpath.com/questions/spam-traps-full-content-page/

10

11 OSTOPOSTILISTAT: https://wordtothewise.com/2015/0 5/purchased-lists-and-esps

12

13

14 http://www.spamhaus.org https://www.m3aawg.org

15 TULOKSELLISEN S-POSTIMARKKINOINNIN ASKELEET:

16 1. TOIMITETTAVUUS Lähettäjän maine koostuu mm: -Sisällöstä (relevanttius) -Lähetystiheydestä -Volyymista -Listan kunnosta -Palautuksista eli bounceista -Spamtrapeista -Vastaanottajien aktiivisuudesta -Jaetaanko viestejä?

17 https://senderscore.org

18

19 Sender Score ja toimitettavuus

20 Sender Score ja ISP toimitettavuus

21 2. LISTAN PUHTAANAPITO -Pyri aktivoimaan passiiviset tilaajat -Puhdista listasi (poistamalla passiiviset vastaanottajat) noin kerran vuodessa (tämä riippuu hyvin paljon lähetystiheydestä) - Segmentoi -Mahdollista tilaustietojen päivitys -Seuraa osutko lähetykselläsi spam trappeihin ja jos osut, ryhdy toimiin niiden poistamisesksi -Päivitä asiakaskontakteissa tietoja (aspa, myynti..)

22 3. LISTAN KASVATTAMINEN -Kysy lupaa aktiivisesti kaikissa kohtaamisissa (asiakaspalvelu, myynti, Facebook, Linkedln) -Mitä uutiskirjeen tilaaja saa extraa? -Kotisivujen tilauspaikka ja sen testaaminen -Uutiskirjeen tilaus pop upiksi?

23 TEKNOLOGIAN VALINTA 4. -Miten palvelua tarjoava yritys suhtautuu ostopostilistoihin? -Miten palvelua tarjoava yritys mittaa listan kuntoa? -Ominaisuudet? -Käytettävyys? -Hinta? -Integroitavuus? -Tulokset?

24 5. KUUNTELE ASIAKKAITASI -Kyselyt -Ostohistoria -Klikkaukset -Avaukset -Ostajapersoonat -Käyttäjäpersoonat

25 6. TESTAA TESTAA TESTAA -Otsikko -Lähettäjän osoite ja nimi -Lähetysaika -Painikkeet vs. tekstilinkit -Sisältö -Segmentoitu vs. segmentoimaton sisältö -Työkalujen testaus esim. kahdella eri järjestelmällä, tuleeko eroja tuloksissa?

26 Webinaarin otsikkotesti:

27 7. ANALYTIIKKA -Aseta tavoitteet -Yhdistä analytiikka päätöksentekoon! -Tee näkymiä analytiikkatyökaluihin -Lähetyspäivä -Lähetysaika -Kuinka paljon sähköpostimarkkinointi tuo liikennettä -Kuinka paljon sähköpostimarkkinointi tuo kauppaa -Suoran kaupan ja avustetun kaupan seuraaminen -Asiakkaiden ostokäyttäytyminen -Kivijalka vs. kotisivu vai kivijalka ja kotisivu yhdessä? -Nudge effect ja sen seuraaminen

28 CASE: LOMARENGAS

29 ALOITUS TAMMIKUU 2015

30 TESTASIMME TESTASIMME: - Lähetyspäivä - Otsikko - Preheader - Laskeutumissivut MUUTOKSET JOTKA TEIMME PROJEKTIN ALUSSA : -Vaihdoimme s- postimarkkinointityökalua -Laitoimme analytiikan kuntoon (GA) -Teimme tervetuliaiskirjeen ja lomakkeet -Putsasimme osoitteiston passiivisista ja vanhoista osoitteista -Rakensimme uuden sähköpostipohjan -Lähetimme systemaattisesti s-postia

31 TULOKSET: AVAUSTEN KESKIARVO + 70,8% KLIKKIEN KESKIARVO + 44,6% ROI 713%

32 CASE: VIHERPEUKALOT

33  Vasemmalla Asiakkaan versio Oikealla  Tuloksen versio Tuloksen versio perustui tuotteiden osalta analytiikkaan

34 OTSIKKOTESTI: PAINIKETESTI:

35 TUOTETESTI:

36 9% ENEMMÄN KLIKKEJÄ 68% ENEMMÄN MYYNTIÄ TULOKSET:

37 Rakenna sähköpostista elämys...ja pidä huolta siitä, että se toimii kuten suunnittelit

38 Pyydä tarjous! SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNIN NYKYTILAN KARTOITUS

39 KIITOS!

40 JÄIKÖ JOKU ASIA ASKARRUTTAMAAN? Jarno Rantala 050 460 5590 jarno.rantala@tulos.fi


Lataa ppt "TULOKSELLISTA SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI A Jarno Rantala 16.6.2015"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google