Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI"— Esityksen transkriptio:

1 LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Taustaa/kustannusarvio PLACE SIVU

2 SIVU Minkä ikäiset muuttavat? 20-vuotiaista 1/4 muuttaa
2/3 muuttajista on alle 35-vuotiaita sekä lähempänä 20- kuin 30-vuoden ikää Toisaalta vuotiaiden muuttoalttiuskin on kasvanut SIVU

3 Loimaalle muutetaan muualta Loimaan seutukunnasta, Turusta, Tampereelta ja Helsingistä. Eniten lähialueilta asumismukavuuden perusteella sekä opiskelijamuuttoina Loimaalta eniten muuttotappiota Turkuun opiskelun, työn, vapaa-ajan mahdollisuuksien perässä SIVU

4 SIVU Loimaan etuja ja haasteita
Muuttovirtojen kannalta Loimaa hyötyy sijainnistaan Hki-Tre-Tku -kolmiossa Vastaaviin maaseutumaisiin keskuksiin verrattuna muuttomenestyjä Erikoisuus: Loimaalle muuttaa eniten lapsiperheitä ja vanhuksia, sen jälkeen keskiasteen opiskelijoita Haaste: lasten ja vanhusten lisäksi houkuteltava työvoimaa yrityksiin, jotta toimintakyky säilyy Työvoiman houkuttelussa muistettava vastavuoroisesti elämänlaatu, ilman sitä ei pystytä houkuttelemaan muuttajia suurista kaupungeista SIVU

5 SIVU Miten markkinoidaan?
Kaupungin asukasmarkkinoinnin kampanja suunnitteilla. Ajankohta: syksy Kohderyhmä: turkulaiset lapsiperheet (muuttotappiota eniten Turkuun. Loimaalla asumisen laatua perheelle sekä työtä vanhemmille) Yritysten rooli asukasmarkkinoinnissa: osallistua siihen kaupungin kanssa, osana kokonaisuutta. Motiivi: Yhteistyötä työvoiman hankkimiseksi = jaetut resurssit sekä oman yrityksen arvo työllistäjänä esille SIVU

6 Muuttaminen Loimaalle kiinnostaa nuoria turkulaisperheitä, mikäli:
Miten markkinoidaan? Muuttaminen Loimaalle kiinnostaa nuoria turkulaisperheitä, mikäli: Perheen isä tai äiti etsii uutta työpaikkaa/uusia työmahdollisuuksia. Loimaalla voi löytää uuden tulevaisuuden yrittäjänäkin Perhettä kiinnostaa asunto ”maalla” ja/tai turvallinen ja luonnonläheinen sekä Turkua edullisempi asuminen, mutta silti palvelujen äärellä. Asunnon hankkiminen pitää tehdä helpoksi Mahdollisuus käydä Turussa töissä ja asua Loimaalla kiinnostaa, mikäli asumisen laadusta kerrotaan = sitä markkinoidaan turkulaisille SIVU

7 SIVU Yhteismarkkinoinnin osapuolet Loimaan kaupunki
työtä tarjoavat yritykset paikallispankki vuokra- ja omistusasuntojen välittäjät työvoimatoimisto Pro Ysitie -hanke SIVU

8 SIVU Kampanjan toteutus
Kohderyhmän tavoittava, huomiota herättävä ilmoituskampanja Turun Sanomissa (kaikki osapuolet logoina mukana), joka ohjaa Loimaa.fi-sivuille rakennettavaan osioon, jonka kautta voi selata kampanjassa mukana olevien yritysten avoimia työpaikkoja, pyytää asuntolainatarjouksen paikallispankista ja tutustua vuokra-asunto-, omistusasunto- sekä tonttitarjontaan. Houkuttimeksi mukaan kilpailu, jonka voittona voi esimerkiksi olla omakotitontti SIVU

9 Miten edetään PLACE toimittaa Loimaan kaupungille kustannusarvion yhteismarkkinoinnin toteuttamiseksi (tässä ppt:ssä) Loimaan kaupunki kontaktissa kesä-elokuun aikana yritysten kanssa ja sopii rahoituksesta. PLACE tekee tarjouksen, jossa on mukana kampanjasuunnitelma (mediat, visuaalinen suunnitelma). Kampanja voi alkaa: PLACE projektijohtaa Loimaan kaupungin ja yritysten yhteismarkkinointikampanjan suunnittelun ja toteutuksen. SIVU

10 SIVU Kustannusarvio näkyvälle ilmoituskampanjoinnille
Näkyvä ilmoituskampanja (esim. 5 x 1/2 sivua Turun Sanomissa sekä kontaktiosio Loimaa.fi-sivuille) euroa: esim x 5000 euroa samalla budjetilla voidaan medioiksi valita Turun Sanomat, Aamulehti, (HS), mutta mitä useampi media, sitä pienempi näkyvyys, ellei budjettia vastaavasti kasvateta. SIVU


Lataa ppt "LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google