Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Taustaa/kustannusarvio PLACE SIVU
2
SIVU Minkä ikäiset muuttavat? 20-vuotiaista 1/4 muuttaa
2/3 muuttajista on alle 35-vuotiaita sekä lähempänä 20- kuin 30-vuoden ikää Toisaalta vuotiaiden muuttoalttiuskin on kasvanut SIVU
3
Loimaalle muutetaan muualta Loimaan seutukunnasta, Turusta, Tampereelta ja Helsingistä. Eniten lähialueilta asumismukavuuden perusteella sekä opiskelijamuuttoina Loimaalta eniten muuttotappiota Turkuun opiskelun, työn, vapaa-ajan mahdollisuuksien perässä SIVU
4
SIVU Loimaan etuja ja haasteita
Muuttovirtojen kannalta Loimaa hyötyy sijainnistaan Hki-Tre-Tku -kolmiossa Vastaaviin maaseutumaisiin keskuksiin verrattuna muuttomenestyjä Erikoisuus: Loimaalle muuttaa eniten lapsiperheitä ja vanhuksia, sen jälkeen keskiasteen opiskelijoita Haaste: lasten ja vanhusten lisäksi houkuteltava työvoimaa yrityksiin, jotta toimintakyky säilyy Työvoiman houkuttelussa muistettava vastavuoroisesti elämänlaatu, ilman sitä ei pystytä houkuttelemaan muuttajia suurista kaupungeista SIVU
5
SIVU Miten markkinoidaan?
Kaupungin asukasmarkkinoinnin kampanja suunnitteilla. Ajankohta: syksy Kohderyhmä: turkulaiset lapsiperheet (muuttotappiota eniten Turkuun. Loimaalla asumisen laatua perheelle sekä työtä vanhemmille) Yritysten rooli asukasmarkkinoinnissa: osallistua siihen kaupungin kanssa, osana kokonaisuutta. Motiivi: Yhteistyötä työvoiman hankkimiseksi = jaetut resurssit sekä oman yrityksen arvo työllistäjänä esille SIVU
6
Muuttaminen Loimaalle kiinnostaa nuoria turkulaisperheitä, mikäli:
Miten markkinoidaan? Muuttaminen Loimaalle kiinnostaa nuoria turkulaisperheitä, mikäli: Perheen isä tai äiti etsii uutta työpaikkaa/uusia työmahdollisuuksia. Loimaalla voi löytää uuden tulevaisuuden yrittäjänäkin Perhettä kiinnostaa asunto ”maalla” ja/tai turvallinen ja luonnonläheinen sekä Turkua edullisempi asuminen, mutta silti palvelujen äärellä. Asunnon hankkiminen pitää tehdä helpoksi Mahdollisuus käydä Turussa töissä ja asua Loimaalla kiinnostaa, mikäli asumisen laadusta kerrotaan = sitä markkinoidaan turkulaisille SIVU
7
SIVU Yhteismarkkinoinnin osapuolet Loimaan kaupunki
työtä tarjoavat yritykset paikallispankki vuokra- ja omistusasuntojen välittäjät työvoimatoimisto Pro Ysitie -hanke SIVU
8
SIVU Kampanjan toteutus
Kohderyhmän tavoittava, huomiota herättävä ilmoituskampanja Turun Sanomissa (kaikki osapuolet logoina mukana), joka ohjaa Loimaa.fi-sivuille rakennettavaan osioon, jonka kautta voi selata kampanjassa mukana olevien yritysten avoimia työpaikkoja, pyytää asuntolainatarjouksen paikallispankista ja tutustua vuokra-asunto-, omistusasunto- sekä tonttitarjontaan. Houkuttimeksi mukaan kilpailu, jonka voittona voi esimerkiksi olla omakotitontti SIVU
9
Miten edetään PLACE toimittaa Loimaan kaupungille kustannusarvion yhteismarkkinoinnin toteuttamiseksi (tässä ppt:ssä) Loimaan kaupunki kontaktissa kesä-elokuun aikana yritysten kanssa ja sopii rahoituksesta. PLACE tekee tarjouksen, jossa on mukana kampanjasuunnitelma (mediat, visuaalinen suunnitelma). Kampanja voi alkaa: PLACE projektijohtaa Loimaan kaupungin ja yritysten yhteismarkkinointikampanjan suunnittelun ja toteutuksen. SIVU
10
SIVU Kustannusarvio näkyvälle ilmoituskampanjoinnille
Näkyvä ilmoituskampanja (esim. 5 x 1/2 sivua Turun Sanomissa sekä kontaktiosio Loimaa.fi-sivuille) euroa: esim x 5000 euroa samalla budjetilla voidaan medioiksi valita Turun Sanomat, Aamulehti, (HS), mutta mitä useampi media, sitä pienempi näkyvyys, ellei budjettia vastaavasti kasvateta. SIVU
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.