Markkinoijan tie 6 4p + 5E + 6Y = 15A

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

Tehtävä: Tiimiakatemian markkinointiprosessien kehittäminen
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Markkinoijan tie 6 4p + 5E + 6Y = 15A Mikä kaavassa on Brändi?
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Asiakkuudet luovalla alalla
Heli Jimenez Senior Vice President OP-Pohjola
LAADUKKAAT PALVELUT LAADUKKAILLA HANKINNOILLA PALVELUJEN PAKETOINTI – SEMINAARI
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Saatavuus kilpailukeinona
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
…asiakassuhteiden luominen
Työrauha ja haastavat tilanteet
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Mika Väyrynen tuottaja
Foursquare tiedottamisessa ja markkinoinnissa. Foursquare Foursquare on paikannusta hyödyntävä peli ja mobiilisovellus. Sen avulla on mielenkiintoista.
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
Analyysi Analyysi = kreik. irrottaa: hajottaa osiinsa, eritellä, jäsentää. voi käsitteellisesti tarkoittaa kahta erilaista asiaa: muotoanalyysi: miten.
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
2. Markkinoiden käyttäytyminen
Alueellisen toiminnan kehittäminen  Tietoon ja tiedon jakoon selkeyttä  Ohjausryhmä keskeinen toimija alueen koordinoinnissa ja markkinoinnissa  Uusia.
TIETOA VAPAAEHTOISEN A2-KIELEN (SAKSA, RANSKA) VALINTAAN LIITTYEN
Puhelintyöskentely.
Asenteet.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kotitehtävä – Jouni Pousi Optimointiopin seminaari - Syksy 2008 Kotitehtävän ratkaisu Jouni Pousi.
Liikeidean esittelyohje
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Tarja Jokinen, HAAGA-HELIA
SundaySoup Oulu Hupisaaret.fi Rahoita: Mesenaatti.me Osallistuaksesi, hae mukaan 5.5. mennessä osoitteessa: hupisaaret.fi/sundaysoup-oulu.
Vähittäiskaupan kehitys, minne olemme menossa? Raija-Leena Söderholm
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Nuorten osallisuus Ohjaamoissa
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Yritys ja markkinointi mediassa
Tammikuu 2010 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Tammikuu 2010 SUNNUNTAI MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Markkinointiajattelun kehittyminen
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Elokuu 2009 MAANANTAI TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Näkemyksesi on arvokas – Ryhdy sosiaalityön kokemus- asiantuntijaksi!
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Avoimen tuotteenhallinta
Esityksen transkriptio:

Markkinoijan tie 6 4p + 5E + 6Y = 15A 1. KERTA: Surkeejärvi 6.-7.3.2007 Taikakaavan synty, elämä ja kuolema? 4p + 5E + 6Y = 15A

Markkinoijan tie 6:n ohjelma: Introduction to the Marketer´s Way Alustus, hauskuus, innostus 1. Kerta torstai - lauantai 06. - 08.03. (4P) 2. Kerta torstai - lauantai 03. - 05.04. (asiakkuudet, NJL) 3. Kerta torstai - lauantai 15. - 17.05. (5E) Kerta torstai - lauantai elokuussa 2008 (6 Y) torstai – lauantai lokakuun alku 2008 (MASU) torstai – lauantai marraskuussa 2008 (Markkinoi- jan karaktäärin luonti)

Markkinoijan tie 6:n pelisäännöt: Tarvitseeko MT-porukka pelisäännöt? Jos tarvitsee, laatikaa sellaiset. MT 5:llä oli haasteena mm. Kesken koulutuksen lähdettiin pois, koska oli ”tärkeitä” menoja Tiedon siirtäminen tiimille ja muille tiimiläisille Joiltakin puuttui todellinen kilvoittelutehtävä Teorioiden tuominen koulutukseen oli erittäin puutteellista, lukeminen oli liian vähäistä! Toivottiin lisää työkaluja markkinoinnista ja oppeja uusista markkinoinnin teorioista

1. Kotitehtävän purku Esittele kaverisi ja hänen markkinoijan filosofiansa, kilvoittelutehtävänsä ja toiveensa MT:n suhteen (Kaverin määritelmä: ei ole samasta tiimistä kuin sinä, ei samalta ”vuosikurssilta” eikä samasta projektiryhmästä)

4P Asiakas A1 Markki- A2 nointi- A3 viestintä palaute Tuote Asiakas- segmentit Markkinat Verkostot Tuote Markki- nointi- viestintä Hinta Saatavuus palaute

CREF-malli Kake-malli Promotion Markkinointi- viestintä Collaboration Kaksisuuntainen markkinointi Price Hinta Revenue Model Ansaintamalli Product Tuote Experience Kokemus Place Saavutettavuus Findability Löydettävyys (etsittävyys)

Tiimiakatemian markkinointiprosessien kehittäminen Kolme prosessia 4 P:n ja Kaken näkökulmasta: Tiimiakatemian ansaintalogiikka, mm. rakettikorjaamo Tiimiyrityksen markkinointiprosessi Tiimiakatemian markkinointiprosessi Kohderyhmät: Opiskelijat, yritykset, oppilaitokset. Visio mielessä, eurooppalainen näkökulma! Vaihe 1: Johtavat ajatukset tehtäviin perustuen luettuun kirjallisuuteen. Mitä ollaan tekemässä, miksi ja miten? => Esitys valmentajaraadille (15 min), kun valmis. Viimeistään klo 17. Vaihe 2: 3 H synnytys. Esitys klo 20.00 alkaen. Esityksen käsikirjoitus, teoriat, hauskuus, innovatiivinen ratkaisu.

Colloboration – kaksisuuntainen markkinointi Peruspilarina syvempi yhteistyö asiakkaiden kanssa. Asiakkaan tulee antaa mahdollisuus tavoittaa yritys (brändi) hänelle merkityksellisellä tavalla ja hänen ehdoillaan. Syvemmällä yhteistyöllä voidaan tuottaa konkreet-tisia tuotekehitysideoita ja lisätä asiakkaiden sitou-tumista. Internet ja muut vuorovaikutteiset kanavat soveltuvat erinomaisesti yhteistyön syventämiseen, vaikka ne toimivatkin parhaiten yhteistyössä muiden kanavien kanssa.

Revenue model - ansaintamalli Hinta ei enää ole tärkeä kilpailukeino – yhä useammin tuotteen tai palvelun hinta ei ole enää keskeinen asia markkinoinnissa tai hinnalla ei edes pystytä kilpaile-maan. Hinnan avulla ei enää voida määritellä kohderyhmää eikä markkinointiviestinnän sisältöä. Köyhä opiskelija saattaa kuulua kohderyhmään, jolle markkinoidaan kalliita design-käsilaukkuja ja luksuslomia.

Experience - kokemus Enää ei ole kysymys siitä, millainen tuote tai palvelu on, vaan siitä, millaisen kokemuksen asiakas saa. Kun markkinointi on tarina ja tuotteen kaikki osa-alu-eet toimivat yhdessä, tuote, myymälä, palvelu, mark-kinointi, paketointi ja internetsivusto muodostavat kokonaisvaltaisen myönteisen kokemuksen, parhaas-sa tapauksessa mieleenpainuvan elämyksen Myös b-to-b maailmassa myydään kokemuksia. Tuot-teiden ja palvelujen sijaan myydään ratkaisuja: kom-munikaatioratkaisuja, kuljetusratkaisuja……

Findability – löydettävyys (etsittävyys) Löydettävyys tarkoittaa sitä, kuinka helposti tietty tuo-te, brändi tai henkilö on löydettävissä sattumalta tai hakuprosessin avulla. Tuotteen ja tiedon pitää löytyä oikeista paikoista oike-aan aikaan – oikeista lehdistä, kauppiailta, medioista ja yhä useammin oikeista paikoista verkossa. Mistä asiakkaamme hakevat tietoa ostoprosessinsa tueksi?