VisitKarelia.fi & VisitKarelia.ru sähköiset mahdollisuudet Case: Museot.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Advertisements

Pohjoismainen vesistöalueiden yhteismarkkinointi
Tuotantokompleksi TOROS
Lappeenranta-Imatra seudun elinkeinoelämä ja Venäjä-toiminta
TouNet – Tourism Development in co-opetition in Southern Finland and Baltic Region Projektikoodi: A32211 Karoliina Korpela.
Kuinka matkailua ohjataan kestävästi
Uusi Leader-brändi 2014 Mikä, miksi ja miten?.
Medinet- hoitopalvelu siellä missä potilas on
EUREGIO KARELIAN KARELIA EXPERT MATKAILUPALVELU OY Karelia Expert Matkailupalvelu Oy on Pohjois- Karjalan matkailun.
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA.
Liikuntakulttuurin kolme kulmaa Suomen Liikunta ja Urheilu SLU ry Osuuskunta Osakeyhtiö Yhteiskunnallinen yritys ALV:illinen toiminta Palkattu henkilöstö.
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet.
 Matkailuverkostot  Kokemäenjokilaakson  Matkailuyrittäjät ry Tommi Anttila1 •Anttilan Tila, •Tommi Anttila, Kokemäki.
KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA KVARKEN FISHING.
MMM29:00/2003, (c) Maj-Lis Aaltonen Tutkimustiedon välitys  MATRI ja julkinen tutkimustieto  tutkimustiedon saatavuus  tutkimustiedon tuottaminen.
Russian-Finnish International Castle to Castle Project: aims and objections Professor Antti Honkanen, Director of Centre of Tourism and Education, University.
Pohjois-Karjalan kylätoimijat ja maaseudunkehittäjäverkosto
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
INTERPRISE MURMANSK-PIETARI ”Interprise Murmansk-Pietari” on Oulun ja Pohjois-Karjalan kauppakamarien toteuttama, Euregio Karelia naapuruusohjelmaan kuuluva.
Heli Jimenez Senior Vice President OP-Pohjola
ROAD-SHOW SOTŠI ”SOCHI 2014” VALTAVA HANKE ALUEEN MATKAILU- JA PALVELUTARJONNAN KEHITTÄMISEKSI UUDELLE TASOLLE 2.
Raimo Tölli Yritysneuvoja
Yhdistyksen markkinointi
Videoneuvottelufoorumi. Mikä on videoneuvottelufoorumi  Videoneuvottelufoorumi on kansallinen yhteistyöalusta yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille,
Internetmarkkinointi Venäjällä – kotipesä kuntoon.
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Haltian Ltd – – Oulu, Case: Business Breakfast : Johtajuus suuressa ja pienessä.
Lipas Suomalaisten liikuntapaikkojen tietopankki
Internetistä haku: USB portti – tiedonhaun vertailua Jouni Ojanperä TP09S
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Oulun seutu KOKO KOKO , Rovaniemi - Mitä tällä hetkellä tehdään - Mitä suunnitelmia ja tavoitteita vuodelle Mitä alustavia.
Maahanmuuttaja vapaaehtoistyössä Alain Minguet Joensuun seudun luonnonystävät ry puheenjohtaja VAIKUTA – HARRASTA – AUTA Vapaaehtoistoiminta nyt! Perjantaina.
goSaimaa GoSaimaa.com yhteismarkkinointihanketta on toteutettu 3 v:n ajan Imatran ja Lappeenrannan seuduilla. Mukana on n. 100 yritystä, Imatran ja LPR:n.
POKAT 2010 Pohjois-Karjalan maakuntaohjelma Yritykset luovat tämän päivän työpaikat Teknologinen kehitys varmistaa huomisen työpaikat Koulutus.
Koodistopalvelu. Mikä? Palvelu, jonka avulla koodistoja voidaan jakaa ja hallinnoida keskitetysti. Perustuu JHS-työryhmän suositusluonnokseen ja sen yhteydessä.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Vuosaarelaisten matkailutuotteet matkailijoiden tietoon! kumppanuuspäällikkö Leena Lassila Visit Helsinki.
Kimmo Aalto Toiminnanjohtaja, Lomalaidun ry Miten tästä eteenpäin kylämatkailun kehittämisessä ?
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå Miten nuorisopalvelut selviää palikkaleikkien myllerryksessä?
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Hyvinvointialan yrittäjyyden kasvuohjelma HYRRÄ Ohjelmajohtaja Jarmo Kauppinen Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy Alueet ja hyvinvointi.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
Modulaatio ja koodausTimo Mynttinen1 Varmenteet ja PKI Julkisen avaimen järjestelmä on pelkkä tekniikka. Arkikäyttöä varten avain ja tieto sen haltijasta.
Tähän otsikko (Arial Narrow, koko 28 p) – Tähän tekstiä… (Fonttina Arial Narrow, koko 20 p) tähän tekstiä – tähän tekstiä Tekijä, pvm.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
SUURI matkakohde, PIENET resurssit Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Tj. Pia Kokki.
Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto,
Pohjois-Karjalan ympäristökeskus / Juha Kokkonen Tulevan ohjelmakauden rahoitusmahdollisuudet matkailualalle -teemapäivä Juha Kokkonen Pohjois-Karjalan.
MYNÄlife -asukashankintahanke Mynämäessä
Mitä on avoin data ja kuinka kartoittajat voivat hyödyntää sitä?
Yhteiset ammattiopinnot
Pohjois-Karjalan talouskehitys TRENDIT 1/2017
Maakuntaliiton toiminta
Maakuntauudistus Pohjois-Karjalassa
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Ruotsin kielen merkitys Suomessa
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
Matkalla Meijän maakuntaan
LR.
Internet mediana Merkittäviä mediamuutoksia on tapahtumassa sähköisen viestinnän kentässä. Kehitys on voimakkainta digitaalisten medioiden (mm. multimedia.
Heli Saari Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke.
Esityksen transkriptio:

VisitKarelia.fi & VisitKarelia.ru sähköiset mahdollisuudet Case: Museot

Tilanne tänään matkailussa Maakunnan matkailuportaali VisitKarelia.fi uudistuu VisitKarelia.fi vastaava matkailuportaali avataan yhteistyössä Venäjän Karjalassa – VisitKarelia.ru Pohjois-Karjalan matkailijamäärät kasvussa – erityisesti Venäjältä Viisumivapaus näyttää entistä todennäköisemmältä

Mikä on VisitKarelia?

•Brändi, jolla markkinoidaan Karjalaa, erityisesti matkailijoille •VisitKarelia on termi joka yhdistää matkailun ja Karjalan, riippumatta maantieteellisistä rajoista •VisitKarelia -brändin verkkosivustot: •VisitKarelia.fi •VisitKarelia.ru

VisitKarelia.fi – Pohjois-Karjala • Pohjois-Karjalan ulkoisen markkinoinnin tunnus • Palvelee niin matkailijaa, kuin alueen asukasta tai yleensä alueesta kiinnostunutta • Alueen info & tarjonta – houkuttelee ja myy

VisitKarelia.ru – Karjalan Tasavalta • Karjalan Tasavallan matkailun markkinoinnin tunnus • Karjalan Tasavalta matkailijalle • Alueen info & tarjonta – houkuttelee ja myy

Palvelukokonaisuus ja yhteisbrändi koko Karjalan alueen markkinointiin = Rajaton VisitKarelia (Suomen & Venäjän Karjala yhdessä) +

Rajaton VisitKarelia VisitKarelia.fi – Pohjois- Karjala Info ja neuvonta Tarjonta ja tuotteet Kohteet ja palvelut Visitkarelia.ru – Karjalan Tasavalta Info ja neuvonta Tarjonta ja tuotteet Kohteet ja palvelut

VisitKarelia.fi VisitKarelia.ru Asiakkaat

Mikä merkitys tällä on museoille?

Merkitys museoille Museot osana sisältöä Museot nivovat yhteen alueen kulttuuri- ja historiatarjontaa – osa alueen vetovoimaa Matkailijan palveluksessa matkan eri vaiheissa – ennen, aikana ja jälkeen Käyttäjät ensisijaisesti matkailijoita Alueen tietopankki matkailijalle - ensimmäinen askel matkalle

Museot VisitKarelian tietokannassa Pohjois-Karjala • 1575 kohdetta, joista 922 lähiaikoina päivitetty • Majoitusliikkeet, ravitsemuspalvelut, nähtävyydet ja käyntikohteet, ohjelmapalvelut, ostospaikat, julkiset palvelut, jne. • Museoita ja historiallisia kohteita ~100 • Sähköinen tiedonkeräys aloitettu 2009 Karjalan Tasavalta • ~100 kohdetta, enimmäkseen Sortavalan ja Petroskoin alueelta • Sähköinen tiedonkeräys aloitettu 2013

Museot osana sisältöä, karttoja ja hakutoimintoja

Kohdekohtaiset esittelysivut

Painetut julkaisut ja sähköiset lehdet

Osana muuta tietoa matkailijalle ja kiinnostuneelle

Kohderyhmät huomioitu – palvelut neljällä kielellä

Mitä näkyvyys edellyttää museoilta?

Tietokyselyyn vastaaminen

Vuoden ympäri Tietojen päivitys sähköisiin kanaviin a) Pyynnöstä alueen matkailuneuvontapisteiden kautta b) Muutostilanteissa tai tarpeen mukaan Syyskausi Päivitys painettavaan esiteaineistoon sekä sähköisiin kanaviin a) Sähköpostikyselyn kautta Tietojen ylläpidon vuosikello

Kenelle tämä tieto on tarpeellista? •Matkailijat •Näkeminen, tekeminen, ruokailu, majoittuminen, … •Paikalliset •Aukiolot, sijainnit, tarjonta, lisätiedot, … •Kohteet ja palveluntarjoajat •Näkyvyys, tiedon leviäminen, luotettavuus, … •Tiedon jakelijat •Matkailuneuvonnat, alueen markkinoijat, jälleenmyyjät, …

Alueellisen tiedon keräämisen ja jakelun periaate VisitKarelia Tiedon yhtenäistäminen ja jakelun koordinointi TuotteetTapahtumat Kohteet ja palvelut VisitKarelia brändin jakelukanavat - VisitKarelia.fi - VisitKarelia.ru - Matkailuesitteet - Mobiilipalvelut Tiedon edelleenjakelukanavat - Painetut julkaisut - Yritysten ja kohteiden verkkosivustot - Kuntien verkkosivustot - Maakunnallinen viestintä - Muut jakelukanavat Matkanjärjestäjät ja jälleenmyyjät, kotimaiset ja kansainväliset

Ylläpito ja kehitys VisitKarelia.fi •Päävastuu & Matkailu: Karelia Expert •Uusi työ, Uusi elämä: Pohjois-Karjalan maakuntaliitto + hankepartnerit, yhteistyökumppanit, sisällöntuottajat VisitKarelia.ru • TICs of Russian Karelia + hankepartnerit, yhteistyökumppanit, sisällöntuottajat

BETA –sivustot vaativat palautettasi! &

VisitKarelia kehityksessä mukana olleet hankkeet •Karelia – Developing competitive tourism resort with collaborative platform •Contemporary Old City: Enhancing cultural tourism across the border •Pohjois-Karjalan ja Joensuun Vetovoimaohjelma

VisitKarelia videona

KIITOS - СПАСИБО! Jouni Tolvanen Karelia Expert Tourist Service Ltd Skype: jouni_tolvanen