Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTero Kokkonen Muutettu yli 5 vuotta sitten
1
Heli Saari heli.saari@visitfinland.com www.mek.fi/outdoorsfinland
Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke Valkeakoski Heli Saari
2
Matkailun edistämiskeskus
Tehtävänä Suomen matkailumarkkinointi kansainvälisillä markkinoilla Markkinointia toteutetaan Visit Finland nimellä Toteuttaa tehtävää yhdessä elinkeinon kanssa erilaisilla kampanjoilla ja tapahtumilla Helsingin toimistossa n. 30 hlöä Ulkomaiset edustajat erilaisilla toimeksiannoilla Oudoors Finland
3
Oudoors Finland
4
Oudoors Finland
5
Tuotekehityksen teemanimet MEKin tuotekehityksessä ja markkinoinnissa!
Silence, please Mökkeily, sauna, luonto, hyvinvointi yms. Wild & free Safarit, hiihtokeskukset, kalastus, yms. Cultural beat Design, suomalainen ruoka, perinne, joulupukki yms.
6
OF tehtävä Valittujen kesäaktiviteettien kehittäminen: pyöräily, vaellus, melonta, kalastus, hevosohjelmat, wildlife. Rakentaa yhteistyötä aktiviteettitarjontaa tuottavien yritysten kanssa Etsiä tätä kautta uusia kumppanuuksia Visit Finland tuotetarjontaan ja markkinointiin Tuotetarjonnalla saadaan uutta sisältöä markkinoille Lisätä kansainvälisten asiakkaiden määrää Oudoors Finland
7
KV - markkinat edellyttävät
Valmiita tuotteita Elämyksellisiä tuotekuvauksia Kokonaishintoja Jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä Oudoors Finland
8
OF markkinoilla 2014 Tarjotaan erilaisia foorumeita tavata ulkomaisia matkanjärjestäjiä ja kuluttajia Tuotemanuaali, jossa valmiit tuotteet ovat esillä Digitaaliset julkaisut, joilla esitellään houkuttelevasti reittejä ja tuotetarjontaa, voidaan painaa esitteiksi Kansainvälistymisvalmennuksesta apua toimintaan! Oudoors Finland
9
Aktiviteettiasiakas Aktiviteettimatkailu yksi eniten lisääntyvistä matkailumuodoista Suurimmat potentiaali: pyöräily, vaellus, melonta ja näiden yhdistelmät Kohtuulliset päivämatkat, että jää aikaa maisemien ihailuun ja taukoihin Luonnon ja ympäristön kokeminen, rentoutuminen -> ei himourheilua! Haluaa tietoa reiteistä etukäteen Portaalit palvelevat hyvin! Oudoors Finland
10
Aktiviteettiasiakas Asiakkaat voidaan jakaa kolmeen ryhmään
Aktiivinen harrastaja Liikkuu omatoimisesti, ei käytä palveluita Kilometrit tärkeitä! 2. Omatoiminen asiakas Yöpyy lakanoiden välissä Tarvitsee hyvän kartan Tekee sopivia päiväretkiä Pakettiasiakas Opastettu ryhmä Valmiit retket ja palvelut Oudoors Finland
11
Outdoors Finland tuotekehityksen työkalut
Outdoors Finland - teemakohtaiset tuotesuositukset Pyöräily Vaellus Melonta Kalastus Hevosmatkailu Wildlife Näiden lisäksi pätevät MEKin vientikelpoisuuden kriteerit Tutkimukset Jakelukanavakartoitukset Oudoors Finland
12
Heli Saari heli.saari@visitfinland.com www.mek.fi/outdoorsfinland
Kiitos! Heli Saari
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.