Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
LR
2
FINRELAX® – NETWORKING 27.05.2015
10.00 Aamukahvi 10.30 Tilaisuuden avaus Finrelax® - kasvuohjelma, Liisa Renfors Finrelax® - kampanjakuulumisia, Arto Asikainen Saunan uusi elämä, Carita Harju, Sauna from Finland 12.00 Buffetlounas 13.00 Suomalainen ruoka hyvinvointiloman osana, Jukka Oresto, Paideia 15.15 Imatran tilaisuus päättyy ja matka Pietariin alkaa LR
3
FINRELAX® Suomesta hyvinvointimatkailun kärkimaa
Liisa Renfors / Finpro ry- Visit Finland LR
4
LR
5
LR
6
LR
7
FINRELAX® Visio Suomi on maailman paras luonnollisen hyvinvoinnin lähde LR
8
Luonnon luksusta ja harmoniaa
Ydinviesti Luonnon luksusta ja harmoniaa LR
9
Miksi hyvinvointimatkailu?
Yksi nopeimmista kansainvälisesti kasvavista trendeistä Suomella on luontaisia edellytyksiä hyvinvoinnin kohdemaaksi Kilpailukentällä on vielä tilaa nimenomaan luontoon perustuvalle hyvinvointitarjonnalle Suomessa on jo tuotetarjontaa, mutta se on hajanaista eikä ole kohdistettu ulkomaalaiselle asiakkaalle Isoimmatkaan teeman parissa toimivat tahot eivät vielä täytä kansainvälisten matkailijoiden kriteerejä LR
10
Strateginen ohjelma Laaja-alainen, valtakunnallinen teeman kehittäminen Outdoors Finland ja Culture Finland katto-ohjelmien tapaan Suunnattu pk-yrityksille Verkostopohjainen työskentelytapa Finrelax® tuoteperhe Lanseeraus, myynti ja markkinointi Kohdemarkkinat: Saksa, Venäjä, Japani UK, Kiina LR
11
LR
12
Finrelax® - tavoitteet
Hankkeen toiminnassa ja Finrelax®-konseptin rakentamisessa sekä tuotteita ja palveluita toimittamassa on mukana n. 70 yritystä, joista 60 on pk-yrityksiä ja n. 10 isompia, nk. veturiyrityksiä Alueellisia Finrelax®-koordinaattoreita on vähintään 10 ympäri Suomea Varmistetaan Finrelax®-konseptin toimivuus, tuotanto ja jakelu (tuotteet on suunniteltu kohderyhmille sopiviksi ja ne ovat helposti ostettavissa) sekä pysyvä toimijaverkosto niin tuotteiden kehittämistä kuin markkinointia varten Lisätään Finrelax®®-tuotteiden määrää ja näkyvyyttä eri jakelukanavissa valituilla kohdemarkkinoilla Herätetään kiinnostusta Suomea ja hyvinvointimatkailu-tuotteitamme kohtaan näkyvillä ja erottuvilla markkinointi-toimenpiteillä Kasvatetaan Finrelax®-tuotteita tarjoavien yritysten liikevaihtoa Kasvatetaan Finrelax®-tuotteita tarjoavien yritysten työllisten määrää Kasvatetaan hyvinvointimatkailupalveluita matkansa aikana käyttäneiden määrää n henkilöstä (2014) henkilöön (2018) = +10 % Suomi tunnetaan kohdemarkkinoilla maana, jossa on Pohjois-Euroopan laadukkainta luontoon pohjautuvaa hyvinvointi - matkatarjontaa LR
13
Budjetti ja rahoitus Koko ohjelmakausi 1.3.2015-31.12.2017
Rahoituksena pk-yrityksille suunnattu Team Finland kasvuohjelmarahoitus Koko ohjelmakauden budjetti 2,12 milj. euroa LR
14
Temaattiset painopistealueet hyvinvointi
Suomalainen saunaelämys kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäjänä; ennen saunaa, saunassa ja saunan jälkeen Saunomistavat ja -perinteet Hiljaisuuden sauna Saunapalvelut: Saunayoga, turvesauna jne. Oheispalvelut (ruoka, kulttuuri tms.) Liikkuminen luonnossa Puhdas vesi, ilma Hyvinvointi metsästä Hiljaisuus Tila Valo, kaamos Rauhallisuus Vuodenajat: ruska, lumi ja jää jne. Turvallisuus Suomalainen sauna Puhdas luonto Luonnollista luksusta ja harmoniaa Terveellinen ruoka Lähiruoka Luomuruoka Erikoisruokavaliot Suomen luonnon antimet Ruoan kerääminen ja omaehtoinen tai ohjattu valmistaminen Kalevalainen jäsenkorjaus Kajavahoito Method Putkisto Suomalaiset hoitotuotteet Suomalaiset välineet Suomalaiset hoidot Ruoka Lähde: Hyvinvointimatkailustrategia kansainvälisille markkinoille
15
KIITOS! Liisa Renfors Finpro ry, Visit Finland
Kuva: Saunayoga KIITOS! Liisa Renfors Finpro ry, Visit Finland liisa.renfors(at)visitfinland.com & LR
16
LR
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.